We hebben weer een eendennest in onze plantenbak!

Discussion in 'De lounge' started by Rundeeprunwild, Mar 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

Apr 1, 2011
    1,612
    38
    48
    Zoooo schattig! 3 Jaar terug hadden we voor het eerst een eend die aan kwam vliegen op ons balkon 3 hoog!
    We hebben daar 2 grote bloempotten staan en ja hoor.. die eend begon te graven en te graven en het hele balkon lag onder de aarde:cool:
    Wat bleek.. hij was een nest aan het graven en eieren aan het leggen..
    Helaas zijn die eieren uitgekomen toen wij niet thuis waren en zijn de eendjes allemaal van het balkon gevallen:(

2 Jaar terug kwam dus weer diezelfde eend (denk ik) terug en dus weer een nest! 1tje van het balkon gevallen en die anderen hebben we met veel moeite kunnen vangen (aardig groot balkon:D) en beneden neer kunnen zetten bij het water. Moedereend kwam later aanvliegen dus was helemaal goed gekomen!

Vorig jaar hadden we die bak helemaal volgebouwd met vanalles en nog wat dus kon de eend geen nestje graven..

Echter dit jaar zijn we dit vergeten te doen en ik kwam net dus buiten, alles onder de aarde en die eend schrikt van me en vliegt weg.
    Kijk ik in die bak en ja hoor! 1 ei!!

Ik vind het zo zielig om dat ei nu weg te pakken en die bak vol te stouwen dus ik heb een (konijnen)rennetje geregeld voor als ze uitkomen zodat ze niet van het balkon afvallen en we ze gelijk veilig en zonder al te veel opgejaag beneden neer kunnen zetten..

Heeft iemand dit ook wel s gehad? Hoelang duurt het eigenlijk voordat eendeneieren uitkomen?
    Iemand tips??

Hier een paar foto's alvast:D

2. Phal

Phal Actief lid

Sep 20, 2011
    329
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    wat leuk! en wat een goede oplossing van die konijnenren!

3. MacG

MacG Bekend lid

Mar 3, 2009
    538
    0
    0
    Ik weet niet veel van eenden, ik denk dat ze nu 1 ei per dag legt tot het nest vol is en dan gaat ze pas broeden. Dus misschien is ze na 8 dagen klaar met leggen en dan nog ongeveer 4 weken broeden.

4. Rundeeprunwild

Apr 1, 2011
    1,612
    38
    48
    Oke thnx, zal als ik tijd heb wel ff googlen naar eendeninfo:D

Phal, ja ik heb een lieve nicht die gelukkig nog een rennetje over heeft!

Die eend zal wel t hele balkon weer volschijten maar ach, t is voor een goed doel:p Hoop alleen dat de eend wel weer terug komt nu ik haar heb laten schrikken (perongeluk)..

5. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

Jun 13, 2011
    1,463
    0
    36
    Noord-Holland
    Ooh wat bijzonder! Leuk hoor.:)

6. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    1,795
    0
    0
    Ach wat super schattig!!!
    Maar als ik je balkon zo zie, hoe kunnen ze er dan vanaf gevallen zijn de vorige keer?
    Hoe dan ook; Veel succes met de baby-eendjes als ze uitkomen! ;)

7. mamsvanf

mamsvanf Actief lid

Oct 21, 2011
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah wat lief zeg. Ja ik zou het ook niet over mijn hart kunnen verkrijgen om het ei weg te halen..
    Een goed idee van de konijnenren! Hopelijk gaat het allemaal goed dit keer, en hopelijk is mama eend niet geschrokken.

8. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

o o wat lief vind ik dat lijkt mij zo leuk hi hi
    hopelijk komt jullie eend nog terug;)

9. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Hahaha leuk!

10. Rundeeprunwild

Apr 1, 2011
    1,612
    38
    48
    Een meter of 8 verderop op het balkon zit een spleet:( waar het muurtje dus ophoudt..

11. mv3hartendiefjes

kan je daar niet iets van een plaat neer zetten ;)

12. Rundeeprunwild

Apr 1, 2011
    1,612
    38
    48
    Nee ik kan dat dus echt niet he.. zou ik zo zielig vinden! Als dat ei er nog niet had gelegen had ik de bak wel dichtgebouwd hoor..

Vind het zo raar dat moedereend een plekje uitzoekt waarbij ze niet bij het water kan, maargoed.. we hebben er wel een leuke dag van straks:D

13. Rundeeprunwild

Apr 1, 2011
    1,612
    38
    48
    Ja dat zou zeker kunnen, maar als we de eendjes dan moeten vangen zijn we uren bezig en dat zou voor teveel stress zorgen denk ik..:)
    De oppervlakte van ons balkon is nog groter als ons appartement dus dat wordt echt in hoeken drijven.. Toen we dat 2 jaar terug deden waren alle eendjes echt buiten adem en moedereend was ook gestresst.
    Dat vind ik ook weer zielig..

14. mv3hartendiefjes

o ja nee daar heb je ook weer helemaal gelijk in dat is ook geen goed idee
    vind het lief van je dat je toch de zorg beetje op je neem t en je ze naar beneden brengt
    petje af hoor meid;)

15. Rundeeprunwild

Apr 1, 2011
    1,612
    38
    48
    Thnx:D Ben nu eenmaal een dierenvriend en ja die moedergevoelens he;)

16. mv3hartendiefjes

net als hier hihi;)
    alles wat gewond is bv neem ik mee naar huis en probeer ik te verzorgen hihi mijn vriend word er altijd helemal gek van haha:)

17. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Wel grappig, maar wat een rare eend! Wat moet ze op 3 hoog op een balkon! Lief dat je zo met ze begaan bent en ze straks wilt redden. Hopelijk komt ze nog terug.

18. Rundeeprunwild

Apr 1, 2011
    1,612
    38
    48
    Hahaha heerlijk toch! Ik mag dat helaas niet;) Ook geen tijd voor trouwens.. als ik het kon deed ik het ook!

19. Rundeeprunwild

Apr 1, 2011
    1,612
    38
    48
    Ja mn vriend zei ook al; '' wel een domme eend dan'' ;):p

20. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Wat leuk zeg, lief dat je mama eend helpt! Word altijd erg vrolijk van dit soort mooie berichten!!!

Share This Page