Verhaal plaatsen ja of nee ?!

Discussie in 'De lounge' gestart door marije1978, 29 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marije1978

29 okt 2010
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Mijn naam is Marije, ben 32 jaar en mama van een klein mannetje van 14 maanden.

Ik wil hier graag een verhaal plaatsen, puur om het 'een keer aan iemand verteld' te hebben. Dit is me geadviseerd door een maatschappelijk werkster die ik sinds kort bezoek.

Ik weet alleen niet of dit de plek is om dat te doen gezien het onderwerp. Deze zal ik kort toelichten.

Ik heb 4 jaar geleden een late abortus ondergaan en heb dit, behalve aan mijn huidige partner, nooit aan iemand verteld.

Kunnen jullie me aangeven of een topic als deze hier geplaatst kan worden...vinden jullie dit een plek voor mijn verhaal of niet?
    Voordat ik iets plaats dat niet op prijs wordt gesteld als 'nieuweling' hier.

Groetjes Marije

2. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    persoonlijk zou ik zeggen, ja tuurlijk! maar je moet ook in je achterhoofd houden dat er ook veel meiden zijn die het absoluut niet kunnen begrijpen dat je zoiets hebt gedaan.. en dat er dus enorme discussies van kunnen komen...

3. marije1978

29 okt 2010
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ja dat besef ik me heel goed. Het klinkt misschien erg gek dat ik het zeg maar de reacties zijn niet het belangrijkste voor me. Ik zou het erg fijn vinden als ik mijn verhaal uberhaupt een keer zou kunnen doen. En ik weet dat het een erg controversieel onderwerp is....Ik zal me ongetwijfeld in alle vormen van reactie wel ergens kunnen vinden.

Groetjes

4. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    mischien zijn er wel andere websites waar je beter terecht kan met je verhaal en meer begrip krijgt.
    voor mij persoonlijk is het geen probleem maar tijdje terug was hier ook een verhaal en dat was niet echt een succes.
    dus wees op het ergste voorbereid
    en denk ook na op wat voor forum je nu zit
    zijn veel zwangere vrouwen met veel hormoontjes en die al heel lang bezig zijn zwanger te raken
    en die kunnen reageren op een manier die jou mischien tegenstaat

ik zou zeggen...denk er nog even over na of hier de juiste plaats is

5. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik zeg plaatsen.. Ik denk dat zsp best tolerant is en er zal voor jou een goede reden zijn geweest.. En je verhaal vertellen is nooit verkeerd.;)

6. dibbes

dibbes Actief lid

22 apr 2008
    126
    0
    16
    administratie
    rotterdam
    Hoi,

Als jij je verhaal graag wilt vertellen omdat dat jezelf heel erg helpt zou ik het doen!

Ik vind het trouwens erg moedig dat je de stap neemt om eventueel je verhaal te vertellen.

Groetjes Amy

7. Que

Que Niet meer actief

Gewoon plaatsen. Ben nu eigenlijk wel benieuwd naar je verhaal!! PB mij maar als je het anders niet durft te plaatsen.

8. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Vind dat je het gerust kan plaatsen, maar wel moet beseffen dat er misschien heftige reacties op kunnen komen.

9. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Hoi Marije,

Als jij je verhaal graag kwijt wilt moet je dat zeker doen. Maar zoals de andere meiden hier schrijven houd er rekening mee dat je soms erg harde reacties kunt krijgen, mede omdat abortus voor veel mensen een heel gevoelig onderwerp is.

10. marije1978

29 okt 2010
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, dan ga ik het maar gewoon doen en ik zie wel hoe ik ga 'dealen' met de verschillende reacties. Juist dit is altijd een reden geweest om het niemand te vertellen...

Ik ga er ff goed voor zitten met een glaasje wijn ;)

Tot lezens & groetjes Marije

11. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee

de reackties zijn niet het belangrijkste voor je zeg je zelf
    maar kun je je vinden in vrouwen hier op het forum die al jaren bezig zijn niet zwanger raken en nog steeds niet zijn.
    en dan dat jij hier dan jouw verhaal doet omdat je het kwijt wil.
    en dan eigenlijk ook nog eens niet eens intresseert hoe een ander daar op reageerd.

12. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Ik zou zeggen, vertel het maar. De reakties kunnen inderdaad fel zijn, maar zoals de forumregels het willen, ze zullen wel respectvol moeten zijn. Daarbij kan men na jouw eerst post kiezen om niet verder te lezen.

13. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Een verhaal vertellen op aanraden van je maatschappelijk werkster is van jou kant goed.
    Je kunt het beter kwijt, dan ermee rond te lopen.
    Je zult ook discussies krijgen.
    Misschien een idee om het idd op een ander forum te plaatsen.
    Google anders even....
    M'n nicht heeft een tijd terug ook een abortus laten doen, vond het heel erg om dit te horen van haar.
    En ben wel anders tegen haar aan gaan kijken.
    Het is natuurlijk ieders eigen keus, maar voor een moeder is dit toch wel 'apart' zeker omdat ik iemand in de familie heb die 5 jaar op haar kids heeft moeten wachten.

Maar vertel wat wil je kwijt meid?.....

14. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Je laatste zinnetje komt wel wat raar over vind ik. Ze schrijft toch ook dat ze zich in de meeste reacties wel kan vinden.

Ik denk eerder dat het voor Marije belangrijk is dat ze het buiten haar man aan andere mensen verteld en dat dit misschien bij haar verwerkingproces hoort aangezien ze dit wil doen op advies van maatschappelijk hulp...

15. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Maar er schrijven hier zoveel meiden hun verhaal omdat ze het gewoon kwijt willen. Er zijn nu eenmaal meer situaties dan alleen maar zwanger willen zijn. Sommigen willen het niet of kunnen het niet aan of.....
    Laten we het verhaal even afwachten.;)

16. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

hoi, gewoon plaatsen jij wil dit kwijt en zal je waarschijnlijk goed doen dus trek je niets aan van mensen die zeggen dat je het niet moet plaatsen, als hun het zo erg vinden dat je dit hebt gedaan dan lezen ze het maar niet!!!

17. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Meid gewoon plaatsen!!!!Niemand kan hier over oordelen omdat ze zelf niet in jou schoenen hebben gestaan!!!

liefs Esther

18. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Volledig mee eens...

Charlie

19. littledreamer

littledreamer Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.329
    11
    38
    hier
    Gewoon plaatsen!

20. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    gewoon plaatsen! gedeelde smart is halve smart!

en denk maar, niet alle reacties zullen slecht zijn!

en proost ;) (zit ook aan een wijntje:p)

Deel Deze Pagina