hier word ik nou echt ziek van!!!!!

Discussion in 'De lounge' started by lennylenn, Nov 26, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Je stapt uit de metro ofzo..de roltrap werkt normaal en toch zijn er van die luie kerngezonde l*mmels die met de lift moeten. sta je daar met je man en babywagen te wachten en de vreselijke kou. en denk maar niet dat er ook maar 1 iemand zegt ooo gaat u maar hoor..ik neem de roltrap wel. dat gebeurd me nu zo vaak!!!!!!!! niet dat ik recht op voorrang heb omdat ik een babytje bij me heb maar kom op ze zitten toch verd*rie niet in een rolstoel!!!!
    ik vind het maar associaal.

en dan word ik ook nog eens zo moe van mezelf...ik "vecht" tegen de slaap. geen idee waarom...ik sta om 04.30 op om me klaar te maken voor werk. ik ben dan rond 18.00 thuis. doodmoe dus oke maddox verzorgen en als hij slaapt om 19.30 zou ik ook makkelijk kunnen slapen maar om de een of andere reden doe ik dat niet. en als het dan laat is heb ik er spijt van dat ik niet eerder naar bed ben gegaan. ben ik stom of ben ik stom? en ik leer het maar niet af

nou bedankt voor het lezen:D wilde ff klagen

2. Je weet niet of deze mensen echt niks mankeren,en volgens mij is de lift voor ieder toch? Ik ga ook zo vaak met de lift,als ik keihard heb gewerkt en slecht geslapen enz. heb ik er geen kracht voor,waarom niet de lift nemen????

3. Lilith

Lilith Fanatiek lid

Feb 6, 2006
    1,848
    0
    36
    Ik ga vanwege mijn gezondheid ook regelmatig met de lift terwijl ik er aan de buitenkant heel gezond uitzie hoor...

Denk dat je gewoon heel moe ben van alles, en dat is ook niet zo gek als ik lees hoeveel je werkt... klagen mag ook lekker hier hoor, alleen probeer niet op de buitenkant af te gaan de volgende keer als je bij een lift staat.

4. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

En lucht het op ? :D

5. lennylenn

hihih het lucht idd op. en mischien is het ook zo dat er mensen tussen zijn die vanwege hun gezondheid niet met de roltrap kunnen maar als er een stel giechelende scholieren voor me staan van een jaar of 16 gaat het er bij mij gewoon niet in hoor.
    bij oude mensen begrijp ik het best.

6. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik begrijp dat wel hoor. Ik vind zelf dat die liften er zijn voor mensen met veel bagage of die om andere redenen niet op de roltrap kunnen. Dat kan je alleen niet altijd zien! Ik neem een lift niet vanwege de zwangerschap (hoewel... nu...) maar omdat ik scheurtjes in mijn enkel heb opgelopen door een nare val. NIemand die het ziet verder.

Daarbij die moeheid die je nu hebt... je kindje is pas een paar maanden, en weer hup terug aan het werk. Dat maakt je reactie ook sterker- begrijpelijk. Tip: VRAAG het aan mensen of ze plaats voor je kunnen maken. Ik denk dat de meesten best welwillend zijn als je het vriendelijk vraagt. Het zou niet nodig moeten zijn, maar vragen is ook een manier om iemand erop te wijzen, zou je kunnen denken.

7. Seth

Seth Niet meer actief

Ik begrijp wat je bedoelt hoor met vragen......
    maar wil toch zeggen.... TS woont ook in Rotterdam....
    ik kom oorspronkelijk uit brabant en daar staan de mensen wat meer voor open......

Wat ik hier in Rotterdam allemaal al heb meegemaakt...
    Dat ze wilden hebben dat ik (als hoog zwangere) ging opstaan... etc. etc. etc.. soms is het hier omgekeerde wereld..
    (maar dat is mijn ervaring...)

