Ja die is het ja.. Dank je wel! En we hebben hier geen passievrucht.. Nu heb ik wel manderijnen en mango in huis, is 1 van deze vruchten lekker icm witte chocolade?
Een deel van de mango in mooie dunne pakjes snijden, de rest van de mango door de blender, mandarijn uitpersen. Een deel van mandarijnen sap opwarmen. Gelantine erdoor (weet even niet hoeveel blaadjes) en met de mangopuree en rest van mandarijnensap mengen en dat als laagje over de taart doen. Als het opgesteven is garneren met de mango Maar ik noem maar wat.. Of.. De mangoplakjes op de opgesteven taart en daarover de mandarijnensap gelantine, zodat de mango plakjes onder de gelantine staan. Ook mooi.
@ Macy, doe ik! Hartstikke bedankt voor de tips! Alleen, heel stom, heb ik die zooi er al over gegooid voor ik de taart heb laten opstijven. Gelukkig nog niet alles, dus heb de schade weten te beperken, had al meteen door dat het niet goed ging.. Nu helemaal op laten stijven. Denk morgen een fotootje te plaatsen..
Ik kom ook maar even inbreken in dit topic.. Ik ben nog vrij nieuw wat taarten maken betreft, heb het eigenlijk altijd met van die kant-en-klare pakjes gedaan waar alles dan al in zit en je het alleen door elkaar moet gooien.. Nu ben ik op zoek naar een recept voor chocoladetaart. Ik heb al wat op het internet rondgespeurd, maar ik kom eigenlijk alleen maar recepten tegen waarbij de hele taart uit een grote homp chocola bestaat. Ik ben eigenlijk op zoek naar een recept waarbij je de 'gewone' basis van een taart maakt, maar er dan een bepaalde hoeveelheid chocola doorheen doet (over de hoeveelheid twijfel ik enorm, vandaar ook deze vraag). Dus, iemand? Heeft er ook iemand een recept voor macarons? Heb je daar een bakplaat voor nodig? Die hebben we namelijk (nog) niet, maar het lijkt me zo leuk om ze te maken..
@missXX En en en?? @micchan: Een paar paginas terug heb ik een foto van mijn macarons geplaats. Ik moet erbij zeggen dat het wel gevorderden bakken is. Na heel lang speuren en vooral veel lezen en kijken heb ik een nederlandstalig recept gevonden wat erg dicht bij de macarons van Laduree liggen en Pierre Herme. Ik zou zeggen probeer het, want als ze lukken zijn ze goddelijk!! Dit recept dus Macarons de Paris (30 stuks) - Een recept van Johnpierre Cornelissen - Albert Heijn En hier nog wat stappen met fotos gebasseerd op het bovenstaande recept: Eva's Smulhuisje: Macarons met chocoladevulling Pâtisserie & Desserts | terroir Succes!
Die van jou zien er geweldig uit! Het klinkt inderdaad erg ingewikkeld, maar ik denk dat ik binnenkort toch wel een poging wil gaan wagen.. Dankjewel!
Leuk topic zeg! Ik ga voor de verjaardag van Kynan de slagroomtaart van Esmee maken (thanks!) en Macy; jouw witte chocotaart ga ik ook echt snel maken, super lekker! Ik bak ook regelmatig 'hippere' dingen laatste tijd (dus vooral marsepeintaarten en cupcakes). Erg leuk om te doen, echt een hobby. Maar wel heeeel tijdrovend. Af en toe is het juist zo heerlijk om ouderwetste dingen te bakken, vind ik altijd zo gezellig. Gister weer eens appel-kruimeltaart gemaakt, gewoon op de bakplaat. Was lang geleden, super lekker!
Wat een heerlijk topic dit Kan ik mooi mijn vraag stellen! Ik heb vandeweek deze taart gemaakt: Recept Citroen Kwark Taart | Smulweb.nl En daarbij de slagroom vervangen voor klopklop en de bodem gemaakt van bastognekoeken. Hij smaakte heerlijk en helemaal niet zwaar omdat er dus geen slagroom in zit.. wat is klopklop lekkerrrr Het enige wat ik nog wil is dattie wat luchtiger wordt. Mag je de mix, voordat ie in de vorm gaat nog flink opkloppen? Of moet ik iets anders doen om em luchtiger te maken? Tnx alvast!
Heb de wittechocokwarkdinges gemaakt. Vind hem behoorlijk zoet, tanden breken er bijna op Als ik die nog eens zou maken dan deed ik er minder suiker in. Vraag me af of het ook met de kwaliteit witte chocolade te maken heeft.
Weer een nieuw recept! Voor het weekend, na een tapasmaaltijd voor 8 personen, ga ik deze sinaasappel/amandeltaart maken als dessert. De geconfijte sinaasappelschilletjes heb ik zojuist gemaakt. Deze taart! Carolines blog: Sinaasappeltaart Doe er alleen voor het bakken wat amandelsnippers op. En als garnering de geconfijte schilletjes. The Italian Dish - Posts - Orangettes (zonder de chocodip) Als laatste wat "strepen" van gesmolten pure chocolade (lekker bij de sinassnippers)
Vanavond ga ik die keylimepie maken plus een cocacola taart en een stroopwafeltaart dus heb het nog druk haha
Oeh lekker! Succes ermee (maar toch wel als de kindjes in bed liggen?) Ik bak het liefst s avonds als ze alle drie slapen..