taart recepten

Discussie in 'De lounge' gestart door linnepinneke, 8 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Inderdaad met gewone slagroom.

2. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Ja die is het ja.. Dank je wel!

En we hebben hier geen passievrucht..
    Nu heb ik wel manderijnen en mango in huis, is 1 van deze vruchten lekker icm witte chocolade?

3. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Een deel van de mango in mooie dunne pakjes snijden, de rest van de mango door de blender, mandarijn uitpersen.
    Een deel van mandarijnen sap opwarmen.
    Gelantine erdoor (weet even niet hoeveel blaadjes) en met de mangopuree en rest van mandarijnensap mengen en dat als laagje over de taart doen.
    Als het opgesteven is garneren met de mango
    Maar ik noem maar wat..

Of..

De mangoplakjes op de opgesteven taart en daarover de mandarijnensap gelantine, zodat de mango plakjes onder de gelantine staan. Ook mooi.

4. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Plaats je een fotootje als ie klaar is?

5. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    O wat een heerlijk topc!!

6. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    @ Macy, doe ik! Hartstikke bedankt voor de tips!
    Alleen, heel stom, heb ik die zooi er al over gegooid voor ik de taart heb laten opstijven. Gelukkig nog niet alles, dus heb de schade weten te beperken, had al meteen door dat het niet goed ging.. Nu helemaal op laten stijven. Denk morgen een fotootje te plaatsen..

7. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Ben erg benieuwd.
    Maar vooral naar hoe het je smaakt!

8. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik heb nu zo'n trek in taart:D

9. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik kom ook maar even inbreken in dit topic..

Ik ben nog vrij nieuw wat taarten maken betreft, heb het eigenlijk altijd met van die kant-en-klare pakjes gedaan waar alles dan al in zit en je het alleen door elkaar moet gooien.. :)
    Nu ben ik op zoek naar een recept voor chocoladetaart. Ik heb al wat op het internet rondgespeurd, maar ik kom eigenlijk alleen maar recepten tegen waarbij de hele taart uit een grote homp chocola bestaat.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een recept waarbij je de 'gewone' basis van een taart maakt, maar er dan een bepaalde hoeveelheid chocola doorheen doet (over de hoeveelheid twijfel ik enorm, vandaar ook deze vraag). Dus, iemand?

Heeft er ook iemand een recept voor macarons? Heb je daar een bakplaat voor nodig? Die hebben we namelijk (nog) niet, maar het lijkt me zo leuk om ze te maken.. :)

10. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    @missXX En en en??

@micchan:
    Een paar paginas terug heb ik een foto van mijn macarons geplaats.
    Ik moet erbij zeggen dat het wel gevorderden bakken is.
    Na heel lang speuren en vooral veel lezen en kijken heb ik een nederlandstalig recept gevonden wat erg dicht bij de macarons van Laduree liggen en Pierre Herme.
    Ik zou zeggen probeer het, want als ze lukken zijn ze goddelijk!!
    Dit recept dus
    Macarons de Paris (30 stuks) - Een recept van Johnpierre Cornelissen - Albert Heijn

En hier nog wat stappen met fotos gebasseerd op het bovenstaande recept:
    Eva's Smulhuisje: Macarons met chocoladevulling

Pâtisserie & Desserts | terroir

Succes!

11. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Die van jou zien er geweldig uit! Het klinkt inderdaad erg ingewikkeld, maar ik denk dat ik binnenkort toch wel een poging wil gaan wagen.. Dankjewel! :D

12. Female

Female Niet meer actief

Leuk topic zeg!

Ik ga voor de verjaardag van Kynan de slagroomtaart van Esmee maken (thanks!) en Macy; jouw witte chocotaart ga ik ook echt snel maken, super lekker!

Ik bak ook regelmatig 'hippere' :D dingen laatste tijd (dus vooral marsepeintaarten en cupcakes). Erg leuk om te doen, echt een hobby. Maar wel heeeel tijdrovend.
    Af en toe is het juist zo heerlijk om ouderwetste dingen te bakken, vind ik altijd zo gezellig.

Gister weer eens appel-kruimeltaart gemaakt, gewoon op de bakplaat. Was lang geleden, super lekker!

13. Babsies

Babsies Bekend lid

16 mrt 2010
    817
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat een heerlijk topic dit :D

Kan ik mooi mijn vraag stellen! Ik heb vandeweek deze taart gemaakt: Recept Citroen Kwark Taart | Smulweb.nl En daarbij de slagroom vervangen voor klopklop en de bodem gemaakt van bastognekoeken. Hij smaakte heerlijk en helemaal niet zwaar omdat er dus geen slagroom in zit.. wat is klopklop lekkerrrr :D
    Het enige wat ik nog wil is dattie wat luchtiger wordt. Mag je de mix, voordat ie in de vorm gaat nog flink opkloppen? Of moet ik iets anders doen om em luchtiger te maken?
    Tnx alvast!

14. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

ik kan niet kiezen....

15. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Heb de wittechocokwarkdinges gemaakt. Vind hem behoorlijk zoet, tanden breken er bijna op:D Als ik die nog eens zou maken dan deed ik er minder suiker in. Vraag me af of het ook met de kwaliteit witte chocolade te maken heeft.

16. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Weer een nieuw recept! Voor het weekend, na een tapasmaaltijd voor 8 personen, ga ik deze sinaasappel/amandeltaart maken als dessert. De geconfijte sinaasappelschilletjes heb ik zojuist gemaakt.
    Deze taart!
    Carolines blog: Sinaasappeltaart
    Doe er alleen voor het bakken wat amandelsnippers op.
    En als garnering de geconfijte schilletjes.
    The Italian Dish - Posts - Orangettes  (zonder de chocodip)

Als laatste wat "strepen" van gesmolten pure chocolade (lekker bij de sinassnippers)

17. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Vanavond ga ik die keylimepie maken :) plus een cocacola taart en een stroopwafeltaart dus heb het nog druk haha

18. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Oeh lekker!
    Succes ermee (maar toch wel als de kindjes in bed liggen?)
    Ik bak het liefst s avonds als ze alle drie slapen..

19. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Kids gaan zo naar bed en dan ga ik bakkertje spelen haha

20. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Hallelujah, jij pakt het groots aan!;):)

Neem aan dat wij dan met z'n allen mogen komen proeven??!?!?!!;):D

Deel Deze Pagina