Ik zag net een topic over sparen voor de kinderen, nou willen wij dat ook gaan doen, op dit moment sparen we zelf gewoon contant in huis. maar we willen ook een spaarrekening.. We gaan hem zelf openen maar het zou leuk zijn als opa's en oma's ook erop kunnen storten. kan dat zomaar dan of moeten wij dat dan doen? En welke spaarrekening kunnen we dan het beste pakken. Gewoon 1 waarvan je niet af kan halen zonder boete. Alvast bedankt!
Wij hebben voor beide kids apart een spaarrekening. Hier storten wij iedere maand 30 euro op voor elk kind. Ook oma stort iedere maand 25 euro per kind, dit kan gewoon hoor! Zo hebben ze geld voor een studie of iets belangrijks in de toekomst. Wij sparen via de ABN kinderspaarrekening.
Hier precies zo alleen aan voor 1 kindje en wij sparen op het moment iets minder per maand. 1 keer in de zoveel tijd storten wij ze spaarpot der op
Ik heb een betaal rekening via de rabo en deze kan ik gewoon beheren via telebankieren, kan er dus bij schrijven waneer ik wil....afschrijven ook trouwens. Als ik t lang laat staan en hoe hoger t bedrag, des te aantrekkelijker de rente....(dat laatste valt wel steeds meer tegen)
mm ja dus iedereen kan gewoon storten dan? want das wel lekker als dat dn niet via ons hoeft te gaan.We zijn behoorlijk geintereseerd in die van rabo bank
Wij hebben een Rabobank regenboog rekening voor de kleine, gewoon een kinderspaar rekening, hier storten zowel wij als opa en oma geld op.
hier voor beiden een groeirekening van de ing. Kunnen iedereen op storten maar er kan alleen geld afgehaald worden door het onze rekening te storten. Geen boet oid
Wij hebben ook spaarrekeningen voor de kids bij de rabobank. Daar kan iedereen gewoon op storten en je kan opnemen wanneer je wil zonder boete.
Ik hen een tijdje terug toevallig ook een topic geopend met dezelfde vraag. Uiteindelijk hebben wij gekozen voor de Groei Groter rekening van de ING. De spaarrekeningen van beide kids zijn ook gekoppeld aan mijn internetbankieren zodat ik indien nodig er ook geld vanaf kan halen (al gaat dat niet gebeuren als het aan mij ligt). Wat ik wel fijn vind is dat ze sowieso niet voor hun 18e erbij kunnen zonder mijn toestemming. Ongeveer een maand voordat ze 18 worden neemt de bank contact op wat er mee moet gebeuren. Hebben ze een gat in hun hand dan zou ik het nog over kunnen storten op een spaardeposito voor langere termijn, zodat ze er alsnog niet bij kunnen. Nadeel is dat als anderen geld over willen maken op de spaarrekeningen het eerst via een tussenrekening van de ING zelf moet. Dus het staat niet gelijk op de spaarrekening, maar ING trekt zelf ook nog ff minimaal 1 dag rente over het geld.
Dat hebben wij ook, alleen de oma's geven ons in de zoveel tijd een zakje met geld, zodat we het geld er zelf op kunnen storten. Ons zoontje is iig al rijker als ons.
ik heb een eigen stijl spaarrekening bij de aegon. Daar kan je aparte subrekeningen aanmaken. Dus heb voor elk kind een eigen "spaarpot". Heb hem wel op mijn eigen naam staan. Het is niet de bedoeling dat dit bedrag gewoon vrij op naam van het kind komt als die 18 zijn. Ik wil er wat over te zeggen hebben hoe het besteed wordt (dus niet met uitgaan etc.) Ik vind iemand van 18 nog niet betrouwbaar daarmee. Het is bedoelt voor als ze gaan trouwens/samenwonen/op zich zelf gaan etc.
HIer de kinderspaarrekening van de ABN Amro, iedereen kan er geld op storten, maar alleen wij kunnen erbij