Zijn er ook meiden die ervaring hebben met een huis uit de verkoop halen en wat daar de kosten van zijn (naar een makelaar toe). Ons huis staat bijna 8 maand te koop en we twijfelen om de verkoop te stoppen en dus te blijven en het huis te gaan verbouwen of het gewoon in de verkoop te laten staan. Dus wat hebben jullie betaald toen jullie je huis uit de verkoop hebben gehaald ?
Als het goed is staat er een soort van boete in het contract dat je getekend hebt toen je de woning ge koop zette. Staan meestal 2 bedragen in. 1 bedrag die je verschuldigd bent wanneer het huis verkocht wordt en een bedrag doe je betaald als je de woning tussentijd uit de verkoop haalt. Bij ons was dit rond de 600.
Even navragen bij je makelaar, het verschilt per makelaar.... Wij hebben opstartkosten betaald toen het huis in de verkoop ging, als we het uit de verkoop halen, kost dat niets.
Bij ons was dat een percentage waarover ik heb onderhandeld in het begin. Is dus afhankelijk van je makelaar. Uiteindelijk moesten we E395 betalen toen we ons terugtrokken.
Verschilt heel erg veel, vaak is het ook zo dat je na een jaar gratis weg mag bij een makelaar als je huis niet verkocht was dus mocht dat zo zijn zou ik nog een paar maand wachten, weet alleen niet met de selchte huizenmarkten of dat tegenwoordig nog zo is.
Bij ons stond in het contract, dat als wij het vrijwillig uit de verkoop halen, er dan een bedrag van 750 betaald moet worden..
Wij moeten ook 750 euro betalen als we ons huis uit de verkoop halen. Hiervan hebben we aan het begin al een gedeelte betaald als een soort opstartkosten en deze worden dan weer in mindering gebracht. Dat was ongeveer 250 euro
Hmm, dus heel verschillend. Eerlijk gezegd had ik wel minder verwacht. Maar niks aan te doen. Ik zal het onze makelaar ook eens navragen! Bedankt meiden!
Het verschilt inderdaad per makelaar... Als wij ons huis uit de verkoop wilden dan moesten we alleen de advertentie kosten betalen... Maar ons huis was met 4 weken verkocht...