Misschien is er een verpleegkundige of EHBO'er in de zaal die me hiermee kan helpen. Ik heb gisteren een melanoom laten verwijderen en heb nu 4 hechtingen in mijn gezicht. Ik kreeg een paar stripjes hechtpleister mee zodat ik die kon vervangen indien nodig. Nu heeft de wond vannacht flink gebloed, dus de pleisters die ik op had zien er niet uit en ik zou graag boodschappen willen doen e.d. maar ik zie er een beetje goor uit met al dat bloed op de pleister. En je raad het al... ik ben die stripjes kwijt die ik gisteren mee gekregen heb. Is er een huis- tuin- en keukenmanier om toch die hechtingen af te plakken zonder de witte, transparante hechtpleisters? Ik heb wel gaasjes, windsel, pleistertape en gewone pleisters. En ik heb nog grote steriele pleisters waar ik misschien stukjes van kan knippen? Iemand tips?
Je kunt gewoon hechtpleister halen bij de apotheek Ik heb met mijn wel regelmatig ongelukjes gehad en ha die dingen standaard in mijn tas. Als noodoplossing kun je ook het gewone plakstukje van een pleister gebruiken maar die hechtpleisters zijn vele malen prettiger in gebruik
Zelfs Kruidvat heeft ze in t assortiment op een rolletje. Ik gebruikte zelf de op maat te knippen pleisters van 3M van de apotheek
Ja, die wil ik dus wel gaan halen, maar ik wil niet zo de deur uit. Dus het gaat in principe om een tijdelijke oplossing. Maar als ik het plakstukje van en gewone pleister gebruik, trek ik de hechtingen dan niet los als ik die weer weghaal?
Ik zou er voor nood dan even een gewone pleister op doen. Ziet er niet uit maar is niet anders, maar als er hechtingen in zitten zou je zelfs even zonder pleister af kunnen
Ik zat net hetzelfde te denken Dan maar even een gewone pleister eroverheen. Bedankt voor het meedenken.
Plakstripje van een gewone pleister kan prima als je daar dunne stripjes van knipt. Hechtingen trek je niet zomaar los, als je een beetje tegendruk aan de wond geeft wanneer je de hechtstrips eraf haalt komt er geen extra spanning op de hechtdraad.
Als ik geen hechtstrips voorhanden heb, gebruik ik zwaluwstaartjes. Zijn te knippen van leukoplast of de uiteinden van een reguliere pleister.