ik ben nu 10 weken zwanger en alleen maar aan het overgeven heb zelfs al in ziekenhuis gelegen omdat ik uitgedroogt was nu heb ik sinds twee weken sondevoeding thuis dat ging goed maar ook dat komt er nu allemaal uit wie heeft dit ook meegemaakt en hoe lang duurden het bij jou en als sonde voeding ook niet binnen blijft weet iemand wat ze dan gaaan doen begin nu echt bang te worden
Jeetje wat heftig meid.. Ik heb geen ervaring met sondevoeding bij zwangerschap. Hopelijk gaat het snel iets beter!
Jee wat naar. Vraagje, omdat het goed ging en nu niet kan het zijn dat de sonde te diep ligt? Bij mn dochter was dat het geval en ging enorm braken omdat de voedig tegen begin van de darm inliep en ze daardoor heel erg misselijk werd. En anders de voeding langzamer laten inlopen? Wat rot voor je zeg, hoop echt dat je snel opknapt. Gefeliciteerd met je zwangerschap.
Ik heb bijna 2 weken in het zh gelegen ivm extreme misselijkheid. De eerste 5 dagen alleen met infuus en daarna heb ik ook een sonde gekregen. Dat hielp goed. De gyn wilde perse dat ik zonder sonde naar huis zou gaan dus zijn we na 2 dagen begonnen met het opbouwen van drinkvoeding. Dat ging best goed en na een week mocht de sonde er weer uit en mocht ik naar huis. Ik heb van 8+0 tot 9+5 in het zh gelegen. Inmiddels vind ik de drinkvoeding zo vies dat ik echt mijn best doe om gewoon te eten. Ik moet ook zeggen dat het echt beter gaat zolang ik plat in bed blijf liggen. Ervaring met spugen en sondevoeding heb ik (gelukkig) niet. Ik wens je veel sterkte!
Jeetje wat vervelend. Ik heb zelf nooit sondevoeding gehad, maar vanuit m'n werk wel veel ervaring. Ik neem aan dat je nu een sonde hebt die in de maag ligt. Krijg je continue sondevoeding toegedient? Op welke snelheid? Als je het echt niet verdraagt, is een andere optie een sonde die iets dieper ligt, in je 12-vingerige darm, maar dat is nogal een ingreep en daar willen ze niet zo snel aan. Ook al braak je, de helft van wat je binnen krijgt, blijft wel binnen. Dus het niet zo dat je nu helemaal geen voeding krijgt. Heb je medicijnen tegen de misselijkheid gekregen? Ik hoop dat het snel beter gaat en dat je kan genieten van je zwangerschap.
Denk dat de vraag idd is waar ze de sonde hebben geplaatst en welke medicijnen je hebt. Helaas is het niet ongebruikelijk dat de sondevoeding er ook weer uit komt. Hoe wordt het nu toegediend? Krijg je de hele dag door een beetje of een paar keer per dag meer? Dat kan ook schelen. Heb je hier www.steunpunthg.nl al gekeken? Daar zitten volgens mij meerdere meiden met sondevoeding, ook op de facebookpagina volgens mij.
Wordt je nog wel regelmatig op uitdroging gecontroleerd? Het kan zijn dat je langzaamaan weer aan het uitdrogen bent en daardoor steeds meer gaat spugen. Het is allemaal een beetje een cirkel: door het uitdrogen wordt je sneller misselijk daardoor irriteer je je maag en slokdarm meer waardoor je sneller overgeeft, waardoor je meer uitdroogt etc...