8. lennylenn

is ook zo wat seth zegt..nu wil ik niet alle rotterdammers meteen afkraken maar pfff je bent bijna bang om zoiets te vragen!!!!!!

zal eens vertellen.. ik stond laatst in een lange rij bij de xenos..stond een vrouw voor mij en die liep weg nou zoals elk ander mens zou doen..vul ik haar plekje in. komt ze na een paar minuten terug laat zeggen na..8 min ongeveer jaa sorry hoor maar ik stond hier!!! maddox huilen want de wagen stond te lang stil.
    ik nog beleefd zeggen maar mevrouw u stapt uit de rij dus ik neem aan dat u genoeg had van het wachten. nou dat had je dan dus niet moeten doen zegt dat mens!!! ik ging alleen ff iets pakken dat ik was vergeten.
    ik ben de moeilijkste niet en als ze het netjes had gevraagd had ik haar best het plekje terug gegeven. maar die toon en die kop maakte me zo kwaad dat ik heel erg bot zei nou dat zoals ik al zei dat dacht ik dus wel en nu mag je maar lekker achteraan aansluiten want ik schuif geen cm op.

dus vragen of ik eerst de lift in mag? hahahahha nee laat maar.

9. Seth

Seth Niet meer actief

Lennylenn
    Wil ze ook niet over een kam scheren hoor....!!
    Mijn vent is immers Rotterdammer.....
    maar ik heb wat aanpassings problemen gehad..... pfff vooral met winkelen... tis hier toch wat meer "ikke" ikke ikke....

Goh... ik zet ook altijd bij binnenkomst mn karretje al bij de kassa en dan ga ik winkelen.. en zeg dan.. ja maar daar sta ik...
    :D
    (niet serieus natuurlijk)

10. Tinusje

Tinusje Bekend lid

Aan mij zie je ook niets (ik probeer er juist zo goed mogelijk uit te zien naar de buitenwereld), maar door mijn MS lukt het ook niet altijd om met de trap te gaan en dan gebruik ik de lift. Maakt het dan verschil als ik sta te lachen met mijn vriendin, maakt me dat minder ziek? Zou ik daarom met de trap moeten gaan? Of moet ik dan inderdaad maar in mijn rolstoel gaan zitten (die heb ik, maar probeer ik zo min mogelijk te gebruiken) om recht te hebben op de lift?

Ik snap je frustraties wel, maar soms is het beter om niet zo veroordelend te zijn, want ik vind je mailtje best een beetje kwetsend...

11. draak86

draak86 VIP lid

Mar 7, 2008
    5,427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    tja iedereen mag gebruik maken van de lift; ziek zwak en misselijk of jong en fit. De andere zullen ook 2 denken, 2 jonge mensen en een baby'tje, die kunnen ook wel even wachten.

Ik vind het niet helemaal netjes, maar ach als je nou half doodbloedend daar had gestaan oke maarja, er was toch niet echt iets? Snap je wel hoor daar niet van;)

12. mamabeer

mamabeer VIP lid

Mar 28, 2007
    6,229
    0
    36
    mama
    thuis

ook jongeren kunnen problemen hebben. Ik heb al jaren last van me hart en soms is het me teveel en kan ik echt niet veel inspanning doen anders slaat me hele hart op hol:( vaak pak ik dan de lift zodat ik weet dat ik het thuisfront nog haal...gelukkig heb ik nu niet meer zo'n last ervan door medicijnen en binnekort helemaal niet meer..volgend jaar word ik eindelijk geopereerd na 9 jaar lang ermee te hebben gelopen hebben ze eindelijk gevonden wat het is:)aan mij zie je ook helemaal niks

maar snap je reactie wel...ik heb het soms ook wel...ik denk dat het meer ergernis is omdat je veel werk en doodmoe bent.

13. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Tuurlijk zijn er een hoop mensen die van de buitenkant er niet 'ziek' of minder valide uitzien maar er is ook nog een verschil tussen een trap en een ROLtrap ;)

Ik kan het ook niet uitstaan als ik in het centrum 10 minuten sta te wachten op de lift en hij komt eindelijk en er stappen dan 8 van die 14jarige, giebelende pubers uit....

14. Tinusje

Tinusje Bekend lid

Dat bedoel ik dus met veroordelend: Als mijn benen 'slecht' zijn dan sta ik ook minder stabiel en wil ik nog wel eens mijn evenwicht verliezen. Dan is een roltrap best een eng ding.. :(

Hoe dan ook, ik ben er niet op uit om lelijk te doen, maar ik hoop dat mensen elkaar wat meer gaan respecteren, juist omdat je vaak niet weet welk verhaal erachter steekt.
    En dan heb ik het natuurlijk niet alleen over het trap-lift verhaal, maar in het algemeen.

