En een van mijn favorieten; oerhollandse appeltaart, heerlijk. Appeltaart 300 gram bloem 120 gram witte basterdsuiker 180 gram boter 1 ei citroenrasp van 1 citroen zout 4 Goudreinetten kristalsuiker citroensap speculaasjes koekkruiden Bloem, suiker, boter, zout, grootste deel van het losgeklopte ei en citroenrasp tot deeg kneden. In koelkast even laten rusten. Appels schillen en in blokjes snijden. Mengen met wat citroensap, een paar eetlepels suiker een een eetlepel koekkruiden. Ingevette springvorm (24 cm) bekleden met het deeg, een klein beetje apart houden. Bodem bedekken met verkruimelde speculaasjes. Appelmenges in de vorm doen. Deegranden naar binnen vouwen en bovenkant versieren met het overige deeg (repen of vormpjes) en bestrijken met de rest van het ei. In de oven op 170 graden een uur bakken.
Mijn 'geheim' met appeltaart is een laagje uitgerolde marsepein op de bodem leggen voordat je de appelvuling erin doet!
Hier ook nog twee lekkere recepten: (vooral die bodem van die monchoutaart, te lekker) Recept Chocolade Brownietaart | Smulweb.nl Recept - Monchoutaart van Jacolien - Albert Heijn
Jammie, ziet er heel lekker uit. Ik dacht altijd dat het moeilijk is om een slagroom taart e.d. te maken maar als ik zo het recept lees is het goed te doen. Dus wie weet ga ik me er binnenkort ook aan wagen. Heb je verschillende opzet stukjes voor de spuitzak of hoe heb je dat gedaan?
Na veel googlen heb ik nog een aantal lekkere en makkelijke recepten gevonden haha maar heeft er iemand een recept voor een bonbonbloc taart? Dus niet alleen zo'n vulling...
HMMM! Ik hou t in de gaten, manlief hier ook in Mei jarig &wil ook t liefst zelf iets maken maar ben nog niet gevorderd ofzo... Wel al appeltaart, verschillende soorten cake &brownies gemaakt... Vraagje tussendoor, laatst brownies gemaakt maar de onderkant + zijkanten werden zwart (dun laagje).. Hoe krijg ik dit 'perfect'? Een duurdere bakblik? Of betere roomboter? De binnen+bovenkant was overigens perfect!
Heb je hem in het midden van de oven gezet? Ik merk meteen verschil met het midden en een verdiepinkje lager zeg maar haha Ik zal hier trouwens ook de taarten nog even inzetten die ik nog op internet gevonden had!
Hoi hoi, Wat is trouwens de grootte van deze taart? En waar heb je die taart doos vandaan? Weet je waar je die kan kopen? Bedankt!
Mag ik even inbreken? Ik zocht even snel een topic zodat ik er zelf geen hoefde te openen, en misschien dat iemand hier mij al kan helpen.. Ik ben bezig met een taartbodem.. Recept is op basis van zelfrijzendbakmeel, witte bastardsuiker en boter.. Maar nu heb ik zo'n 65 gram bastardsuiker te weinig. Kan ik dit aanvullen met gewone suiker? En wat verandert dit voor de taart?