Mijn jongste slaapt sinds hij 5 maanden is in de Snoozzz. Dit omdat hij te druk is en hij anders echt niet in slaap komt. De laatste tijd krijgt hij het voor elkaar om in zijn slaap in de Snooozzz te draaien en gaat dan gillen omdat hij geen kant op kan. Ik heb hem dus geprobeerd zonder snoozzz te laten slapen maar hij gaat dan gewoon niet slapen maar keihard gillen. Hij draait constant naar zijn buik (en hij kan allang terug draaien) maar is dan na een tijd echt overstuur en waarom?? Waarom gaat hij niet gewoon lekker op zijn buik slapen. Als hij in de snoozz ligt slaapt hij binnen 5 min. Maar wanneer gaat hij nou eens normaal slapen zonder dat ik hem moet inbakeren of in een snoozzz moet leggen? Het duurt allemaal zo lang Ik maak me gewoon zorgen dat hij altijd er in blijft liggen
Wij hebben ons zoontje tot 6 maanden ong. in een Safe T Sleep gehad. We hebben eerder geprobeerd hem eruit te halen, maar dat werkte niet. 2 Weken later wel. Een knuffeltje bij hem wat muziek maakt en meneer slaapt.. (Normaal gesproken, nu is hij niet fit dus is het een drama..) Wij hebben het langzaam aan gekeken; we proberen het 's morgens en lukt dat niet, morgen weer een dag. Hij blijft er niet altijd in liggen, je kindje geeft zelf aan wanneer hij er klaar voor is. Misschien morgen, misschien over een weekje..
Het klinkt misschien gek maar het maakt me verdrietig dat het allemaal zo moeilijk moet gaan. Niks kan gaan zonder hulpmiddelen, medicijnen voor verb refulx, nutramigen (waar hij gelukkig al een week vanaf is), eerst inbakeren etc. Het valt me allemaal zwaar en stoppen met deze dingen maakt me giga onzeker en bang en als het dan niet lukt zoals nu met de snoozzz voelt dat als falen
Ik snap dat het je zwaar valt.. En je moet echt niet denken dat het falen is. Hij is zich veilig gaan voelen in de snoozzzz, en hij moet wennen dat hij er niet in ligt.. Hij moet zich veilig gaan voelen zonder.. Hier is het ook niet zonder problemen gegaan, maar als je hem er langzaam aan laat wennen.. JIJ moet je er ook goed bij voelen, niet gespannen van; 'Zou hij....'. Het klinkt makkelijk gezegd, maar geloof me; het heeft mij ook moeite gekost. Maar toen ik me voor nam; oke.. We gaan het gewoon proberen.. En we beginnen met zijn ochtendslaapje zonder safe t sleep.. En als dat niet lukt, gaat ie er gewoon weer in en is er morgen weer een dag. En natuurlijk was ik dan ook soms gespannen, maar hoe minder 'gespannen' jij bent, hoe minder hij dat zal zijn.. Het heeft tijd nodig meid.. En gun je jezelf en je zoontje ook die tijd.. Als je van je af wil schrijven of wat dan ook, mag je me gerust PB-en! Ook over onzekerheden mag je me pb-en, want die hebben wij ook voldoende gehad en soms nog Maar echt, het is niet falen !!