Taart, alternatief?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sidmick, 2 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Voor 80 man kwarktaart maken....
    Hoeveel springvormen moet je dan wel niet in huis halen? hihhi

2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    We hebben beide een grote familie waar we veel contact mee hebben en een hoop vrienden, tja dan kom je er snel aan. Vorig jaar zaten we met 85 man op meisje d'r verjaardag.
    Gelukkig hebben we een groot huis en een tent voor in de tuin dus dat komt goed!

3. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Crisis... waar laat je zoveel "lui" en hoe kom je aan zoveel visite????

Ik moet er niet aan denken... Ik heb hier zondag 13 man en dat vind ik meer dan genoeg..

amerikaanse fuif er van maken.. Iedereen ff wat mee nemen ipv kado? Onderling afspreken wie wat mee neemt... Maar ik weet niet of je al die mensen vooraf nog ziet, anders kun je een soort boodschappenblokje maken waar je per blaadje iets opzet wat er moet komen.. Dan pakken ze allemaal een blaadje en komt alles uit eindelijk in huis.. ( denk ik)

4. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Oh man, voor 80 man moeten cateren, ik krijg het al Spaans benauwd als ik hier 20 man over de vloer krijg. :D

Maar goed, ik zou voor de kids een leuke marsepeinen taart bestellen, vinden ze altijd leuk en lekker. En dan voor de volwassenen een lekker buffet neerzetten en wat schalen met
    petit-fours/muffins/cupcakes/soesjes. :)

5. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    mijn ervaring is dat veel kinderen een heel stuk taart niet opeten. Wat wij gedaan hebben is voor de kids bv. cake in huis halen en dan slagroom en van die snoepjes van baukje of zo, zodat ze zelf hun cake kunnen versieren. Of wafeltjes met slagroom en snoepjes. Groot succes voor kinderen in elk geval hier. Voor volwassenen dan aarbeien ipv snoepjes of zo, vinden ze vaak net zo lekker
    Ik heb Nick ook al een keer cupcakes laten bakken, ook voor volwassenen en daarna versieren. Taart hoort erbij....tja dat is maar net hoe je het zelf ervaart....
    iets lekkers erbij...ja...maar perse taart...nee.
    Van cake e.d. kun je dus ook 'taart' maken, wat minstens zoveel lol kan geven.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Vond je dochtertje het ook leuk?

7. sam

sam Fanatiek lid

11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    Ik heb met Sam d''r verjaardag mini appelflapjes gedaan. In een leuke mand met ballonen er aan en zo uitgedeeld. Nou iedereen vond het super. Voor de kids die dit evt niet lusten had ik cakjes. Mini appelflapjes zijn bij de jumbo 0.35cent per stuk. Dus voor 80 mensen is dat nog geen 30 euro! Zoveel stuks natuurlijk wel even van te voren bestellen.

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Absoluut, zoals ik al eerder schreef is zij totaal niet gevoelig voor prikkels (althans ze raakt niet overprikkeld) en geniet ze volop van alle aandacht. Wellicht ook omdat ze van kleins af aan niet anders gewent is dan grote feestjes.
    Op de een of andere manier denken mensen altijd dat kinderen er niet tegen kunnen om zoveel mensen te hebben, dat verschilt dus per kind! De mijne vind het prachtig.
    Maar goed, dit is geen topic waarin ik moet verantwoorden wie en hoeveel mensen ik uitnodig

9. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Grote familie, veel vrienden en groot huis. Ik weet niet beter en vind het reuze gezellig zoveel geliefde om me heen die speciaal voor mijn kind komen.
    Nee dat lijkt me totaal geen optie.
    Iedereen eet lekker mee en ik zorg dat er meer dan genoeg eten en drank is. Alleen de taart is dus een twijfelpunt.

10. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Inderdaad.

Dus wat vind je van de opties die tot nu toe zijn gegeven?

11. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Ik vind een gezellige schaal met mini tompuches en wat soesjes en negerzoenen ed een hele leuke.
    Ik had ook op i-net eetbare plintplaten gevonden.
    Wellicht dat op een plakje cake met glazuur en slagroom is ook erg leuk.
    Denk dat ik er zowieso wel uit ben dat de taart alleen voor de kindjes word. Heb gewoon geen zin om alleen aan taart al 100 euro kwijt te zijn

12. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Heb je helemaal gelijk in hoor. Zo was mijn reactie ook niet bedoeld hoor, was alleen verbaasd omdat ik me zelf zulke aantallen niet kan voorstellen ;)

13. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Geeft ook niet hoor. Alleen heb ik die discussie hier al eindeloos gevoerd na de 1e verjaardag van mijn dochter en dat wil ik niet nogmaals. Ik zou echt geen feest geven voor mijn eigen plezier waar mijn dochter niets aan heeft :)

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik zou er dan ook voor gaan om zelf kwarktaarten en appeltaart te bakken.

Hier gelukkig niet zoveel mensen. Neem voor de volwassenen één taart van de hema ( redden we dan precies ) en voor de kinderen mini tompouchen
    HEMA - gebak - klein gebak - minitompouces Wild Animal

15. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Zelf bakken is geen optie.
    Iedereen blijft ook meeeten dus ik ben al druk met een buffet maken. Dan zie ik mezelf niet ook nog eens 10 taarten bakken

Deel Deze Pagina