Bereikbaar zijn

Discussie in 'De lounge' gestart door Aapje22, 1 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.265
    42
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Ik heb soms behoorlijk de frustratie als mijn partnet niet te bereiken is op zijn telefoon. En dan heb ik het niet over 2-3 uurtjes. Nee een hele dag. En dan is hij gewoon te lui om zijn telefoon op te laden(achteraf). Ik denk altijd wat als er iets ergs aan de hand is?

Meerdere die frustratie?

2. Valora

Valora Niet meer actief

Kan natuurlijk frustrerend zijn, maar denk maar zo: 20 jaar geleden had niemand een gsm, dus ook niemand die de hele dag door bereikbaar was. En dat ging ook gewoon. ;)

3. beccie

beccie Niet meer actief

Wij bellen elkaar eigenlijk nooit overdag. zou er niet over inzitten.
    mijn man zit altijd op de weg. en kan dus toch niet steeds bellen.
    we spreken elkaar savonds wel weer.
    heb zelf trouwens ook nooit een mobiel bij me. hij ligt alleen in de auto voor het geval dat ik pech mocht krijgen ofzo;)
    ik irriteer me zo aan mensen die constant lopen te bellen:)

4. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.568
    455
    83
    Eeehm, ik denk dat mijn man dat bij mij heeft. :) Ik vergat vaak mijn telefoon op te laden. Gelukkig ben ik vaak thuis, dus kan hij me op het vast nummer bereiken.

5. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Idem dito:D

6. Astre

Astre Niet meer actief

Ik neem mijn telefoon bijna nooit mee en mijn telefoon ligt ook regelmatig een week lang leeg onderin een tas. Ik hoef niet altijd en overal bereikbaar te zijn. Ik vind het lekker rustig :).

Ik herken de frustratie niet. Ik vind het juist ontzettend frustrerend als ik met iemand in gesprek ben en deze zit constant met zijn telefoon te spelen of allerlei telefoontjes op te nemen halverwege zinnen.

7. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Dit dus. En je man is toch aan het werk? Lijkt me niet handig om hem steeds te storen.

8. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik ben ook vaak slecht bereikbaar. Op het werk zet ik dat ding op stil en vergeet vaak het geluid aan te zetten + ik heb een hekel aan bellen

9. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik ken de frustratie wel hoor! En dan bellen mijn partner en ik vrijwel nooooit meer. Maar gewoon het niet bereikbaar zijn en geen antwoord geven; pffff. Nou ja, ik ben wel de laatste die een berichtje doet wanneer hij op zijn werk zit omdat ik hem niet af wil houden van zijn werk en eigenlijk vrijwel nooit iets zinnigs te melden heb wat dusdanig van belang is dat het niet tot 's avonds kan wachten, maar mocht het nodig zijn en zijn mobiel is niet opgeladen of iets, dan mail ik naar zijn werkmail of bel ik naar de interne lijn. Maar goed, dat is dus niet voor elk wissewasje. Vragen zoals: wat wil je vanavond eten, of wat ben je aan het doen, zijn dan wel overrated. Maar meer dingen zoals: pietje ligt in het ziekenhuis, we moeten er nu heen - van dat kaliber.

Mijn partner heeft trouwens altijd wel zijn mobiel bij zich (en opgeladen), dus hier begint hij uit zichzelf via de Whatsapp: waar ben je? Wat ben je aan het doen? Wat eten we? En dan denk ik echt van: jeetje mina, word jij betaald door je baas om dit soort vragen te stellen? :p

10. Laaarrr

Laaarrr Actief lid

20 dec 2012
    196
    0
    16
    NULL
    Rotterdam
    Ik heb het ook, kan helemaal panisch worden als hij niet bereikbaar is en zeker als ik hem niet kan bereiken terwijl ik weet dat hij zijn telefoon gewoon kan opnemen! Omg, ik krijg dan altijd scenario's:( maar goed hoe je het ook went of keert negen van de tien keer is een man gewoon druk en is er niks aan de hand!

11. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Tsja, hij is aan het werk dus niet zo gek dat hij niet aan zijn oplader denkt. als het écht belangrijk was had je wel naar zijn werk gebeld toch?

Men is tegenwoordig zo gewend dat iedereen maar 24 p/d bereikbaar is. Ik vind dat nogal een verwachting. Heb wel wat beters te doen.
    Ik neem mijn mobiel wel altijd mee op pad, maar meer zodat ik bij een noodsituatie kan bellen.

12. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    En ik maar denken dat ik de enigste ben haha.

13. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Tja 20 jaar geleden was alles anders. Ik vind dat een rare vergelijking.. Toen gebeurde er ook minder..

Ik vind dat vaak ook vervelend, als ik weet dat hij uit staat oke maar als ik dat niet weet kan ik de gekste dingen in m'n hoofd halen..
    Gelukkig gebeurd dat niet vaak!

En is een auto lader niet een optie?

14. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.265
    42
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Ik bedoel het ook niet als hij aan het werk is overdag. Eerder 's avonds. Nu is onze situatie iets anders omdat ik tijdelijk bij mijn moeder woon wegens verbouwing van ons huis. Dit houdt in dat ik hem 's avonds niet zie. En als mijn vriend werkt is het enige nummer waar ik hem kan bereiken: zijn mobiel. Hij heeft twee telefoons en vaak staan beide uit. Dan krijg ik die ROT voicemail. Maar het zijn ook echt geen wissewasjes ofzo waar ik over bel. Ik denk dan: stel er gebeurde iets met onze dochter. En ik kan hem niet bellen?!

15. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Wij zijn altijd bereikbaar waar we ook in de wereld zijn op dat moment, uitzonderingen daargelaten natuurlijk. Ik wil gewoon bereikbaar zijn en mijn man kunnen bereiken als er iets spoedeisends met mijn kinderen of andere dierbare aan de hand is. Dus ja, hier de mobieltjes altijd opgeladen en aan. :)

16. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Idioot inderdaad. ;)

17. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Ik heb het precies andersom; raak gefrustreerd van mensen die gefrustreerd raken omdat ik niet altijd bereikbaar ben. Super irritant!
    ik vind het niet nodig om altijd maar bereikbaar te moeten zijn en kies er bewust voor om mijn telefoon niet overal naar mee toe te nemen of er elk uur naar te kijken, of het geluid aan te zetten, of om op te nemen/reageren op berichten. Ik wil me niet laten leven door mijn telefoon en vind het ontzettend jammer dat dit tegenwoordig niet geaccepteerd wordt.

18. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Hier ook zo. Ik heb mijn vriend maar 1 keer in anderhalf jaar gebeld, maar de gedachte dat het niet KAN zou me gek maken. Er zal maar iets gebeuren..

19. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.265
    42
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    En wat nou als je net een belangrijk telefoontje mist van een sterfgeval of iemand die je met spoed nodig heeft?

20. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Op zich wil ik graag dat mijn vriend altijd bereikbaar is. Stel er gebeurd iets.
    Maar hij werkt op dit moment in een studio waar de muren erg dik zijn waardoor de verbinding niet altijd even goed werkt. Ach..

Ik zelf ben heel slecht bereikbaar via telefoon. Ik heb een hekel aan bellen. Neem zelden op, en luister nooit naar voicemails. - Doe mij maar email.

Deel Deze Pagina