Ben er helemaal klaar mee

Discussion in 'De lounge' started by stampertje, Aug 25, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. stampertje

stampertje Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    3,086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Sinds dinsdag licht mijn dochter in het ziekenhuis en ik ben er zo klaar mee er word gewoon niet geluisterd ze weten niet wat ze heeft krijgen de koorts met moeite onder de 39 ze loopt heel raar en praat ook raar. Ze drinkt bijna niet ze miste nog 100 cc voor een zonde wat denk je proppen ze er in een keer 300cc in met het gevolg dat ze nou iedere keer alles omhoog laat komen en weer inslikt. Ben zo kwaat maar ze luisteren niet ze heeft pijn in haar maag maar ze kijken er niet eens naar. Als ze eet krijgt ze weer koorts ben er helemaal klaar mee.

Plaats dit in de lounge omdat het niet echt over haar gaat maar over het ziekenhuis en ik het ff kwijt moest. Zo dat lucht op.

2. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Wat rot en frustrerend :(
    Kan je niet even flink "boos worden" ???

Sterkte, hopelijk vinden ze snel een oorzaak!

3. Gazy

Gazy Niet meer actief

het is jou dochter! trek je mond open! kom op! pak die mensen bij hun lurven! 300 cc.. kom op!
    je hebt groot gelijk, eis een gesprek met de dokter!

4. stampertje

stampertje Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    3,086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ik wil dat ze een zonde krijg zodat haar maag rust heeft want dan komt er gelijkelijk iets in de maag en niet in een keer veel. Heb dat ook gezegd maar hun vinden dat onnodig het kind iets aandoen. Ben al boos geworden maar er word niet geluisterd

5. stampertje

stampertje Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    3,086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie

De dokte heeft gezegd dat ze vandaag op min 600 cc moet zitten en anders een zonde zou krijgen. Maar nou zit ze er 150 overheen dus dan is het voor de arts goed

6. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    2,273
    0
    0
    ander ziekenhuis dan als ze niet willen luisteren
    een kind wat raar gaat lopen en praten? doen ze daar
    dan ook niks mee?

7. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,029
    3,841
    113
    Female
    Thuis
    Wie luistert er niet? Als de verpleging je negeert, dan zou ik een gesprek met de zaalarts eisen. Als de zaalarts je negeert, dan een gesprek met de kinderarts eisen. Ze mogen jou als moeder niet negeren, ze mogen het wel met je oneens zijn, maar negeren, dat kan echt niet.

Sterkte, ik hoop dat je dochter weer snel beter is en dat ziekenhuis kan verlaten.

8. stampertje

stampertje Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    3,086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Nee ze zeggen dat ze zwak is van de koorts

9. stampertje

stampertje Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    3,086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie

Als hun niet een zonde willen geven hoeven ze dat toch ook niet? (voel me nou wel een slechte moeder ik wil dat ze mijn kind wat aan doen door een zonde te zetten)

10. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,029
    3,841
    113
    Female
    Thuis

Je bent helemaal geen slechte moeder.

Jij kunt als moeder veel beter inschatten hoe het voor je dochter is om geforceerd te veel eten te krijgen. Jij kunt als moeder veel beter inschatten of het korte ongemak van een sonde zetten erger of minder erger is dan dwangvoeding.

Je dochter wordt (helaas!) sowieso wat aangedaan, ik vind het vreemd dat je hier als moeder geen inspraak in hebt.

11. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    2,273
    0
    0
    en waarom die koorts? word dat onderzocht.
    wil geen dokter spelen maar is haar suiker/ zout goed op peil?
    heb een client gehad die dit had en die sprak op een gegeven moment ook wartaal en werd minder mobiel erdoor.

wil weer geen dokter spelen maar hersenvliesontsteking word zo vaak ook over het hoofd gezien. ga een gesprek aanvragen, ga je inlezen in haar dossier om te zien wat ze tot nu toe hebben gedaan.

12. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Dit dus.
    Ik snap heel goed dat je flink gefrustreerd bent!
    Als mijn kind in het ziekenhuis zou liggen om onduidelijke redenen, zou ik dus precies het behandelplan willen weten en het hoe en waarom!
    Vraag direct een gesprek aan! Zeg dat je moedergevoel zegt dat er iets niet klopt of dat het je allemaal niet duidelijk is waarom sommige dingen wel of niet worden gedaan.
    Ze hebben gewoon wel naar jou te luisteren en dingen uit te leggen.
    Je bent potdorie haar MOEDER.

