Overdag drinken & 's nachts plassen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lous1982, 21 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lous1982

Lous1982 Actief lid

22 jun 2011
    322
    1
    16
    Docent Nederlands
    Groningen
    Hoi allemaal,

Ik heb even een vraag over het drinken van een 1-jarig kindje. Naar mijn idee krijgt Floor genoeg vocht overdag en blijft ze daardoor ook 's nachts droog genoeg. Nu heeft ze een weekend bij opa en oma gelogeerd en zij geven haar de hele dag flesjes drinken. Dit drinkt ze ook op, omdat ze het leuk vindt om zelf uit een flesje te drinken. Ze klokt dus zo bijna 200cc sap weg en dat een paar keer per dag onder het motto "doorspoelen is goed". Als ik dan zeg dat ze weleens doorweekt wakker is geworden zeggen ze "geef toch niet, dan verschoon je het even, drinken is goed". Is wel waar, maar een kindje kan toch ook teveel drinken?

Dit geef ik normaal aan Floor qua vocht:

's ochtends: 100 cc melk + pap, flesje appelsap van 100 cc

lunch: na haar broodje 100 cc melk

tussendoor: flesje sap (meestal rond de 60 cc)

voor het slapen: 220 cc melk

En ze krijgt natuurlijk nog fruit en yoghurt.

Wat vinden jullie hiervan? En als ze meer moet hebben, gaat dat 's nachts dan wel goed?

Bedankt alvast!!

2. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    uhm...sap zuivert helemaal niks...als ze willen doorspoelen moeten ze water geven. maar buiten dat...je lichaam hoeft helemaal niet de hele dag "doorgespoeld" te worden...
    gewoon genoeg drinken maar niet te veel...

bovendien kan je misschien zeggen dat het niet goed voor je meisje is als ze steeds gebroken nachten heeft door de natte luiers ;)

Deel Deze Pagina