En even je gal spuwen moet kunnnen, maar pas op dat je daar niet ongemerkt mensen mee kwetst ;)

15. danip

danip Niet meer actief

Zo erg is dat toch niet dat je even moet wachten? ik denk dat we als giebelende 14 jarigen allemaal wel eens de lift hebben gebruikt. Ik denk ook dat je gewoon vermoeid bent, en het even kwijt wilt, want ik kan me niet voorstellen dat je je daar normaal gesproken echt zo druk over maakt. Het is toch niet erg als je er mensen voor je staan te wachten op de lift? hoe gezond/ongezond ze ook zijn.

16. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ach ja, er zijn genoeg mensen bij wie je het niet aan de buitenkant kan zien, maar bij bovenstaand voorbeeld, kan ik me de frustratie wel voorstellen. Dat zou ik zelf ook hebben hoor.
    Zeker als je alles er omheen optelt!

Ik heb overigens wél gemerkt, dat in de huidige samenleving je gewoon om dingen moet vragen. Het wordt niet meer opgemerkt door anderen. Maar als je vraagt, kunnen dingen prima opgelost worden en zijn veel mensen niet te beroerd om te helpen. Je moet alleen wél eventjes vragen.
    Vragen of je hulp krijgt met de wagen bij het instappen in de trein of uit de vragen.
    Vragen of je even mag zitten, omdat je het met je zwangere buik niet vol kan houden om te staan in de bus.
    Als het gewoon vriendelijk gevraagd wordt, dan krijg je eigenlijk altijd wel hulp volgens mij. Zeker als er een begrijpelijke reden voor is. Alleen die moet je vaak wel even vertellen, zeker aan jongeren/pubers ;)

17. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,060
    2,201
    113
    Brabant
    nou ik snap TS'er wel hoor. Natuurlijk zie je niet hoe iemand zich voelt, maar ik erger me gewoon aan de wetenschap dat gezonde mensen op die lift staan te wachten, terwijl je daar met je kinderwagen/rolstoel/krukken staat.
    Tijdje terug moest ik weer een poosje op krukken door t leven, nou denk maar niet dat iemand even een stukje voor je aan de kant gaat ofzo he...
    Of opstaat in een volle wachtkamer of in de bus.
    Tuurlijk zitten daar ook gezonde ogende, zieke mensen, maar toch geen hele bus vol??
    maja, zucht, tot 10 tellen en het gaat weer.

18. danip

danip Niet meer actief

Oh ja tuurlijk op krukken of al hinkelend of als je het zou vragen, dan zou ik het probleem helemaal snappen! Echt, dat vind ik ook belachelijk. Maar om nou ziek te worden van het feit dat er ook gezonde mensen met de lift gaat terwijl jij een baby hebt dat snap ik niet. Misschien vind je het niet leuk op dat moment, maar ik vind dit wel heel heftig.

19. marjand

marjand VIP lid

Jul 13, 2009
    9,728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Volgens mij is het hele probleem dat iedereen tegenwoordig te gehaast is....Want als we eerlijk zijn, met een kinderwagen ben je niets meer of minder als een stel jonge benen van tiener meiden.jongens. Die liften zijn daar neer gezet voor iedereen, en wat is nou 10 minuten op een mensen leven...Tenzij je daar natuurlijk staat met een slagaderlijke bloeding....

Iedereen is tegenwoordig zo op gefokt, laten we nou gewoon weer eens relaxed doen. En denken nou dan neem ik de volgende lift wel. Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen zonder kinderen denken, sta ik hier al 10 minuten op die rot lift te wachten staan er maar 2 volwassenen in met zo'n enorm apparaat voor een baby....

Dus misschien wat eerder vertrekken als je haast hebt, en denken die dingen zijn openbaar dus voor iedereen...We hebben er allemaal net zoveel recht op.

20. conny75

conny75 Fanatiek lid

Jan 18, 2007
    1,881
    0
    0
    tilburg
    Ik snap je frustratie maar probeer het eens om te draaien. Ik zelf persoonlijk heb ooit mijn knie verschrikkelijk geblesseerd, met ijzere pinnen die nu in mijn knie zitten. Toen ik 14 was gingen mijn vriendinnen ook met mij mee in de lift zodat ik niet alleen stond. Wij hebben ook wel een commentaar gekregen maar als we vertelde hoe en wat was er niets meer aan de hand.

Share This Page