Oké het is misschien overdreven van me maar ik heb echt de neiging een melding te gaan doen bij de kinderbescherming. Maar misschien moet ik me er ook niet mee bemoeien. Mijn buren wonen hier sinds een jaar en hebben nog niet eens kennis gemaakt. Nu vind ik dat niet zo erg maar ze loopt echt de hele avond tegen haar dochter te schreeuwen! En zo hard dat ik het kan verstaan. Dochter is een jaar of 11 en gaat dan huilen. Zover ik weet doet die vader niets. Zou ik hier een melding van moeten doen? Ze zijn buitenlands,misschien is het wel normaal ofzo?! Ik voel me er echt niet fijn bij. vind het zielig voor het kind. Sorry ik ga nu slapen,ben echt moe maar lees morgen verder mocht er iemand willen reageren..
Zij zijn niet komen kennismaken, maar jij zou ook bij hun kunnen kennismaken/aanbellen toch? Vragen/aanbieden om een keer samen koffie te drinken? Dan kan je misschien een beetje polsen hoe de sfeer is, of wat voor verhaal ze te vertellen heeft. Ik zou me er ook niet prettig bij voelen denk ik, maar zou toch wel proberen zelf iets te ondernemen voor andere instanties erbij te halen.
Nou ik ben strakjes een pakje komen ophalen,wilde een hand geven maar werd weggewuifd en deur meteen dicht gedaan.. 😳 Het gekke is dat ze wel heel vriendelijk waren.
Tja...ik zou me er nu nog niet mee bemoeien... Ik schreeuw ook weleens als de kinderen tegen elkaar tekeer gaan...of weleens tegen de hond. Dat kan misschien ook weleens door de buren worden gehoord. Dat is dan natuurlijk niet de hele avond... Je weet natuurlijk nooit wat er precies allemaal gebeurd. Als ze buitenlands zijn dan kan gewoon praten al op schreeuwen lijken. Dan is een meer temperamentvolle manier van praten echt wel normaler dan voor een standaard Nederlands gezin. Mijn man bijvoorbeeld is 100% Nederlands en ik ben half Italiaans. Ik kan ook fel en krachtig reageren soms... dat vond hij in het begin ook wel wat anders/heftig. Is het echt elke avond de hele avond schreeuwen?
Tja mijn dochter en zoon halen dagelijks zulke capriolen uit dat mijn volume ook regelmatig op standje tokkie gaat. Alleen weer niet zo dat mijn kids daarvan gaan huilen... Wil je safe spelen kan je een AMK melding doen, maar ik ben daar echt geen voorstander van... Je kent de situatie niet. Wie weet hebben ze al opvoedhulp of tja lastig speculeren vanaf een afstandje