Hoi, Ik ben momenteel 21 weken zwanger en sinds donderdag erg veel last van mijn rug en nek... Ben hiermee naar huisarts geweest en ben 2 dagen ziek geweest van het werk, rusten is de boodschap... Ik probeer dit zo veel mogelijk te doen maar natuurlijk lukt dit niet altijd.. Mijn collega's zijn al niet tevreden met mijn zwangerschap, laat staan met mijn rugklachten... Ik vind het vooral vervelend dat ik dit zo vroeg heb, ik ben pas 21 weken zwanger... Ik werk in de zorg dus dat doet er ook geen goed aan... Nu pendel ik tss 2 diensten, een lichamelijk zware en de ander is totaal niet belastend... Ik heb zo het gevoel dat ik me aanstel, er zijn zoveel verpleegkundigen met rugklachten die wel werken... Ik ben in het begin van mijn zwangerschap al 5 weken afwezig geweest wegens te snelle hartslag.. Hoe kan ik hiermee omgaan?
Ten eerste: heb schijt aan je collega's. Zij weten niet wat je voelt en als je niet rustig aan doet maak je het erger. Kun je niet naar een fysio? Die kan je oefeningen geven en tips voor in je werk. Grote kans da je onbewust verkeerd houdingen aanneemt, waardoor je rug en nek klachten krijgt.
Hoi, Ik loop sinds 2 weken bij de fysio en ik ben pas 18 weken zwanger! Ik vond het eerst ook moeilijk om aan te geven maar de klachten werden steeds erger. Ik moet echt zeggen dat de fysio echt helpt! Ik heb allemaal oefeningen gekregen en mijn lieve man mag mij elke avond masseren! had hij al basket geprobeerd maar weer kwamen er achter dat het niet in mn rug zit maar meer in mijn bilspier! Dus mijn advies: ga eens langs de fysiotherapeut! Als het goed is ben je er voor verzekerd dus kost het je ook niks! Succes in ieder geval!
Allereerst wil ik ten eerste ff zeggen dat jij je absoluut niet aanstelt!!! Zoals hierboven ook al werd gezegd, schijt aan je collega's. Zij kunnen niet voor jou bepalen hoe jij je voelt. Als je hier te lang mee door sukkelt, krijg je denk ik alleen maar meer last! Je moet nog een paar weken he?! Ik kreeg rond die tijd ook af en toe wel last van mn rug hoor en heb het nu steeds vaker. Tot nu toe ook nog steeds geen fysio bezocht, maar eigenlijk ben ik dom dat ik dat niet doe. Mn verloskundige geeft ook advies om gewoon bij de fysio aan de bel te trekken, maar ben denk ik een beetje eigenwijs....
Als eerste: Het maakt niet uit wat jouw collega's van je vinden. Bij een zwangerschap horen vervelende klachten, en dat hebben zij gewoon te accepteren. Je stelt je ZEKER niet aan!!!. Rugklachten zijn vervelend, je kan er niets aan doen. Behalve wat fysio dat ook niet optimaal helpt er tegen omdat je kindje steeds zwaarder word en je rug meer belast word. Je moet het gewoon rustig aan blijven doen, niet je werk tempo omhoog gooien want zo forceer jij je eigen. Waardoor je nog meer klachten erbij krijgt
Ik heb last van verweking van aanhechting van de spieren. Met namen rondom mijn schouderbladen en aan de ribben aan mijn rechter kant (voorzijde). Hiervoor loop ik bij de fysio. Valt vrij weinig aan te doen. Als de pijn er in schiet, kan ik alleen maar gaan liggen wil het weg gaan. Wat enigszins werkt is om het 'soepel' te houden. Dus regelmatig bewegen. Lang zitten of staan is funest helaas. Ik heb hier al vanaf het begin van de zwangerschap last van, maar ben nu sinds een maand pas naar de fysio gegaan. Succes, hopelijk wordt het snel minder bij je.