De vraag luidt als volgt : Formuleer het begrip in eigen woorden en geef een voorbeeld waarbij u het begrip toepast. bijvoorbeeld het woord : Leefstijl Ok het formuleren snap ik...... maar hoe moet ik het zien met het begrip toepassen? Wat bedoelen ze hier precies mee...... Ik zal wel weer blond wezen maar ik weet even niet hoe ik dit nou moet neer zetten.
Ik denk dat je het woord leefstijl in een zin / kort verhaaltje moet zetten waaruit blijkt dat je de betekenis van het begrip begrijpt.
Dus bijvoorbeeld : leefstijl : Een leefstijl is de manier van leven van een persoon zoals hij/zij dat prettig vindt. Begrip : Een levensgenieter is een bepaalde leefstijl? Zoiets?
Volgens mij ook. Beschrijven wat het woord betekent en dan in een zin zetten waaruit blijkt wat het woord betekent, zonder het woord zelf te omschrijven..
Zoiets.... maar dan klopt de laatste zin niet helemaal. Een levensgenieter kan een bepaalde leefstijl hebben bijv. elke avond een wijntje en uit eten, 's ochtends uitslapen, 5x per jaar op vakantie..... Ik chargeer natuurlijk enorm, maar zoiets zal het moeten zijn. Je moet uit de zin kunnen lezen dat jij snapt wat het woord betekent.
Een ander voorbeeld met het woord norm.... 1.Norm : Een norm geeft ongeschreven regels aan, wat wij beschouwen als normaal. Deze is gekoppeld aan een waarde. Voorbeeld : Wij horen ouderen met respect te behandelen. in de bus sta je je plaats af voor ouderen. Dan formuleer je wat het woord betekent en geef je een voorbeeld wat het begrip inhoud?
Denk dat je laatste correct is dan heb je begrip en voorbeeld. Ze mochten het iets duidelijker uitleggen
Wil iemand mij aub een klein voorbeeldje geven? Zodat ik goed kan zien wat er bedoeld wordt? Mag ook met een totaal ander woord hoor. Gaat erom dat ik de opdracht goed maak. Ik dacht dus dat ik alleen de betekenis van het woord in mijn eigen woorden moest neerzetten, en dat ik daarnaast een voorbeeld moest geven.
Nou idd..... vind het persoonlijk wat onduidelijk gevraagd van ze. Maar dat kan ook aan mij liggen hoor.
Het is een beetje dubbel geschreven waardoor de vraag wat verwarrend wordt, maar het komt er op neer dat je door middel van een eigen voorbeeld kort uilegt hoe jij een bepaald onderwerp/situatie/ voor je ziet of ervaart. Als je dan "leefstijl" als voorbeeld neemt Dan schrijf je dus een kort verhaaltje wat leefstijl voor jou inhoudt en bijv. welke elementen die jij belangrijk vindt daarin (moeten) voorkomen. En misschien ook waarom je juist die elementen belangrijk vindt