Ik heb het wel ingevroren wat ik over had, maar weet niet hoe het daarna smaakt. Ik gebruik roomboter voor de botercreme, iets anders lijkt me erg vies. En ruim van te voren uit de koelkast halen! Ik laat de taart na het afsmeren ook nog minstens een paar uur in een koele ruimte rusten voor ik hem bekleed. Dan kun je hem daarna evt nog strakker afwerken.
Ik maak botercreme van roomboter met poedersuiker, en dat dan weer 1 op 1 met witte chocopasta. Daar maak ik een dijkje van en ik smeer er mee af. Heerlijk! Verder kun je van patidess ook allerlei smaakjes kopen, (verkrijgbaar bij taartenshops of op hun eigen website), die je ook door je 1:1 botercreme kunt gooien, mocht witte chocola een smaak zijn die niet zo optimaal met je vulling combineert
Die botercreme van witte chocopasta maak ik namelijk gewoon door eerst de boter luchtig te kloppen met de mixer, dan de poedersuiker erdoorheen en weer luchtig kloppen en tenslotte de chocopasta erdoor en opnieuw luchtig kloppen. Geen gedoe met smelten enzo
O hartstikke bedankt. Witte chocopasta vind ik super lekker. Ik begin met een simpele vulling van slagroom en jam. De andere vullingen zijn voor als ik wat meer geoefend ben haha.
lust je bokkepootjes ???? als je de slagroom met n zakje klopfix op klopt en kan je verplette bokkepootjes erdoor heen of bastongekoeken of als je die nog over hebt kruidnootjes erdoor heen doen is ook errug lekker
Ik doe altijd gewoon lekker gemakkelijk met witte chocopasta uit pot, maar ws is ganache nog lekkerder
Er zijn een heleboel hele simpele vullingen voor beginners hoor door de slagroom bokkepootjes, oreokoekjes of m&m's heen crunchen, (in de keukenmachine fijnmalen, of als je die niet hebt: in een stevige zak en met de keukenroller eroverheen). Of diverse (mona)toetjes... Swiss meringue is ook niet heel moeilijk en wel errug lekker....
1:1 botercreme kun je idd wel gewoon mee afsmeren. je proeft het trouwens echt niet hoor, je moet geen overdreven dikke laag aanbrengen natuurlijk om mee af te smeren. goed smaken verschillen he. Ik vind botercreme heeeeerlijk, maar wel met een smaakstof van patidess er in. Je hebt zoooo veel verschillende smaakjes. Erg leuk. Oh ja, fondant/marsepein zou ik niet zomaar bij de xenos ofzo kopen.. Goed je moet het natuurlijk zelf weten hoor, maar ik vind persoonlijk een goed merk fondant erg belangrijk. Jamin verkoopt het nu ook tegenwoordig, is gewoon van funcakes maar dan met een eigen sticker er op. Funcakes is opzich een prima merk. Zelf gebruik ik Satin Ice tegenwoordig (ala cake boss)
tot nu toe heb ik steeds funcakes gebruikt, dat werkt voor mn cupcakes iig prima. Ik heb nu wat stukken liggen die op moeten, dus ik ze ook even voor mn eerste taart proberen.
rozemarijke, bedankt voor de lekkere tips. Ik had ook al op het leukste taartenforum zitten kijken, daar zitten ook wel ingewikkelde dingen bij, maar dat komt nog wel eens Voor cupcakes heb ik ook alleen nog maar slagroom en jam gebruikt.
Is gesmolten chocola met boter en slagroom. Maar je kan idd ook gewoon witte chocopasta gebruiken. Stom dat ik dat laatst zelf niet even bedacht had haha, had me veel tijd gescheelt
Ik heb tot nu toe alleen marsepein gehad van cook &co en die van funcakes. Ik vond die van funcakes erg zwaar om mee te werken. Die van cook&co is veel soepeler en minder grof van structuur. Weet niet of die ook van een algemeen merk is? Het zijn vrij lange staven ipv blokjes. Xenos heb ik nog niet geprobeerd.
vraagje he, de taart die ik wil maken is voor zaterdag, ik ga vanavond de taarten bakken, en dan wou ik het morgen avond afsmeren en bekleden, lees hier dat iemand de taart al eerder vult en afsmeert, morgenochtend ben ik er niet, kan eventueel vanavond nog afsmeren na bv een half uurtje afkoelen, of is dat weer te snel, en de slagroom die jullie er tussendoen, is dat gewoon van dat spul wat je kan opkloppen, en dat blijft lekker?? heb tot nu toe alleen met jam en botercreme gebruikt maar heb nog veel kruidnootjes dus dat leek me wel lekker door de slagroom heen, moet je dan eerst de slagroom goed kloppen en als die klaar is de geplette kruitnootjes er door doen?? ben echt nog beginner haha dat is wel te merken he, en ik heb toch een plan in het hoofd, hihi of dat uitkomt laat ik jullie zaterdag(vrijdagavond) zien. maar tips zijn ook hier zeeeeeeeer welkom.
Zou dan idd eerste de slagroom kloppen met klopfix en dan rustig de geplette kruidnootjes er doorheen spatelen (dus niet hard roeren ). Volgens mij zou je die kruidnootjes ook door botercreme kunnen doen trouwens.
dobbel, hier ook een beginner in taarten, cupcakes doe ik inmiddels met mn ogen dicht. Maar ben erg benieuwd naar je taart, ik show de mijne ook als die klaar is.
o das mooi te lezen, ik heb toevallig van de week een stuk fondant bij cook en co gehaald, daar hadden ze echt de kerstbomen kleur die ik nodig had.
dat wilde ik ook zeggen... of gecrunchte choco kruidnoten, als je die nog over hebt . Echt favoriet bij de familie hier..
nou, ik heb hem gevuld en afgesmeerd hoor, tis wel lastig de eerste keer dat afsmeren. Maar goed, straks als onze dame op bed ligt, dan ga ik hem decoreren.