Hi! Zondag vieren we de verjaardag van ons zoontje. De taart maak ik zelf. Morgen wil ik m vullen en bekleden met fondant. De vulling bevat slagroom, dus bewaren in koelkast. Maar mn fondant..... condens zal niet bevorderlijk zijn. Ik heb geen kartonnen taartdoos. Hoe kan ik m dan het beste afdekken? In mijn logica zou ik m afdekken met een theedoek, dat zal condens dan opnemen. Of is dit heel gek? Hoe doen jullie dit?? Groetjes!
Je kan hem prima zonder doos in de koelkast bewaren hoor. Niks erover heen doen. Bij mij blijven ze gewoon droog.
Als hij helemaal opgaat op dezelfde dag dat je hem maakt kan je hem prima buiten de koelkast bewaren . Is ook lekkerder . De condens krijg je pas als hij door en door koud is en hem dan uit de koelkast haalt en laat opwarmen .
Dat juist niet doen, want bij het verwijderen van de folie ga je dan juist plakkerij en vlekken krijgen. Onafgedekt de koelkast in en een uurtje voor serveren uit de koelkast halen zodat ie op kamertemperatuur kan komen.
Bedankt voor de reacties! Zal hem zonder iets erom heen id koelkast zitten. Misschien een theedoek erover, gewoon voor mn gevoel. Zou m evt ook nog id schuur kunnen zetten. Daar is t volgens mij ook koud genoeg nu. Weet iig dat ik'm "bloot" kan neerzetten.
Geen theedoek erover hoor. Als het gaat plakken is je taart verpest. Zou zonde zijn. Je kan hem gewoon zo in de koelkast zetten.
Zolang het dezelfde dag opgaat en het geen 30 graden binnen maar gewoon 19- 20 graden dan is er niets aan de hand . Het bederft echt niet . En dan is de smaak ook vele malen beter ... Als je langer gaat bewaren dan in de koelkast . Maar dan nog daarna op kamertemperatuur laten komen . Koud gebak is niet echt smakelijk . En je kan hem zo in de koelkast zetten .. ( bron Banketbakker )
Dat niet iedereen natuurlijk zelf weten. Ik weet niet of je met bron banketbakker bedoelt dat je zelf banketbakker ben of dat je dat van een banketbakker hebt maar bij de banketbakker word er andere slagroom gebruikt dan welke je in de winkel kan kopen. Ik maar zelf fondanttaarten op bestelling maar als het even kan gebruik ik geen slagroom, boven de 22 graden sowieso niet. @ts waarom gebruik je slagroom? Een fondant taart mag je toch juist mee pronken buiten de koelkast!