Sterkte meid, niet niks zo'n kleintje in het ziekenhuyis!

13. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

Aug 18, 2009
    1,486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Sta op je strepen, meid. Luister naar je intuïtie als die zegt dat er iets niet goed gaat en neem geen genoegen met halfbakken uitleg. Ik heb nooit in jouw situatie gestaan en heb makkelijk praten, maar eis dat ze je verdorie serieus nemen en duidelijk uitleggen wat ze waarom doen. Je dochter heeft je nu harder nodig dan anders...

14. kimsch

kimsch Bekend lid

Feb 13, 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Hoi Stampertje,

Wat naar dat je dochter in het ziekenhuis ligt :(.

Misschien is het heel iets anders hoor en maak ik je onnodig bang, maar ik wil je toch aanraden om er druk achter te zetten.

2,5 jaar geleden kreeg mijn zoontje Guilliane-barré. Het begon met flink ziek zijn en daarna begon hij heel raar te lopen. Pas na herhaalde bezoeken bij de huisarts, ziekenhuis en ambulancerit naar het Vu kwamen ze er pas achter. Ik had hierover nog een topic geopend.

http://www.zwangerschapspagina.nl/peuter-kleuter/191868-zoon-loopt-opeens-heel-moeilijk.html
    Misschien herken je er wat van?

Helaas kunnen ze het alleen vaststellen dmv. een ruggeprik.

Je mag me altijd een pb'tje sturen.

Groetjes,

Kim

15. kipjetok

kipjetok Bekend lid

Jul 21, 2011
    715
    0
    0
    NULL
    NULL
    Luister naar je moedergevoel. Vertrouwen in de artsen is heel belangrijk. Bel je verzekering en laat je kind overplaatsen naar een ander ziekenhuis!
    Heel veel sterkte.

16. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Als ze last heeft van haar maag is een sonde niet altijd te oplossing. Een sonde kan ook voor andere problemen zorgen: erge keelpijn, het inbrengen is echt vervelend en kan voor infecties in de longen zorgen. Daarnaast kan een sonde leiden tot een disbalans van de mineralen in het bloed. Ik snap eerlijk gezegd best wel dat ze niet zomaar een sonde inbrengen, ook al heeft ze last van haar maag.

Aan de andere kant moeten ze jou wel serieus nemen, meer uitleg geven en met je praten. Dus sta op en eis een gesprek, geef duidelijk aan dat jij je niet serieus genomen voelt. Ze hebben het vaak niet eens door dat jij met dat gevoel rondloopt.

17. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

Jun 16, 2012
    1,666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit.
    Heeft ze een infuus? Daardoor kan ze toch ook vocht krijgen waardoor haar maag rust krijgt?

Ga een gesprek aan met de kinderarts. Je gevoel als moeder zegt vaak genoeg..

Sterkte!

18. stampertje

stampertje Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    3,086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ze heeft helemaal niets. Ik weet niet of ze zonddag patiënten ontslaan zo wel kan ze morgen waarschijnlijk naar huis

19. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,320
    238
    63
    Mee eens met bovenstaande. Mijn zoontje heeft pas een zonde gehad en moet dit in feite elke keer, als prefentief, als hij ziek is. Die zonde was echt geen pretje. Hij heeft bijna een uur liggen krijsen. Hij heeft tig onderzoeken gehad, maar zo van streek als bij de zonde had ik hem nog nooit mee gemaakt.

Eis een gesprek met de arts en laat alles goed uit leggen en laat de arts niet gaan voordat jij al je vragen beantwoord hebt!!
    Succes en veel beterschap voor je meisje!

20. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Sonde is idd niet altijd een oplossing! Maagje van onze zoon raakte er hevig geirriteerd van, waardoor hij bloed begon te spugen.... Als ze 750 ml vocht binnen heeft gekregen klinkt dat trouwens best goed (maar weet natuurlijk geen details en ben geen arts), ons zoontje at en dronk helemaal niets meer. Hij staarde alleen nog maar voor zich uit en spuugde "niets", die sonde was dus echt een noodzaak.

Mijn advies: sta op je strepen!!! Eis een gesprek met de arts en doe alleen waar jij (en je man natuurlijk) je goed bij voelt!!!

Sterkte!

Share This Page