wil het toch eens kwijt. Hopelijk niet ego.

Discussion in 'De lounge' started by knap, Dec 3, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. knap

knap Niet meer actief

#1 knap, Dec 3, 2013
    Last edited by a moderator: Dec 3, 2013
    Schrijf hier al een aantal jaren mee. En ondertussen heb ik al wet topic.s gehad onder deze naam en mijn oude naam.

En heb ik tussen neus en lippen door wel eens wat verteld.

De laatste maanden ben ik in mail contact met mijn hulp verlener.
    En kom ik na jaren dieper in mijn gevoelens terecht.
    Mij valt het op en misschien stoort het juist ook anderen dat ik overal wel een antwoord op weet of iets heb mee gemaakt.

Ik die dagelijks thuis zit teert op het leven van uit het verleden. Een verleden waar in ik vaak dingen mee maakte of juist aan de zijlijn stond.

Hier door kom ik te recht soms bij gevoelens waar ik liever niet meer terug had willen komen maar wie weet is het wel heel belangrijk dat ik het toch op schrijf.

Als ik een check list zal maken zal het een lange check list worden

Huiselijk geweld check emotioneel verwaarloost check te jong volwassen moeten worden check.
    Depressies hebben check. Onzeker zijn check en ga zo maar door.

Problemen met kinderen ( zoon) problemen bij de kinderen van mijn zusje check. Emotioneel beschadigde ouders check.
    Moeilijke jeugd check. je een rot moeder voelen check.

check check leuk nee. Door dat schrijven begin ik soms weer eens te huilen. Iets wat ik heel lang niet meer heb kunnen doen. Emoties nee laten we die maar niet zien. Kortom er is verandering aanwezig.

Zelf geen leuke relatie hebben check ( moet toch echt zeker zeggen ondanks alles ( hij doet zeker zijn best)

Heet denk ik levens ervaring hebben. Alleen zou ik het grootste deel liever niet mee gemaakt hebben.

Kom vaak zo redelijk over maar ook ik heb fouten gemaakt. Ook bij sommige van hier. ( dat ligt in het verleden) wel heeft dat weer iets duidelijk gemaakt de angst om verlaten te worden niet met boosheid kunnen omgaan of verdriet. ( zelfs eens stakerig over gekomen)

Wat dat betreft heb ik gelukkig wel wat inzicht op gedaan. Klinkt misschien ook dramatisch maar ben ik misschien nu toch op weg naar ( het geluk om het gelukkig zijn) door dat ik verder in de problemen uit het verleden en waarom kan de een het verleden wel los laten en de andere niet.

Ook hier zie ik soms vrouwen voor bij komen waar van ik denk van door de regels heen lees ik zo veel erkenning sommige zijn nog jonger en staan nog in de wieg of ze zijn al zo sterk dat ze het los kunnen laten. Veel vrouwen hier met rugzakken aan ellende de ene wat meer dan de andere.

Hoop hier nog lang mee te kunnen schrijven en hoop nog lang mensen te kunnen helpen. ( doet dat zo graag) en dat ik mensen tot steun kan zijn door middel van de ervaringen die ooit heb op gedaan.

Als je twijfelt of je gevoelens goed zijn of je denkt dat je alles fout doet bedenkt wat is fout wat is goed. We hoeven niet prefect te willen leven.

Einde ego. Zeker niet ego bedoeld en waarom ik het hier neer zet. Misschien is het toch een manier om in contact te komen met andere die het leven net zo ervaren. Zo als ik het doet.

2. Peetj

Peetj Bekend lid

May 28, 2013
    753
    0
    0
    Goed dat je dit deelt! Ik hoop dat je dit, wanneer je niet achter de computer zit, ook met iemand kan delen. Zoals je zegt, velen hier hebben een rugzak. Het is maar net hoe je ermee om kunt gaat.
    Ik probeer mijn verleden te omhelzen, te leren van de fouten die mijn ouders hebben gemaakt. Maar ergens ben ik dankbaar, want het herft mij gemaakt zoals ik ben en ondanks alles mag je daar trots op zijn!

3. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

Jun 8, 2010
    2,558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Ik snap helemaal wat je bedoeld.
    Ook ik heb meer dan genoeg meegemaakt, en soms denk ik wel eens dat mensen denken dat ik het maar verzin of betweterig wil zijn.
    Maar dat is niet zo, juist door mijn ervaringen kan ik mensen beter begrijpen.
    En.probeer ik in elke negatieve ervaring toch iets positiefs te halen.

Het is zeker niet ego van je hoor ;)
    Schrijf van je af en juist door je ervaringen kun je anderen helpen en tot steun zijn.

