taart recepten

Discussie in 'De lounge' gestart door linnepinneke, 8 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. catje1981

catje1981 Bekend lid

13 mrt 2012
    717
    0
    0
    Niet het hele topic gelezen want dan krijg ik alleen maar zin in taart :D dus geen idee of de mijne er al bij staat....
    Maar plaats het recept maar gewoon.

Kennen jullie dat mopje van dat konijn dat bij de bakker komt voor worteltjestaart?
    Het klink heel raar en lijkt vies, maar ik vond hem echt lekker

WORTELTAART

Ingrediënten

2 kopjes bloem
    1 kopje bruine suiker
    4 eieren
    1 kopje olijfolie
    1 tl zout
    1 tl bakpoeder
    2 tl kaneel
    1 tl gember
    2 kopjes geraspte wortel (ongekookt)
    1 kopje gemalen walnoot (ik gooi dr altijd maar wat in op gevoel, dus in mijn geval altijd meer :D )

Hulpmiddelen
    cakebakblik, evt. rasp
    Voorbereiding

Verwarm de oven op 180 graden en vet de taartvorm.
    Bereidingswijze

Meng de eieren, bloem, suiker, bakpoeder, zout en olie. Voeg vervolgens kaneel, gember, wortels en noot toe. Doe dit mengsel in de vorm en zet een 40-tal min. in de oven. Let op dat het niet te lang is, zodat het smeuig blijft.

En de afmeting kopje is wat onduidelijk, maar ik heb gewoon een mooie koffiekop uitgezocht en geprobeerd. En ik ben echt geen keukenprinses :D

2. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Dat is een goed idee zeg!
    Ik heb niet zo'n ervaren bakster, dus een tip als deze vind ik ideaal..
    Was alweer bang dat het er als een zooitje uit ging zien, maar zo moet ik wel een mooie taart krijgen! :)

3. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Voeg ik even een glazuur toe wat heerlijk
    is op Worteltjestaart

Voor het glazuur:
    100 gram roomkaas
    2 lepels crème fraîche
    1 eetlepel boter
    125 gram poedersuiker
    zakje vanillesuiker of vanillearoma
    1 eetlepel citroensap

4. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Duidelijk! Dank je!

5. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Wow, deze lijkt me wel echt super lekker.
    Ik snap alleen niet hoe ze die cheesecake nu bakken. Hoe heb jij dat gedaan?

6. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

wat een slecht topic !!!

7. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Beslag in twee bakvormen doen, bakken (samen of om de beurt), afkoelen en horizontaal doorsnijden. Lijkt me.
    Let op dat je die fahrenheit graden wel even omrekent naar celsius!
    Anders wordt het black velvet ;)

8. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Die bak je als laag apart, daarna vries je hem in het blik in en verwerk je hem bevroren. Anders flubbert het uit elkaar als je die laag gebruikt.

9. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Maar volgens mij las ik het recept dat je hem in een bak water in de oven moest zetten :(

10. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja, die had ik idd. Het ging me om de cheesecake laag.

(wel ff wat springvormen lenen, heb er maar 1 in de goede maat)

11. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ja, au bain marie :) Je doet het bakpapier in de vorm enzo en dan doe je alufolie aan de buitenkant. Ik heb het dubbel gedaan. Dan kun je je vorm in een bak water zetten zonder dat het water in de vorm komt. Ik heb een groot braadblik gebruikt om de vorm in te zetten. Het water komt net tot de helft oid.

12. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Ja toch zo. Ok dan had ik het goed begrepen. Heb alleen nog nooit wat gebakken zo. Ben benieuwd. Wil hem voor mn verjaardag in mei gaan maken.

13. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Ja inderdaad de cheesecake bakvorm in een braadslede met water plaatsten. Doen ze ook met soufles, blijft het "moist".

14. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Bij de redvelvet vond ik wel dat het redvelvet deel wat zwaar was. Weet niet precies waar dat nou aan ligt. Hij was wel onwijs lekker, maar ik zou kleine punten rekenen :)

15. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Wat een lekkere recepten staan er in dit topic. Komt goed van pas voor mijn dochter haar 1ste verjaardag volgende week.

Ik voeg de appel-stroopwafeltaart toe aan het lijstje. Zooo lekker doordat de stroop van de stroopwafel over de taart smelt. Klein tip: voeg de stroopwafels pas halverwege de baktijd toe. Ze verbranden nog al snel.
    Appeltaart met stroopwafels van Kathelijne Dieks uit Den Hoorn - Koopmans.com

16. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Ok thx voor de tip.

Heb er nu al zin in om hem te gaan maken :D

17. Leonike

Leonike Bekend lid

21 nov 2011
    521
    2
    18
    Die banoffee pie had ik laatst idd gepost in een ander topic.

Degene die mij het recept heeft gegeven, kwam met nog een lekker recept. Heb 'm nog niet uitgeprobeerd, maar schijnt net zo lekker te zijn als de banoffee pie.

Recept:
    verkruimel ong. 3/4 pak digestive biscuits en voeg een paar eetlepels gesmolten boter toe. Goed roeren en op de bodem van een springvorm in een laag uitdrukken. In de koelkast.
    Meng 1 blik gecondenseerde melk met suiker en 1 pakje roomkaas (zonder kruiden!) met de mixer door elkaar en voeg 1/4 l geklopte slagroom zonder suiker toe, met een spatel. Rasp de schil van 1 citroen en roer door het mengsel, pers 2 citroenen uit. Zet de springvorm met de bodem klaar. Schep met de spatel snel de citroensap door het mengsel en giet het geheel op de koekjesbodem. Het wordt nl snel stijf. Mooi glad maken van boven en in de koelkast verder op laten stijven. Naar wens versieren

18. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Klinkt goed zeg!

19. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Mijn vriend gaat boodschappen doen voor de taart, maar wat voor room heb ik nodig?
    Ik kom altijd alleen maar kookroom tegen, en neem aan dat het ook geen slagroom is?

20. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Welke ging je ook alweer maken? Als ik het goed heb begrepen die kwarktaart toch? Volgens mij is dat gewoon ongeklopte slagroom. Dat wordt meestal gebruikt in kwarktaart.

Deel Deze Pagina