Normaliter krijgt mijn dreumes van (bijna) 1,5 elke avond rond 18.00 uur een warme hap (aardappelen/groente/vlees, pasta etc). Aangezien het de komende dagen tropisch warm wordt, wil ik hem wat anders aan bieden dan een 'warme' hap. Daarbij komt dat ik niet graag boven een warm fornuis sta met 30 graden... Wij eten op deze dagen zelf dingen zoals salades of wat gegrild vlees met stokbrood en smeerseltjes. Ik heb hem alleen nooit sla aangeboden en aangezien hij al 2x per dag brood krijgt wil ik hem ook geen stokbrood geven 's avonds. Iemand een idee voor een gezond, makkelijk en zomers gerecht voor mijn dreumes?
Gewoon laten proberen wat je zelf eet? Hij eet toch neem ik aan wel vaker iets wat hij nog niet eerder heeft gehad? Koude pasta salade is hier ook een succes.
Moet nog een lekker recept vinden maar ik ga denk ik voor een koude pasta ja. Snoeptomaatjes en komkommer gaan er ook lekker in dus heb ik altijd achter de hand...en overdag misschien dan een broodje vervangen door fruit zodat ie 's avonds een stokbroodje mee kan eten?!
Ik zat inderdaad ook aan koude pasta salade te eten. Ik vind dat zelf erg lekker met geitenkaas, maar dat zal ik voor hem dan wel weg laten. Ik ben zelf erg voorzichtig met kruiden bij hem, en bbq vlees is toch vaak al voorgekruid. En daarbij komt dat hij niet een erge vlees-klant is. Van die snoeptomaatjes en komkommer is ook een goed idee. Hij had laatst al een bakje cherry-tomaatjes gevonden en te grazen genomen Meer tips zijn uiteraard welkom!
Als ik geen zin heb om te koken, of we eten iets niet-kind-geschikts, dan maak ik vaak een snoep bordje. Fruit, rozijntjes, soepstengels of crackers, een eitje als ze dat mogen, stukjes koud vlees...
Hier ook geen warme hap met die temperaturen hoor. Als we barbecuen eet ik er vaak wel iets van salade bij, daar gaat naast sla ook komkommer, tomaat, paprika, rode ui, kaasblokjes, ham/kipreepjes enz. in. Dat eet ze hier gewoon mee, ook toen ze 16 maanden was. Vlees vindt dochter ook niet zo lekker. Sporadisch warmen we een prakje uit de diepvries op als er veel dingen op tafel staan die ze niet lust of niet zo geschikt zijn. Vanavond eten we een koude aardappelsalade, ik denk dat die ook wel in de smaak zal vallen.
Gewoon sla laten proberen. Hier vindt dochterlief dat erg lekker. Komkommer en tomaatjes en stukje vlees erbij. En voor een keer stokbrood 's avonds vind ik geen probleem. Of anders een lekkere pasta- of rijstsalade.
Waarom ben je zo voorzichtig met kruiden? Ik zou inderdaad proberen om hem gewoon mee te laten eten, wat tomaten extra en het is snel gezond genoeg. Verder zou ik zelf dat ene dagje een stukje brood extra niet echt een probleem vinden, hij is tenslotte al 16 maanden toch?
Kruiden mogen wel met 16 maanden hoor. Mijn dochter eet nu alles mee en ik gebruik wel wat zwarte peper en curry en komijnpoeder (geen zout). Ik zou hem dus lekker mee laten eten met jullie.
Je kan ook gewoon een ongekruid kip spiesje maken toch? Ik ben niet voorzichtig met kruiden, ze eet alles. Alleen zout ben ik voorzichtig mee. En het brood zou ik me inderdaad ook niet zo druk om maken. Lekker laten scharrelen.
Met die voorgekruide vleessoorten is het vaak zo dat daar veel zout in zit, dus daarom ben ik voorzichtig. Meer vanwege het zout dus. Ik gebruik regelmatig kruiden, maar dan doe ik het zelf. Tijm, basilicum, of in gemixte vorm door de pasta: italiaanse kruiden. Het zijn meer de specerijen waar ik een beetje huiverig voor ben (tot hij ongeveer 1 jaar was had hij ook erg gevoelige darmen...) En nee, het is niet zo gek om een keer brood extra te eten, maar hij heeft het hele weekend al een 'ongezond' gegeten (patatjes o.a. en helemaal geen groentes. Wel zijn fruithapjes). Wilde de komende dagen dus maar weer wat gezonder gaan doen. Maar dus niet uren boven het gasfornuis hoeven te staan. Voor vanavond wordt het pasta wat ik enkel nog hoef op te warmen en dan ga ik voor morgen sla met komkommer, tomaat etc proberen. Kan daar nog een dressing op of hoeft dat niet?
ik heb wel een recept voor een koude pastasalade hoor, valt hier bij dochter erg in de smaak en hopelijk bij zoon ook straks.
komt tie: gekookte afgekoelde fussili (of andere pasta als je die lekkerder vindt) veldsla komkommer lenteui zongedroogde tomaatjes gele paprika alles door elkaar en dan de dressing erover: olijfolie witte wijnazijn mosterd suiker Italiaanse kruiden
lekker! klinkt goed. dank je wel. Zo te zien ook wel iets dat mijn zoontje zal lusten. Ga het morgen meteen proberen!