Voor het eerst sinds jaren hoeven we niet terug te betalen aan de belastingdienst, maar krijgen we geld. Vandaag lag een definitieve berekening in de bus van de belastingdienst en we krijgen een klein bedrag terug. Nu was ik gewoon nieuwsgierig en vraag me af hoe lang dat duurt voordat je het terugkrijgt of krijg je het als je je kindgebondenbudget ook krijgt rond de 20ste?
Dat ligt er aan hoe erg ze van je balen... Nee echt... Het is soms echt totaal willekeur. Ik krijg iets binnen 3 dagen op mijn rekening gestort, terwijl mijn vriend eerst 100x moet doorgeven op welk rekeningnummer het moet om vervolgens dan nog 2 maanden te moeten wachten. De belastingdienst werkt volgens mij op basis van: die vinden wij aardig, maar jou vinden wij stoooooooommmmmmmmmmm Net als kinderen uit groep 2.
Dat kun je narekenen op toeslagen.nl of op de site van het SVB. Meestal berekenen zij dat voor je en krijg je dat uitgekeerd (of niet). Ik hoefde er in ieder geval niks voor te doen.
Er staat als het goed is een datum op de brief, dat is meestal ook de datum wanneer het uitbetaald wordt.
Rechts boven aan staat de dagtekening, rond die datum wordt het bedrag meestal ook op de rekening gestort..
Rond de dagtekening die oo de brief staat, staat het op je rekening. Hier was het geld eerder dan de brief dat was een verrassing
Dat denk ik haast niet hoor, dan is je inkomen waarschijnlijk te hoog. Ik hoefde er ook niks voor te doen, ging vanzelf. Ts, dank voor dit topic, ik wilde dezelfde vraag stellen