Borst verkleining.

Discussie in 'De lounge' gestart door knap, 22 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knap

knap Niet meer actief

Na die bh topic.

Voor het eerst begin er aan te denken om mijn borsten te laten verkleinen.
    Mijn rug gaat steeds meer zeer doen. Heb al van af mijn elfde een flinke voorgevel. En ben nu over een half jaar 39 en voor het eerst heb ik zo iets wil ik nog zo veel jaar door met die hang dingen.
    Ik heb maat 95 E/F heb ze nooit echt laten op meten maar dat is mijn maat.
    Rechter is iets flink dan de linker maar ze beginnen mij letterlijk in de weg te zitten na al die jaren. Heb er nooit over na gedacht. Maar mijn rug he. Echt de laatste maanden pff. Merk dat ze er zitten haha. Kan ze zo in de hand nemen en zwegen loot zwaar.

Maar hoe zit dat met vergoeden en zo ik zou een operatie niet zelf kunnen betalen en daar bij ben ik vol slank moet ik dan afvallen veel of gewoon iets? Of helpt het al dat ze zo groot zijn zwaar en ze verschillen flink in maat dus ervaringen.
    Wie weet stap ik volgende week de ha in en ga het eens bespreken. Dat zou wat zijn.
    :):)

2. Arual

Arual Fanatiek lid

22 mrt 2011
    1.178
    1
    38
    Nederland
    Hey meis.

Ik word waarschijnlijk volgende maand geopereerd aan mijn borsten. Heb op dit moment 80H/75I. Ze gaan waarschijnlijk naar een D.

Ik woog te veel en moest dus afvallen. Voordat je een vergoeding kan krijgen via de verzekering moet je een BMI van 30 of minder hebben. Dit omdat borsten vaak ook gewicht kwijtraken als je afvalt. Dit was bij mij niet het geval helaas.

Als je naar de huisarts gaat kan hij/zij je doorsturen naar een plastisch chirurg. Deze zal bij je kijken of een borstverkleining voor jou een oplossing kan zijn voor je klachten. Ook zal hij/zij je dan adviseren om af te vallen tot een bepaald gewicht. Ik weet natuurlijk niet hoe zwaar en groot je bent. Nadat je afgevallen bent maak je dan opnieuw een afspraak. Dan kan de plastisch chirurg een aanvraag doen bij de zorgverzekering. Ondertussen word je waarschijnlijk al op de lijst gezet. Meestal heb je binnen een aantal weken goedkeuring of niet van je zorgverzekering. Daarna krijg je een datum.

Als je vragen hebt :) Stel ze gerust. Ik heb de operatie zelf dus nog niet gehad, maar wel een heel traject vooraf. Ben al ruim een jaar bezig, maar omdat mijn zorgverzekering fouten heeft gemaakt ben ik nog steeds niet geopereerd. Hopelijk volgende maand dus wel!

3. Wen84

Wen84 Niet meer actief

Ik heb die operatie ondergaan toen in 19 was. Mijn moeder en mijn oma hadden beide een hernia gehad en daarna een bortverkleining dus ik wilde het risico op een hernia niet lopen.
    Je hebt eerst een gesprek met de chirurg en die geeft je alle informatie. Ik was toen verzekert bij de Agis en moet daarvoor ook langskomen die alles nog eens heeft bekeken. Ook ik moest iets afvallen maar alles werd bij mij vergoed.
    Ik heb nog nooit spijt gehad van de operatie. Voelde me daarna zoveel beter.
    Veel succes

4. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

Ik heb de operatie twee keer gehad, geen spijt van 70g naar 70d gegaan. Idd eerst huisarts gaan en ook echt zeggen dat je last heb van je rug anders sturen ze je niet eens door. Je kan het evt ook zelf betalen kost geloof ik tussen 2000 en 3000 een paar jaar terug.

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik heb de operatie ook gehad maar al jaren geleden, ik was toen 17. Bij mij werd alles vergoed en hoefde niet af te vallen maar geen idee hoe die regels nu zijn.

6. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    ik wil dat ook gaan doen ikheb zelf nu 95 e/f en ook sinds mijn 11e al last van
    mijn rug is scheef gegroeid en sta iedere dag op met pijn en dat 24 / 7 ik let nu ook heel erg op mijn gewicht..
    ben wel stiekum bezig met afvallen omdat ik echt teveel weeg ..

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Ik lees even mee, wil straks als de jongste geen borstvoeding meer krijgt ook een verkleining laten doen. Heb een f cup en wel een bmi onder de 30.

8. knap

knap Niet meer actief

Bedankt voor de reactie.s

vind wel moeilijk hoor echt maar denk gewoon dat ik toch naar de ha gaat. Misschien scheelt het met wat ik zeg dat ze verschillen in grote. En jaren heb ik gewoon zo iets gehad het hoort bij mij maar pff. Ze zitten me gewoon in de weg. Een paar jaar geleden was ik 20 afgevallen nou echt niet bij mijn borsten. Hebben jullie dat ook als ik me bh uit heb dan hangen ze zo wat bij mijn navel. haha. Gelukkig door die wat dikkere buik heb nog iets steun ze steunen op mijn buik haha.:(:(:( Ik lach er nu wel om maar het is niet om te lachen eigenlijk.

De tante.s aan mijn vaders kant hebben ook ze laten verkleinen toen ze jonger waren het zit dus ook wel een beetje in de fam vrouwen met grote borsten.
    Nu dus idd die stap naar de ha. Wel doen niet doen wel doen niet doen wel doen niet doen. :):):)

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Wel doen, dat is nog maar de eerste stap en kun je altijd nog terug. Hier ook heel erge hangborsten, naast vervelend vind ik het ook lelijk bij mij.

10. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    doen waar je je goed bij voelt. ook ik ben bij pc geweest aantal jaar geleden maar omdat ik vreselijke rugklachten heb(al 12jaar) kan ik niet sporten en ben dus helaas te zwaar(tja jaren lang stil zitten doet niet goed voor je lichaam) Ik moest aardig wat kilotjes afvallen en dat is met tot nu toe niet gelukt. Als ik een bepaald limiet heb gehaald kan ik terug naar pc en dan prikken ze een datum. eerst maar eens die kilo's kwijt te zien raken :(

11. knap

knap Niet meer actief

ik zie dat jij wel bv hebt geven.

Bij mijn eerste heb ook live bv gegeven maar door die rotborsten ja rotborsten vertikte ik dat kind steeds moest ze gewoon beet houden de hele tijd om zijn neusje vrij te houden en krijgen. Deed wel een handoek er onder mijn borsten maar dat hielp ook geen drol. En wat zeggen vrouwen met grote borsten hebben niet veel bv nou haha tijdens de stuwing hingen ze zowat op mijn knieën haha en had melk in overvloed 200 per borst makkie. Bij de jongste alleen af gekolfd maar ook snel gestopt. ben ook niet het type bv maar mijn borsten hebben zeker invloed gehad om te stoppen.

12. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    36
    Bij Emmen
    Succes met je beslissing.

13. Smurf1985

Smurf1985 Niet meer actief

Ik heb op mijn 17e een borstverkleining gehad. Woog toen 47/50 kilo en had cup F.Ik was het type,hey borsten waar ga je met dat meisje naartoe :p

Ik heb er echt helemaal geen spijt van!
    Heb een lange tijd niks mogen tillen,en maandenlang op mijn rug moeten slapen.Maar het is het allemaal waard geweest.

De littekens zie je wel,maar ze horen gewoon bij me,moet ook wel zeggen dat ik ze niet eens meer duidelijk zie zitten,maar dat is misschien ook omdat ik er na 10 jaar al aan gewend ben.

14. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Hier een bvk ondergaan toen mijtwee kinderen geboren waren en geen borstvoeding meer kregen, nu zon twee jaar geleden. Ik had forse rug/nekklachten al jaren. Na eerst een bezoek aan een houdingstherapeut bleven mijnklachten en ben ik doorgestuurd naar de pchirurg. Ik had een bmi lager dan 30 overigens..
    Ik heb in totaal ca 12 weken moeten wachten tussen eerste bezoek pc en mijn borstverkleining. In de tussentijd moest de zorgverzekeraar toestemming geven en toen werd alles vergoed. In iddels twee jaar verder heb ik nu een cup c ipv cup f en ik ben erg blij. Ik kan nu weer alles doen wat ik graag wil, heb geen last meer van mijn rug en doe zelf mkijn huishouden weer ipv daar een poetshulp voor in te moeten schakelen.
    Ik zou dus zeggen aarzel nit en ga gewoon naar de huisarts en bepspreek je mogelijkheden. Als je te zwaar bent en moet afvallen hoor je dat ook wel dan"

15. Milujem

Milujem Niet meer actief

Ik heb een aantal jaar geleden een borstverkleining laten doen en dat is me enorm meegevallen!

Eerst naar de huisarts geweest en die heeft me naar de plastische chirurg in het ziekenhuis door verwezen.
    Alles verliep vlot en soepeltjes, ook mijn herstel. Natuurlijk moet je jezelf even een paar weken rust gunnen, niet te zwaar tillen, op je rug slapen en dus gewoon even rustig aan doen.
    Ik zat 3 dagen later gewoon bij iemand op zijn verjaardag.

Alles is binnenshuids gehecht, dus van zichtbare littekens is amper sprake. Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat dat per persoon kan verschillen en het is hoe goed je ze verzorgd.
    Ik moest na ongeveer 10 dagen terug voor controle en voor het verwijderen van het uiteinde van de hechtingen. 9 stuks in totaal.
    Viel me alles mee!

Geen jeuk en geen echte pijn gehad, alleen de eerste 3 dagen na de operatie een heel 'strak' gevoel. Ik had het idee dat het veel te klein was geworden, maar de huid moest opnieuw oprekken en alles moest weer in zijn vorm komen.

Ik ben van en cup H naar een grote C, kleine D gegaan.
    Tevens heb ik gewoon borstvoeding kunnen geven, alhoewel dat erg pijnlijk was. Ik heb dus de keuze gemaakt de fles te geven, maar je kan het dus wel na zo'n operatie.

Succes en mocht je nog vragen hebben, PB me gerust.

16. Vosjejemi

Vosjejemi Bekend lid

24 jun 2011
    760
    1
    0
    ik heb het ook laten doen. ik durfde niet meer te zwemmen niks. vreselijk vond ik me groote borsten. ben ook naar de huisarts geweest en de verzekering en heb niks hoeven te betalen. dr koopmans heeft mij geholpen heb ik alleen maar lof over zo goed.. voor vragen kunnen jullie me een pb sturen.

17. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    ik vind het zo knap van jullie dat jullie voor een borstvergroting zijn gegaan!

ikzelf het ook flinke borsten, cup 70F, en loop al jaaaaren met het idee rond, ben ooit, toen ik jaar of 20 was ermee naar de ha geweest en het aangekaart, maar die stuurde me weg, [zonder te kijken overigens] met, nu is klein in de mode, straks weer groot, en valt best mee bij jou...
    heb er toen best wel mee gezeten, die reactie, en sinds dien is heb ik me nooit meer fijn gevoeld bij die ha.
    ondertussen is die beste man met pensioen, en is er een nieuwe ha.

maar ik loop er nog steeds mee rond, maar durf gewoon weg niet.
    aan de ene kant wil ik niet snijden in een 'gezond' lichaam, heb [gelukkig] nog geen lichamelijke klachten. maar het past totaal niet bij mijn figuur [maat 36] en het 'voelt' zwaar, zonder bh.
    en stiekem ben ik ook bang voor een lelijk litteken en ben ik nog nooit geopereerd.

dus heel fijn om hier positieve reacties te lezen! misschien moet ik toch maar eens kijken of ik die stap durf te zetten.

18. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik heb zelf 70E en never ever dat ik erin laat snijden zeg! Poeh...

19. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    en dan lees of hoor je wel eens vrouwen die hun borsten laten vergroten tot cup maat F, dan denk ik echt...je weet niet wat je doet!

moet zeggen dat ik wel blij ben dat ik borsten heb, als ik vrouwen zie met een cup A of B, zou ik dat toch ook niet willen, maar ik heb toch net een beetje te veel van het goede;););)

20. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Heropend op verzoek

Deel Deze Pagina