Verplicht om te zeggen of niet?

Discussion in 'De lounge' started by Jeem22, Jul 27, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jeem22

Jeem22 VIP lid

Nov 12, 2009
    7,203
    0
    0
    Den haag
    Oke ik ga proberen dit zo kort mogelijk uit te leggen hihi:D

Ik word morgen geopereerd ( kijk operatie ) Mijn leidinggevende ( Teamleidster ) weet hiervan en weet ook waarom ik deze operatie krijg.

Ik moest ook aan de planning doorgeven dat ik geopereerd word. Dit heb ik vrijdag gedaan omdat ik toen pas wist dat dit woensdag al ging gebeuren.

Word ik net gebeld door de planning met de vraag waar ik die operatie heb en waarvoor.

Ik twijfelde en gaf antwoord maar geen eerlijk antwoord.
    Want volgens mij ben ik haar helemaal niet verplicht om dit te vertellen zolang mijn leidingevende dit weet.

Maar nu twijfel ik :):)

Ben ik het nou wel of niet verplicht om de planning te vertellen waar ik aan geopereerd word en vooral wáárom?!

2. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

volgens mij niet... ik denk dat je wel verplicht bent aan te geven hoelang je ongeveer uit de running bent ivm de planning. veel succes!;)

3. miffy11

miffy11 Niet meer actief

lijkt me niet toch? je leidinggevende weet er van, volgens mij is dat voldoende hoor.

heel veel sterkte morgen, ik duim voor je!

4. Jeem22

Jeem22 VIP lid

Nov 12, 2009
    7,203
    0
    0
    Den haag
    Klopt plurkie dat heb ik vrijdag ook netjes doorgegeven. Ik heb gezegd een week en als ik me goed voel ga ik eerder werken.
    Maar dit weet ik niet van te voren.

5. PenK

PenK VIP lid

Jan 20, 2006
    6,275
    521
    113
    Zelfs je leidinggevende ben je niet verplicht exact te vertellen wat er aan de hand is.
    Niet doen zou ik zeggen.

Sterkte morgen!

6. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

nee hoor ben je niet verplicht, je leiding gevende weet het en die planning hoeft dit niet te weten ...

7. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

nou dan heb je het prima gedaan vind ik! heel veel succes en knap goed op voor je weer gaat werken. anders krijg je er later misschien weer last van als je niet uitgerust bent!

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Voor zover ik weet ben je het niet verplicht. Zou gewoon zeggen dat je leidinggevende er vanaf weet en je de reden verder graag prive wil houden ( kunnen ze altijd nog denken dat het een vrouwending is )

9. Jeem22

Jeem22 VIP lid

Nov 12, 2009
    7,203
    0
    0
    Den haag

Doe ik ook hoor :)

En thanks!

10. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ik zou ook niet ween waarom de planning moet weten waarom je geopereerd moet worden. dat je geopereerd word en dat je daarom niet ingepland kan worden is toch genoeg?

Heel veel sterkte!

11. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Nee hoor als je leidingwetende het weet dat is voldoende, de planning heeft er niks mee nodig toch? die kunnen je uitplannen en ze gaan maar naar je leidinggevende als ze meer info willen hebben.

Sterkte met je operatie!

12. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    tja verplicht verplicht, nee dat denk ik niet heb zelf wel op t werk er open kaart over gespeelt toen ik de operatie kreeg

alleen ik was een beetje te fanatiek, had vrijdags de operatie en had aangegeven maandag wel weer aan de slag te gaan :)

dom dom dom dom ben 3 weken uit de running geweest

13. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Nee hoor, de planning hoeft dat niet te weten. Je leidinggevende heeft akkoord gegeven dus dan moeten zij je gewoon uitplannen.

14. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Zover ik weet hoef je je leidinggevende niet eens iets te vertellen. Alleen de bedrijfsarts of soortgelijk persoon mag er officieel naar vragen.

15. Jeem22

Jeem22 VIP lid

Nov 12, 2009
    7,203
    0
    0
    Den haag

Idd dat dacht ik dus ook maar heb t mn leidingevende verteld omdat ik ook veel naar het ziekenhuis moest de afgelopen maanden en mn werk nogal lastig is met vrij krijgen...

16. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

Jan 3, 2009
    4,937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Je kunt nieuwsgierige vragen afwimpelen door met een ernstig gezicht te zeggen dat het 'iets gynaecologisch' is.

Met name mannen zullen denken 'Oh-ow', en na je sterkte te wensen niet meer verder vragen.

Of je zegt dat het géén ingegroeide teennagel is. (met de nadruk op 'geen'.)
    In geval van doorvragen, is het géén ... [vul zelf iets onnozels in]

Na een aantal keer moet men toch wel begrijpen dat het privé is?

17. soesje1986

soesje1986 Actief lid

Apr 17, 2009
    309
    0
    0
    je bent inderdaad niet verplicht om te vertellen waarom. ook aan je leidinggevende niet maar als je hem/haar vertrouwd dan kun je dat vertellen. de planning heeft er niets mee te maken. voor inlichtingen kunnen ze dan naar je leidinggevende gaan. maar ook die is niet verplicht om iets te vertellen.

dus gewoon zeggen dat je geopereerd word. en hoe en wat doet niet terzake.. of zoals katalaya zei die vind ik ook erg goed hihihi.

groetjes soesje

18. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

Jan 3, 2009
    4,937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    'Een steenpuist op je kringspier' doet 't ook goed. Vragen mensen ook niet verder.

En met een dikke knipoog erbij, snapt men ook wel dat het een grapje was.

19. Jeem22

Jeem22 VIP lid

Nov 12, 2009
    7,203
    0
    0
    Den haag
    Hahahaha die steenpuist vind ik leuk :D

20. Nessy

Nessy Fanatiek lid

Feb 27, 2008
    2,309
    0
    36
    Verzorgende-C maar nu huismama
    Duitsland
    Je hoeft niks tegen niemand te zeggen hoor.
    Die van een steenpuist is trouwens wel geweldig.:)

Share This Page