taart uit speciale taartshop tijdens zws?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ssaarr, 5 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Weetje ssaarr, je moet het natuurlijk zelf weten en dit is echt goedbedoeld, maar je stelt echt heel veel aparte vragen en geeft steeds aan dat dat komt door eerdere ervaringen. Echter niemand snapt of weet waarom. Mensen gaan zich dan een beetje ergeren of moeten er om lachen.

Misschien zou je eens moeten vertellen wat jou zo getraumatiseerd heeft dat je zo, toch een beetje hysterisch, reageert op allerhande zaken.

Niks hoeft natuurlijk, je bent hier niemand iets verplicht, maar ik denk dat er dan wellicht meer begrip zou zijn voor al je vragen

2. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    ik denk dat jij juist wel gebaad bent bij hulp.

google nou eerst je probleem eens. 'eiwit tijdens zwangerschap' dan HEB je je antwoord. net als met je rauwe ham in je tosti en je roze varkenshaas. meid.. alle stress is 100.000.00 keer slechte voor jou en je kinderen dan de eventuele kans dat je heel misschien een uurtje op de pot zit met een emmer onder je neus..

3. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is

No offense.. Er wordt vaker naar die reden gevraagd omdat mensen het zich afvragen (zoals ik). Natuurlijk hoef je er geen antwoord op te geven maar zeg dan gewoon dat je er liever niet op in gaat.

En als je het onderschrift leest van Mamachantal valt mijn bek eigenlijk op de grond dat je zo reageert :$

4. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    nou idd.. veel erger kan het niet worden

5. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    Nou je word al gek bij het Idee dat je misschien iets gegeten hebt wat eventueel niet zou mogen.
    Ik zou zeggen, ga naar je vk, uit je zorgen, die heeft een prima lijstje voor je.
    Zo niet, google op voedingscentrum.
    Die hebben ook een lijst online staan.
    En verder, denk na.
    Zou een taart, gemaakt voor kinderen alcahol bevatten? Nee
    Zou het rauwe ei bevatten? Hoogstwaarschijnlijk niet.
    Ga je dingen eten als je er niet zeker van ben? Nee, tuurlijk niet.
    Bedenk dan van te voren of het eventueel kwaad kan voor je kindje.
    En ga dan niet achteraf lopen panieken .

Als je iets niet zeker weet? Google het dan.
    En je hebt geen idee over mijn verleden, wil het je uitgebreid vertellen hoor.
    Maar weer 100% zeker dat je dan nog meer in paniek raak dus bemoei je niet met mij.

6. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    #26 Rylie, 5 jul 2014
    Laatst bewerkt: 5 jul 2014
    Ts. Waarom maak je je niet druk over dat soort dingen voordat je iets besteld/eet.
    Eerst nadenken en dan doen. Verkomt zoveel stress voor jou!!!

Net als de andere vind ik dat je vaak rare vragen stelt. (Of die je gewoon kunt googlen)

Dat je je verleden niet met de hele wereld wil delen is jou ding. Maar boos worden op goed bedoelde dingen..... De dames hebben wel gelijk stress is zo veel schadelijker voor dat kleintje in je buik.
    Zelf denk ik dat een hulpverlener je wel zeker kan helpen of handvatten kan geven met je probleem. Alleen sta jij er niet voor open dus dan werkt het ook niet.

Succes nog met de rest van je zwangerschap.

7. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    In taart zit geen rauw spul. Of je botercreme is 1:1 roomboter-suiker mer een smaakje of het is een crème gemaakt van de mix waar je water bij doet of ... Als het echt home made is, is her een Zwitserse od Italiaanse merengue botercreme in welk geval her eiwit is verwarmd tot minstens 72 graden en aldus gepasteuriseerd is. En taart/cake/biscuit is uiteraard niet rauw.

Serieus .. No sweat ... Je hebt niets verkeerd gegeten!

8. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ja hoor. Net wakker en ik wil taart!!!!

9. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Ik blij dat mijn schoonmoeder bosche bollen heeft meegenomen gister :D straks daar maar even de koelkast plunderen. Jummie.

10. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

25 jul 2013
    731
    0
    0
    Ik vraag mij eerlijk gezegd ook af, waarom je niet eerst nadenkt voor je iets in je mond stopt. Het gekke is dat jij er enorm op gefocust bent, maar altijd achteraf. Daarbij vraag ik mij af wat je wil met onze antwoorden. Stel nou dat jij een keer een antwoord krijgt, waarin staat dat het schadelijke is voor je kind: wat wil je dan nog doen? Je hebt het immers al gegeten en gedane zaken nemen geen keer. Dus wat wil je in vredesnaam met je vragen bereiken. Denk na voor u iets in uw waffeltje propt!

11. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Bosche bolluuuuuuhhh!!!!!! Kwijl....

Okeej de zwangerschap heeft me in een vreetjunkie veranderd...zucht

12. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

25 jul 2013
    731
    0
    0
    Hahaha super herkenbaar. Nooit denk je er aan en plots roept iemand iets en het beheerst direct je gedachte :D Heb helaas zwangerschapsdiabetes ontwikkeld, kan dus niet meer toe geven aan deze obsessie. :(

13. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Zwangnie bij de bakker heb je suikervrije gebak :D

14. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

25 jul 2013
    731
    0
    0
    Bossche bol klinkt echt veel aantrekkelijker! :D

15. Wij moeten straks nog boodschappen doen.. :(

16. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hahaha

17. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Dit zat ik me ook te bedenken, vaak lees ik in je topics dat je er al van hebt gegeten en je later zorgen gaat maken of het wel kan of niet ;). Misschien is het een idee om bij twijfel gewoon niet te eten wat je voorgeschoteld krijgt, voorkomt een hoop paniek achteraf.

18. Amare

Amare Niet meer actief

Kun jij niet beter op water en brood:p

En nu wil ik een Bossche bol:D

19. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

25 jul 2013
    731
    0
    0
    Ik heb mij net voorgenomen om straks van die bollen in te slaan ;) Ik heb een verdomd goede reden :) Mijn neefje heeft afgelopen donderdag zijn A diploma gehaald en die zie ik strakjes! Daaaag zwangerschapsdiabetes :)

20. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Oooh hij was zo lekker. En heb er nog 2 mee gekregen voor thuis :D:D:D Met heerlijke slagroom van binnen.

Wel even jullie hoofd draaien.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      31 KB
      Weergaven:
      1

Deel Deze Pagina