Taart recept zonder ei

Discussie in 'De lounge' gestart door Antje77, 5 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Ik zoek een recept voor cake of biscuit om taart te maken zonder ei en koemelk. Melk kan ik vervangen door sojamelk.
    Ik heb ei vervanger, maar de cake wordt daar niet echt lekker mee. Veel te stevig, niks luchtigs aan.

Wie weet een goed recept?

2. hardloper

hardloper Niet meer actief

ik ken iemand die ganzen eieren gebruikt ipv kippeneieren. omdat daar iemand allergisch is voor kip. misschien is dat een idee? je kan cakejes ook invriezen.

3. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    dit is voor cake (bv cupcakes)

'Cake' zonder eieren
    225 gram zelfrijzend bakmeel
    50 gram custardpoeder
    merg uit 1 vanillestokje of 2 zakjes vanillesuiker
    225 gram witte basterdsuiker
    225 gram boter
    1 dl. melk
    snuf zout
    Doe (gezeefd) bakmeel met custardpoeder, vanille(suiker) zout en basterdsuiker, in de mengkom van de keukenmachine en laat even draaien.
    Smelt de boter en klop de melk erdoor, laat de machine langzaam draaien en voeg dit mengsel toe aan het mengsel in de keukenmachine, laat draaien tot alles goed gemengd is.
    Doe het beslag over in een ingevette cakevorm en bak de cake ca. 5 kwartier in een oven van 170°C.

(ik zou m alleen geen 5 kwartier bakken, maar eens beginnen met 55minuten ofzo)

4. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    en als je googled op egg free cake krijg je bij allrecipes.com een recept voor chocolade cakejes zonder melk en ei.

5. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    @ guppienl, ganze eieren zou ik eens aan de ka kunnen vragen of dat geen probleem is. Maar die zijn toch maar een bepaalde periode verkrijgbaar, niet?

@ Loesje, wordt de cake ook echt luchtig?

6. hardloper

hardloper Niet meer actief

dat weet ik niet precies, maar je kan ze ook niet overal halen. dat zou je moeten opzoeken. daar weten ze dan wel hoe lang ze houdbaar zijn en of er een seizoen voor is. (dacht het niet hoor)
    ik zal eens kijken of ik de desbetreffende mama nog kan vinden op school:)

7. vlavlip83

vlavlip83 Bekend lid

31 jul 2010
    795
    13
    18
    Gouda

Deel Deze Pagina