taart vulling... argh

Discussion in 'De lounge' started by Rosao, Aug 17, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Hoi,

Ik ga vandaag (jawel vandaag dus...) een taart maken en ik kom gewoon niet uit de vulling. Het is een twee laagse stapeltaart en elke laag heeft 2 of 3 lagen vulling (ligt er aan hoe hoog het biscuit wordt :) ).
    Ik zit te denken aan 1 laag geklopte ganache van toblerone, maar de rest? Ik vind een cream cheese basis lekker en heb daar ook een recept voor (deze dus Cream Cheese Filling Recipe) maar wat zou daar nu lekker in zijn? Ik vind het zonder nog iets er door zo.... gewoontjes... :)

2. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

Aug 10, 2010
    4,220
    62
    48
    around the corner
    Cream cheese met ananas... mmm!
    Ik ga morgen en zondag bakken, heerlijk met 30/31 graden, vooral het bekleden gaat een feest worden... ;)

3. Female

Female Niet meer actief

Ik ben ook met een taart bezig. Gisteren al biscuit gebakken en vullingen gemaakt: kokosmousse en lemon curd (zelfgemaakte lemon curd = echt een aanrader om te kiezen als vulling, zó lekker!).
    Heb gister al decoraties gemaakt, bloemetjes gepriegel enzo.

Veel plezier met bakken vandaag!

4. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Botercreme aangemaakt met limoncello (citroenlikeur) Heel fris en goede combi met creamcheese

5. Elvira

Elvira VIP lid

Oct 6, 2005
    7,494
    0
    36
    Lekker met aardbei of framboosjes. Zeker met dit weer.

En idd. zelf ben ik ook altijd een fan van Lemon Curd.

6. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Ik vind lemon curd idd ook wel lekker, maar denk dat het bij de ganache niet zo lekker is. Kokos kan niet want dat vindt mijn vader niet lekker (de taart is voor zijn 65e verjaardag). Maar bedankt voor de ideetjes tot nu toe :) ga de lemoncurd een andere keer proberen!

7. HopeFaith

HopeFaith Niet meer actief

Botercreme met gestaampte bastogne koeken erdoor jammie.

8. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Ben nu uitgekomen op een cream cheese vulling met caramel en gehakte hazelnoten :)

Share This Page