Taart of koek met KMA en glutenallergie

Discussie in 'Voeding' gestart door DisneyMama, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DisneyMama

DisneyMama Bekend lid

7 nov 2013
    824
    441
    63
    Hallo!

Mijn zoontje word over ruim een maand 1 jaar,
    hierop natuurlijk een leuk feest met daarbij ook taart e.d.

Nu heeft een vriendin van mij een kindje die allergisch is voor gluten en koemelk. Ik wil eigenlijk voor alle kindje die komen ook taart geven of een koekje, maar de standaard taarten mag zij natuurlijk niet, en dat vind ik dan weer zielig.
    Heeft iemand tips waar ik minitaartje of koekjes kan halen die geen koemelk en gluten bevatten? Want ik kan er zelf weinig over vinden waarin allebei niet voorkomt!
    Alvast bedankt!

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Je kan misschien zelf wat bakken met glutenvrije bloem en ik had ooit cakejes gemaakt en daar hoeft geen melk in. Weet even de site niet meer!

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Sommige bakkers hebben sowieso glutenvrij gebak, dan zou je daar eens naar kunnen vragen.

Ik weet niet hoe allergisch het kindje is, maar let wel op dat glutenvrij gebak niet in aanraking komt met gewoon gebak.

Je kunt vrij simpel een cupcake maken zonder melk en met glutenvrije bloem.
    Ik heb voor de verjaardag van mijn oudste koemelkvrije cupcakes gebakken, maar weet zo het recept niet.

4. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    glutenvrij bakken valt nog niet mee als je er geen ervaring mee hebt. Niets mag in aanraking komen met gluten.
    Als je een natuurwinkel in de buurt hebt, dan zou ik daar even kijken. Ikea heeft ook glutenvrij gebak, maar is niet echt geschikt voor kleine kindjes.
    Of koekjes in de supermarkt bij het glutenvrije schap en dan op de verpakking kijken naar de melk.

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Weet niet waar je woont? Ik ken iemand die bakt taarten en cupcakes glutenvrij en ontsmet de hele keuken daarvoor.
    Kan uiteraard ook koemelkvrij.

Deel Deze Pagina