wel of niet meevragen

Discussie in 'De lounge' gestart door Chocolat, 19 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

#1 Chocolat, 19 okt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 okt 2014
    Zou jij iemand waar je nou niet zo goed mee om kunt gaan, en die vaak een minne opmerking over jou maakt of jou voor gek zet (maar wel zo dat anderen het niet opvalt) mee vragen een dag weg gaan?
    Het dagje uit komt van jou kant.

Het is een familierelatie die best gespannen is, ik moet opletten wat ik zeg alles wat ik zeg wordt afgewogen maar zij kan alles.

2. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je daar zin in? Zo ja, lekker doen. Zo nee, niet doen dus.

3. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Nee. Simpel weg omdat ik een leuke dag zou willen hebben.
    Ik zou iets leuks gaan doen i.p.v. opzien tegen zo'n uitje en dus niet mee gaan, en me zeker niet schuldig voelen.

Je doet dingen voor je plezier (zoveel mogelijk) niet om er ongelukkig van te worden.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Uhh dat ligt een beetje aan de soort relatie wat je met diegene hebt...was is het van je? En wat je van plan bent om te gaan doen. Gaan jullie met zn tweetjes of is het een uitje met verschillende mensen?

Vind de vraag een beetje te vaag om hier antwoord op te geven.

5. Chocolat

Nou nee dus!
    Maar nu is de persoon(SZ1) in kwestie dus bij mijn vader gaan klagen, en door omstandigheden is er van de week hier al weer wat voor gevallen in de familie waar ik (zoals altijd) de schuld van krijg, en heeft mijn vader mij dit voor de voeten gegooid.
    Mijn man had het erover dat wij een dag weggingen en een andere SZ2 vroeg of ze mee mocht want het leek haar ook leuk, nou prima want met haar heb ik geen problemen. Nu zei ik tegen haar dat SZ1 tegen mijn vader had geklaagd dat zij niet gevraagd was, toen zei SZ2 je kunt niet overal rekening mee houden en dat vind ik eigenlijk ook.

6. Ganzje

Ganzje Actief lid

5 nov 2012
    264
    1
    18
    NULL
    NULL
    Zou het helpen om de band te verbeteren? Dan zou ik meegaan...

7. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pff als ik daar rekening mee zou moeten in mijn familie dan is het einde zoek. Waarom zou je niet gewoon alleen met sz2 af mogen spreken? Als ik iets leuks ga doen nodig ik ook niet de halve familie uit. Lijkt me haar probleem en niet het jouwe.

8. Chocolat

Ik kan nou niet zo goed met mijn SZ1 omdat ze eigenlijk 2 personen is en na mijn mening achterbaks. Het is nou niet zo leuk om de hele dag op te letten wat je doet/zegt omdat er na die tijd anders weer gemene achterbakse opmerkingen verhalen komen.
    Een dagje Duistland, het was de bedoeling met z'n tweeën.
    Maar SZ2 vroeg of ze meewilde en misschien dat mijn zus ook mee zou gaan

9. tuc

tuc Niet meer actief

Oke dus jij zou met je man een dagje weggaan en 1 schoonzusje hoorde daarvan en wilde mee. Nu is je andere schoonzusje beledigd omdat zij niet mee gevraagd is en jij hebt daar ook helemaal geen zin in omdat ze altijd stom tegen jou doet?? Zo begrijp ik hem goed toch?

Tja het lijkt mij dat jullie zelf uitmaken wie er wel of niet mee gaan. Maar waarom krijg jij gezeur van je vader dan?? Die gaat daar toch niet over? Zijn het trouwens zusjes van jouw man of de vrouwen/vriendinnen van jouw broers?

10. Chocolat

Dat is het nou als ik dat doe wordt er moeilijk gedaan en krijg ik de halve/hele familie over mij heen.

11. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Nee ik zou er niet eens over piekeren.

12. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Uh nee ik zou ze niet meevragen.. ze zijn geen kleuters toch? Belachelijk dat als je met sz2 wat gaat doen dat je maar meteen sz1 ook moet vragen.

en dan bij papa gaan klagen? Geen vowassen gedrag in ieder geval.. als jullie nu beste vriendinnen waren geweest had ik me nog voor kunnen stellen dat ze teleurgesteld zou zijn, maar ze mag je toch al niet dus waarom zou ze mee willen?

13. TanteTrien

TanteTrien Niet meer actief

Gewoon lak aan hebben wat de rest vindt, je mag toch zeker zelf wel bepalen wie je wel of niet mee neemt..
    Zou gewoon lekker gaan met die mensen die jij erbij wilt hebben, en de rest heeft pech je hoeft echt niet te doen wat een ander verwacht, want als je haar nu wel zou meenemen dan laat je gewoon over je heen lopen..
    Tis net als kinderen ze willen een koekje en jij zegt nee dus dan is het nee:p worden ze boos jammer dan.. Ze komen er wel weer overheen;)

14. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    #14 SushiLover123, 19 okt 2014
    Laatst bewerkt: 19 okt 2014
    Absoluut niet.

Ik ken ook zo iemand. Gelukkig geen familie. Maar ik mijd die persoon als de pest.

Kun je niet gewoon zeggen dat je
    OF alleen met de leuke SZ wil en dat het niet de insteek was om met alle broers/zussen en aanhang wat te doen
    OF eerlijk zeggen dat je haar er niet bij wil hebben omdat je je niet op je gemak voelt bij haar. In dat laatste geval leg je het gevoel bij jou en niet de schuld bij haar, dus kan ze daar niet over mekkeren.

Verder, als ik zo lees dat jij toch overal de schuld van krijgt... dan zou ik daar ook schijt aan hebben en dat accepteren, maar dan dus ook niet meer voor de lieve vrede haar meevragen etc. Ze draait het toch zo, dat jij in een kwaad daglicht wordt gezet. Dus of je nou haar niet meeneemt, of wel, maar dat er vervolgens daarna allerlei stomme verhalen de ronde doen.... sja... kies dan het minst kwaad. Lekker zonder haar gaan en van je dagje genieten.

15. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Uh nee...ook al is het familie. Jammer dan.

16. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Absoluut niet! Een dagje uit hoort gezellig te zijn en dat word het zo te horen niet met haar

17. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    sz2 vroeg toch zelf of ze mee mocht? jij hebt niemand gevraagd...

18. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38

Nou precies!
    Je schoonzus hoeft toch niet overal bij te zijn waar jullie naar toe gaan met andere familie?
    Wat een gezeur om niks van haar en het dan ook nog via je vader spelen, das helemaal de achterdeur uit.

19. Mireia

Mireia Actief lid

11 jan 2013
    361
    0
    16
    NULL
    NULL
    Sz1 kan de pot op. Laat je niet gek maken meid en leef lekker je eigen leven met mensen waarmee je het wel goed hebt. Geen energie laten vreten door dat soort gecompliceerde types.

20. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

LLijkt me dat je niet meer thuis woont en dat je een volwassen vrouw bent.
    Tijd om de mensen om je heen in te lichten dat je geen klein kind meer bent en dat men met problemen bij je kunnen komen en dat verhalen niet via via hoeven. Wees niet onderdanig. En zorg er voor dat jij de hoofdpersoon in jouw leven wordt en niet dat je en bijrol heb die geschreven wordt door je vader (of schoonzus)

Deel Deze Pagina