Hoi dames, eerst stuurde ik hier een berichtje over dat mijn zoontje extreem kokhalst bij het eten op de rapley manier... Nu bemerk ik, (na 2 weekjes oefenen) dat meneer gek is op rijstewafel, broodkorst en soepstengels, maar alles wat maar iets van groentje of fruit is, wil hij niet..... Onee, begint dat nu al..... Tis wel een apart joch hoor Wie heeft dit ook ooit meegemaakt?
Weet niet hoe lang je het al aanbied en hoe oud je zoontje nu is? Maar bij Ivan heeft het denk ik ook wel 1,5 maand geduurd voordat hij het echt lekker begon te vinden. Gewoon elke dag aan blijven bieden. Op een gegeven moment zal je zien dat hij het wel begint te waarderen
Hij is 6 maanden nog wat, en ik ben net 2 weken bezig. En ik weet dat elk kind anders is, maar mijn eerste 2 begonnen zo vlot te eten, maar deze meneer die taalt er niet naar, tenzij het een rijstewafel is... of iets dergelijks...
Hier met zo. Met vijf maand begonnen. Hij hoefde geen hap. Gaven weer brood stond hij te wiebelen. Nu met bijna acht maand begint het fruit en groenten te komen. Dus rustig Door gaan
Mijn zoon vind t veel interessanter om zelf ergens op te sabbelen, kauwen,ergens een hapje vanaf te nemen dan een kant en klaar prutje te krijgen.... T komt vanzelf hoor. Gewoon blijven aanbieden. Als je potjes gebruikt. Steeds'een beetje met een schoon lepeltje uit t potje halen en in een ander schaaltje doen,anders moet je zoveel weggooien
Ik heb ook pas soepstengels en brood gegeven toen hij aan groente en fruit gewend was. Eerst 2 weken enkel groente...3 dagen achter elkaar dezelfde groente, na 2 weken fruit geintroduceerd op dezelfde manier. Daarna pas brood (ongeveer 7 maandem) en met een maand of 8 soepstengel en rijstewafel. Ook rapley overigens.