geld terug van de belasting vraagje(kindgebondenbudget)

Discussie in 'De lounge' gestart door oxbow, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oxbow

oxbow Niet meer actief

Voor het eerst sinds jaren hoeven we niet terug te betalen aan de belastingdienst, maar krijgen we geld.

Vandaag lag een definitieve berekening in de bus van de belastingdienst en we krijgen een klein bedrag terug.

Nu was ik gewoon nieuwsgierig en vraag me af hoe lang dat duurt voordat je het terugkrijgt of krijg je het als je je kindgebondenbudget ook krijgt rond de 20ste?

2. Joycey

Joycey Niet meer actief

Dat ligt er aan hoe erg ze van je balen... Nee echt... Het is soms echt totaal willekeur. Ik krijg iets binnen 3 dagen op mijn rekening gestort, terwijl mijn vriend eerst 100x moet doorgeven op welk rekeningnummer het moet om vervolgens dan nog 2 maanden te moeten wachten.

De belastingdienst werkt volgens mij op basis van: die vinden wij aardig, maar jou vinden wij stoooooooommmmmmmmmmm :p Net als kinderen uit groep 2.

3. Letizia

Letizia Lid

22 okt 2013
    98
    0
    0
    Balie medewerkster bij tandheelkundige kliniek
    Rotterdam
    Wanneer heb je recht op kindgebonden budget?
    Ook als je allebei werkt bijv?

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

Dat kun je narekenen op toeslagen.nl of op de site van het SVB. Meestal berekenen zij dat voor je en krijg je dat uitgekeerd (of niet).

Ik hoefde er in ieder geval niks voor te doen.

5. KiDoNe

KiDoNe Actief lid

30 dec 2012
    322
    0
    16
    Twente
    Er staat als het goed is een datum op de brief, dat is meestal ook de datum wanneer het uitbetaald wordt.

6. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Rechts boven aan staat de dagtekening, rond die datum wordt het bedrag meestal ook op de rekening gestort..

7. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.665
    1.426
    113
    Rond de dagtekening die oo de brief staat, staat het op je rekening.
    Hier was het geld eerder dan de brief dat was een verrassing ;)

8. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Dat denk ik haast niet hoor, dan is je inkomen waarschijnlijk te hoog. Ik hoefde er ook niks voor te doen, ging vanzelf.
    Ts, dank voor dit topic, ik wilde dezelfde vraag stellen :D

9. marygirl

marygirl Actief lid

25 dec 2010
    377
    0
    0
    Hier werken we beide en krijgen we wel kindgebonden budget, het gaat dus niet altijd op ;)

Deel Deze Pagina