4. Queeny

Queeny Bekend lid

Oct 29, 2013
    891
    0
    0
    Goed stuk.
    Ik denk dat het juist erg goed is om je te laten horen. Juist over de wat diepere of minderen onderwerpen van het leven.
    Ik heb iets traumatisch meegemaakt wat ik jaren gebagatelliseerd heb en weggestopt heb. Als ik eraan dacht werd ik al nerveus en kreeg ik lich.klachten. Maar ja kop in het zand en doorgaan.
    Dankzij mijn huidige partner is het dat ik nu die gebeurtenis durf te laten zijn wat die is, er mee om kan gaan en ervan geleerd heb.
    Ik denk dat jij door openheid dat ook kan zijn voor andere mensen. En doordat je zelf bij die gevoelens komt (je schreef geloof ik dat je dan wel eens moest huilen) dat daardoor jezelf ook sterkt.
    Ik vind je niet ego

5. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ook ik vind je niet ego!
    Wat mijn les wel geweest is stop met het helpen van mensen waarvan ik dacht dat ze het nodig hadden of hun advies geven of iets in die trant.

Ook hier een traumatische ervaring waardoor ik een ontwijkende persoonlijkheidsstoornis door ontwikkeld heb icm waanideeen/beelden.

De ontwijkende persoonlijkheidsstoornis heb ik dankzij emdr redelijk onder controle maar de waanideeen niet en dat komt weer door mijn pestverleden en traumatische ervaring en het gebrek aan zelfvertrouwen.

Belangrijk is wel dat je je zelf niet kwijt moet raken (dat gebeurde mij wel namelijk)

Ik vind je echt een topper je bent een hele lieve vrouw met een rugzakje maar wie weet was je zonder dat rugzakje wel een kreng hihi

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

Het is iets wat ik ook had kunnen schrijven, heb ook heel veel meegemaakt: sexueel misbruik, jong getrouwd en best lang op de geboorte van de oudste en later de andere kinderen moeten wachten, emotioneel misbruik, gescheiden, hertrouwd (dus ervaring met stiefouders) een inmiddels volwassen pleegkind opgevoed. Bovendien is mijn oudste autistisch en een ADHD-er dus ook daar ervaring mee. Een zusje die geboren werd toen ik al getrouwd was en een zwaar zieke vader. En recent natuurlijk het overlijden van onze baby tijdens de zwangerschap :x

Ook hier dus een compleet levensverhaal en ook ik denk wel eens dat mensen denken dat ik het verzin :) Aan de andere kant zijn wij ook een stuk ouder dan de meesten hier, dus dan heb je vaak al wat meer meegemaakt. En dat is niet ego, je moet je ei ook kwijt, maar ook mij besluipt dus wel eens het gevoel dat ik bijna OVERAL over kan meepraten, en dat was eigenlijk niet de bedoeling, het maakt je leven nl wel een stuk zwaarder, dan wanneer je van mijn waslijst maar 4 dingen kan aanvinken, maar goed, het is niet anders en het heeft mij wel gemaakt zoals ik ben! Dat is bij jou net zo goed, dus wees daar trots op, jij bent ook wie je bent, en je mag er net zo goed zijn!

7. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Ik vind je ook niet egoïstisch. Juist heel moedig en dapper dat je zo open durft te zijn!
    Ook ik heb heel veel mee gemaakt. Wat mamabri zegt; gek genoeg kan ik overal over meepraten. Gelukkig ben ik nu op een punt in mijn leven dat ik me niet meer laat leven door mijn verleden. Ik heb hiervoor veel hulp gehad, niet altijd even goed maar door niet op te geven ben ik nu waar ik wilde zijn. Gelukkig heb ik ook een partner die achter me staat en waar ik nu ( hij is zelf erg depressief geweest ) heel goed mee kan praten.

Je bent goed bezig, kop op, leef je leven! ( mijn motto :) )

8. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

Jan 4, 2013
    4,621
    1,576
    113
    Female
    het oosten
    Ik probeer ook echt steeds meer van het NU te genieten. Dat is soms heel erg moeilijk.
    Het verleden spookt hier ook nog rond en helaas zit ik nog via mijn ex aan wat probleempjes vast. Heb lang paniekaanvallen gehad. Dat gaat nu iets beter.
    Een kennis van mij is bezig met een opleiding voor vital life coach. Zij helpt me nu om beter om te gaan met stress enzo.
    Heb ook wel bij een psycholoog gelopen maar dat heeft niet veel gedaan

Ik vind mezelf soms echt irritant dat ik nog zoveel meesleep. Maar ik word steeds gelukkiger.
    Ik kan door het verleden wel steeds beter waarderen wat ik nu heb. Maar ben wel elke dag bang het kwijt te raken.

Share This Page