Diarree :(

Discussion in 'Baby en dreumes' started by milika15, Jan 24, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. milika15

milika15 Bekend lid

Aug 13, 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Sorry hoor maar ik moet 't ff kwijt:

Mijn zoontje van 2.5 jaar heeft al 3 dagen diaree, was gepaard met koorts tot gisteren. Nu heeft ie gelukkig geen koorts meer.
    Ik heb dus al 3 dagen weinig geslapen. Ik ben alleen maar bezig met verschonen, vieze kleding in de wasmachine doen en met 60 graden wassen. ppfff

heb de ha al gebeld en die zei het is een virale virus, uitzieken is de optie op dit moment en goed drinken.

Hij is wel niet meer zo suf gelukkig. Alleen hij eet en drink weinig. Ik probeer zo vaak mogelijk water te geven en die babysap (ongezoet)

Heeft iemand hier ervaringen mee? Hoe lang duurt het bij jullie kinderen?

2. Macdee

Macdee Bekend lid

Mar 23, 2008
    755
    1
    0
    Mijn zoontje heeft het 2 weken geleden gehad. Het duurde 4 dagen in totaal en hij had circa 8 spuitluiers per dag. Hij moest steeds schone kleren aan en onder de douche!!
    Op dat moment was ik nog zwanger (39 weken) en kon het er dus niet echt bij hebben!
    Mijn zoon drink echter wel goed, gaf hem wel voornamelijk zijn lievelingsdrinken. Eten had hij 4 dagen niet gedaan.
    Ik heb hem wel ORS gegeven, om uitdroging tegen te gaan. Dit zou ik als ik jouw was ook doen.
    Sterkte ermee!

3. milika15

milika15 Bekend lid

Aug 13, 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Bedankt voor je reactie. Ik kan me niet voorstellen dat je je zoon moest zorgen met 39weken zwangerschap.

Zo herkenbaar allemaal. Gelukkig het gaat beter mijn kleine. Alleen 1 waterig luier vanochtend. Ik hoop dat het zo blijft. Dit is de eerste keer dat hij zo'n heftige diarree heeft. Vond het toch een beetje eng.

Succes met de laatste loodjes

4. Catheleine

Catheleine Bekend lid

Feb 9, 2007
    522
    1
    0
    Zorgcoordinator
    Brabant
    Oh dat is echt heel naar zeg...

Vorig jaar had onze dochter het Noro virus en had ruim2 weken diarree, en dan heb ik het over minimaal 6 per dag... Ze was toen was anderhalf en dus niet zindelijk, die arme billetjes deden echt pijn aan het einde van de periode...
    Ze moest toen van de huisarts ORS drinken maar dat kreeg ik er niet in... Zolang ze niet zou gaan uitdrogen was het uitzieken, en is het bij kinderen iets wat vaker langer duurt zei de arts toen tegen mij...
    Afgelopen week is ze begonnen met een nacht braken, en daarna een aantal dagen diarree na een week is de ontlasting weer normaal. Ik ben wel apetrots op haar want ze is zindelijk inmiddels en heeft telkens de wc gewoon gehaald...

Nu is onze oudste niet lekker gisteren koorts en nu ook en keelpijn, en ze is erg stil en witjes, oh wat een winter er heerst van alles geloof ik.

Sterkte met je kleine en ik hoop dat het snel beter zal gaan...

Catheleine

5. milika15

milika15 Bekend lid

Aug 13, 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Wat vervelend voor jou, Catheleine!

Mijn zoontje is inmiddels weer beter gelukkig. Het duurde 4 dagen totdat de diarree stopte.

Wilt ze nog water drinken? Sterkte nog, meid.

6. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

Jan 17, 2010
    3,076
    0
    0
    Banaan (gepurreerd) is lekker zacht/zoet en stopt net als wit brood. Succes en sterkte!

Share This Page