Ontbijt

Discussie in 'Voeding' gestart door Mammie87, 14 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Hallo,

Mijn zoontje ontbijt altijd met een bordje pap (200 ml melk), maar de laatste tijd begint hij steeds te huilen als het op is. Tijdens het eten soms ook, tenzij ik hem over zijn bolletje aai tijdens het eten dan is alles in orde ;) Ik denk dat het een beetje aanstelleritus is. Hij zit in een fase dat hij erg graag zijn zin wil krijgen en als dat niet gebeurd kan hij erg dramatisch doen. Maar ergens twijfel ik toch of hij misschien niet meer genoeg heeft aan een bordje pap als ontbijt. Een groter bord ga ik niet maken, hij krijgt zo al veel melk binnen op een dag. Ik kan er wellicht wat fruit door doen. Iemand tips of ideeën? Brood krijgt hij 's middags al, ik vind het juist fijn om 's morgens iets anders te doen voor de afwisseling.

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier kreeg zoontje wel vanaf 8 maanden 's morgens en 's middags brood, want hij lustte geen pap.
    Je zou hem bv. na de pap nog een boterham kunnen geven of een cracotte cracker ofzo?

3. Joycelyn

Joycelyn Bekend lid

27 feb 2015
    602
    1
    16
    NULL
    NULL
    Dochter krijgt ook pap van 200ml melk. Als hij nog niet gevuld lijkt, kun je de pap wellicht ook iets dikker maken? Of idd nog een kleinigheidje na z'n pap. Je zegt dat hij al genoeg melk krijgt, misschien kun je daar iets in wisselen? Succes!

4. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Geef je hem Bambix? Want hij is 1 geweest dus dan zou ik hem havermout of Brinta geven dat vult waarschijnlijk meer!

5. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Hm goed punt. Hij krijgt nu pap van AH, voor 12+ (8 granen pap). Ik zal als deze op is eens overgaan op havermout.

Bedankt voor de tips! Toch lastig soms.

6. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Ja dat gaven wij ook maar op een gegeven moment was hij niet meer verzadigd. Toen mijn havermout laten proeven en dat vond hij lekker en nu geef ik hem dat of brood..

Is ook lastig! Succes!

Deel Deze Pagina