Vrienden?!

Discussie in 'De lounge' gestart door mamma2be, 2 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamma2be

mamma2be Actief lid

8 okt 2010
    353
    0
    0
    NULL
    Dalfsen
    #1 mamma2be, 2 nov 2010
    Laatst bewerkt: 2 nov 2010
    Hoi dames!

Graag zou ik jullie tips willen!
    Ik zit namelijk een beetje met mijn gevoel te klooien!
    Ik vind het heel lastig uit te leggen ik hoop dat jullie het snappen.

Namen ga ik niet noemen maar ik heb het over stel 1 (onze beste vrienden) En stel 2 (hele goeie vrienden van ons).

Stel 1 gaan wij nu alweer een tijd mee om, toen we 16 waren kenden we elkaar, dat verwaterde door omstandigheden en nu sinds anderhalf jaar zijn we weer beste vrienden! We hebben hun ook als onze getuigen gehad op ons trouwen.

Stel 2 kennen we ook sinds ons 16e en daar gaan we nog steeds wel mee om, wel minder natuurlijk maar we zijn ook allemaal druk.

Stel 1 en stel 2 hadden toen wij 16 waren ook wel contact maar dat was nooit meer hersteld.
    Nu hebben wij in juli ons vrijgezellen feest gehad. Hardstikke leuk natuurlijk! Nu waren stel 1 en stel 2 er natuurlijk ook!

Alleen nu komt het, ik wil echt niet overkomen als een jaloerse bitch ofzo hoor!
    Maar stel 1 en stel 2 gaan steeds meer met elkaar om, continu samen en elke keer overal maar heen gaan.
    En nu als wij met stel 1 willen afspreken gaat dat best moeizaam, ze kunnen niet of hebben geen geld..
    Stel 2 is ook steeds druk en ook daar moeten we 2 weken van te voren mee afspreken.

Dit steekt mij, ik ben zo bang dat we stel 1 kwijt raken!
    Ik durf er alleen niet met hun over te praten om het voor te zijn dat ze mij jaloers vinden.
    Alleen nu weet ik echt niet meer hoe ik er mee om moet gaan.

Het is echt niet dat ik niemand vrienden gun hoor! Maar ik hoop we niet dankzij ons vrijgezellenfeest wij ineens “alleen” achterblijven!

Liefs, Mamma2be!

2. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Lastig meis, maar als het zulke goeie vrienden van je zijn moet ook alles bespreekbaar zijn toch?
    Ik zou het gewoon voorzichtig aankaarten!
    Daar zijn vrienden voor!

3. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Tja, zelf als jullie na jullie vrijgezellenfeest alleen achter blijven is daar niets aan te doen. Je kan ze toch moeilijk verbieden met elkaar om te gaan. Ik snap dat het niet leuk is voor jullie maar soms gaan vriendschappen zo. Dan heb je het even te druk of misschien liggen de interesses van de andere twee stellen even wat dichter bij elkaar. Vaak komt het na een tijd wel weer goed.

Misschien moet je toch maar open zijn over hoe je je voelt. Vaak als je dat soort dingen niet verteld dan kropt het zich op en barst op een gegeven moment toch de bom. Dan dan is het soms al te laat...

Maar als het echte vrienden zijn zullen ze jullie echt niet zomaar laten vallen!

4. mroos

mroos Niet meer actief

Probeer je er niet teveel van aan te trekken en kijk het even aan.
    Stel voor om met alle 3 de stellen wat leuks te doen.

Jaloezie maakt veel kapot, ik zou het dus van je afzetten en het zéker niet laten maken.

5. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Hoe lullig het ook is, je kunt niet voor anderen bepalen met wie ze meer of minder om mogen gaan.

Balen is het wel natuurlijk. Ik zou er niks van zeggen, mochten ze nu elkaar al 'leuker' vinden, dan versterkt dat het alleen maar.

6. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Ik zou er niet zoveel aan doen, dat werkt meestal toch alleen maar averechts. Ik had waarschijnlijk contact gezocht met beide stellen apart en dan geprobeerd een afspraak te maken. Als dit om een of andere reden dan niet kan, dan had ik het balletje bij hen neergelegd en gezegd dat als ze dan eens wat willen afspreken dat je het dan wel van ze hoort. Misschien dit voor een 2e keer herhalen, maar niet weer.

Als ze dan niks van zich laten horen, dan weet je ook waar je aan toe bent. Als ze dan wel wat laten horen, dan is het prima toch? Wat je zeker niet moet doen is krampachtig proberen een afspraak te maken en steeds maar aandringen.

Probeer er gewoon in te berusten dat de dingen nou eenmaal nu zo gaan. Dat werkt voor jezelf meestal het beste.

Liefs Allistair

7. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Zelfde denk ik er over,, heb er niks aan toe te voegen,, wel naar voor je dat je je zo voelt meid.

8. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Als het échte vrienden zijn, dan kun je toch eerlijk zijn over je gevoelens?
    Je hoeft het niet verwijtend te brengen, je kan gewoon zeggen dat je bang bent dat de vriendschap tussen jullie minder wordt en dat je dat heel jammer zou vinden.
    Nu is het wel zo dat een vriendschap niet op de weegschaal hoeft te liggen. Bij ons werkt het ook vaak zo dat we soms heel vaak met bepaalde vrienden afspreken, en dan weer een tijdje wat minder, dat is heel wisselend.

Maar er heel erg mee zitten en het ze níet vertellen gaat op een gegeven moment denk ik tegen je werken, want je gaat je toch gedragen naar je gevoel, krampachtig, geirriteerd, of juist ontzettend aanhankelijk.
    Eerlijk zijn is dan echt het beste.

9. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Ik denk dat vriendschap dieper gaat dan afspreken alleen. Natuurlijk wil je vrienden graag zien maar soms gaat het inderdaad wat minder maar dan ben je nog steeds vrienden!

Dat stel 1 en stel 2 wat vaker met elkaar omgaan betekend helemaal niet dat de vriendschappen met jullie voorbij gaan, en misschien is het juist leuk als je als 3 stellen goede vrienden samen bent!

Ik denk dat als je er echt mee blijft zitten je stel 1 gewoon eerlijk kan zeggen dat je het jammer vind dat je elkaar zo weinig ziet en elkaar graag meer zou willen zien, maar ik zou stel 2 er niet bij halen dat je het vervelend vind dat ze hen vaker zien. Daar ga je denk ik ruzie mee krijgen!

Succes!

10. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Hoi,

uit ervaring zeg ik, probeer het van je af te zetten, juist omdat je jaloers bent ga je dingen zien, die er mischien helemaal niet zijn (of je ziet ze erger dan ze in werkelijkheid zijn)..ik denk dat als je ze ermee confronteerd, ze alleen maar hebben van, huh oh is dat zo, zij zijn namelijk van geen kwaad bewust en ik denk door als je erover gaat praten je alleen maar iets aanwakkerd wat er denk ik niet is. het beste is gewoon erbij neerleggen en zelf het initiatief te nemen en gewoon met beide afspreken of juist met elkaar wat gaan doen.
    hoop dat je hier wat aan hebt.

liefs elies

11. mamma2be

mamma2be Actief lid

8 okt 2010
    353
    0
    0
    NULL
    Dalfsen
    Bedankt voor julie reacties!
    Ik vind het echt lastig,
    Ik wil niet de jaloerse vriendin uithangen maar ik wil hun ook niet kwijt.

Met 3 stellen wat gaan doen is denk ik geen optie.
    Tenminste ik zie niet gebeuren dat dat goed gaat.
    De vrouw in stel 2 is ook niet echt mijn typ, kan niet echt een hoogte van haar krijgen en ze houd er nogal van om over andere mensen te kletsen.... :(
    Daar houd ik dus niet van.

Maar ik zal proberen zo rustig mogelijk te blijven. ( wat ik alwel doe hoor! )
    En dan heel hard hopen dat het allemaal goed komt.
    Ik zou er namelijk niet aan moeten denken hun WEER kwijt te raken!

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik zou het inderdaad ook bespreekbaar maken.
    Wat ik alleen niet helemaal goed begrijp, is dat stel 1 en 2 het dus regelmatig te druk hebben om met jullie iets af te spreken, maar schijnbaar niet om met elkaar af te spreken? :(

Daarnaast, als stel 2 zegt geen geld te hebben... je hoeft toch niet iets te doen wat iets kost? Nodig ze bij jullie uit en kijk een filmpje of zo. Of maak een boswandeling. Er zijn genoeg dingen te doen die geen geld kosten.

13. mamma2be

mamma2be Actief lid

8 okt 2010
    353
    0
    0
    NULL
    Dalfsen
    Dat eerste begrijp je goed inderdaad.

We gaan ook niet gauw ergens heen, spreken vaak met elkaar af.
    Maar wat dus nu gebeurd is dat stel1 en 2 met elkaar dingen gaan doen die dus wel geld kosten, en met ons kan dat steeds niet....
    Tuurlijk hoeft het allemaal niet veel geld te kosten maar het gaan mij om het idee.
    Waarom wel met hun en niet met ons?

14. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Daarom dus wél bespeekbaar maken. Je mag best tegen je beste vrienden zeggen dat je het gevoel hebt dat je buiten de boot valt en je daar moeite mee hebt.
    Waarom zou je dat níet tegen ze zeggen? Van vrienden mag je toch juist verwachten dat je eerlijk bent tegen elkaar?

Ik zou het niet waarderen wanneer vrienden bepaalde zaken aan ons niet leuk vinden, en het vervolgens er niet met ons over hebben.
    Ik ben heel gevoelig daarin, voel snel wanneer er iets aan de hand is, echte vrienden moeten gewoon eerlijk naar elkaar zijn, daar heb je veel meer aan.

15. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Gewoon bespreekbaar maken! Duidelijk aangeven wat je irritatie is en wat hun voor je betekenen. Je bent helemaal niet jaloers, alleen bang om ze te verliezen.
    Het is natuurlijk de vraag hoe ze dit oppikken, maar ik ben daar vrij nuchter in..als ze er 'negatief'' op reageren dan zijn het ook geen echte vrienden. Ook in vriendschappen moet je voor elkaar open staan, vind ik!

Succes!

16. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    ook ik zou het bespreken met ze, als het echte vrienden zijn kun je dit gewoon bespreken zonder rare gezichten te krijgen.
    ik zou vertellen dat je vind dat jullie elkaar te weinig zien en graag weer wat meer met hun wilt doen (je hoeft er dan stel 2 niet bij te betrekken in je verhaal)

suc6 meid!

17. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Zorg dat je met zijn allen wat leuks gaat doen.

En echte vrienden willen juist echt dat je erover praat. Want zo heeft ieder zijn eigenschappen toch? Anders zijn dit geen echte vrienden van je. Dus ik zou zeggen, bespreken.. :)
    succes.

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hierdoor krijg ik het idee dat er iets anders achter zit. Dit moet je echt met ze zelf bespreken. Doe dat anders eerst eens een keer één op één met de dame van stel 1 of zo... En dan proberen niet met de vinger te wijzen (jullie doen dit en dit, wel met hun en niet met ons), maar zoals hierboven ook al gezegd is, leg ze voor welk gevoel jij hiervan krijgt, dat je het idee hebt dat er iets aan de hand is en dat je dat graag boven water wil krijgen...

Deel Deze Pagina