op hoeveel personen is jullie servies berekent? ik kwam er van het weekend achter dat ik te weinig heb kwam telkens 1 persoon te kort (en dan eet daniel nog niet van eht gewone servies)
6 personen, het goede servies. En nog eens 6 personen het daaglijkse servies. Dus in geval van nood kunnen er 12 mensen eten, al past dat dan weer niet aan tafel .
wij hebben voor 8 of voor 10 personen, zowel bestek als borden en inprinciepe ook plaats voor 8 mensen
Ik heb idd een 6 persoons servies, maar heb ook nog oud spul staan. Er kunnen wel een flink aantal mensen eten, zeker als je diepe en platte kunt gebruiken.
6 personen. Maar merk toch wel dat dat ook te weinig is af en toe haha, dus misschien ga ik bij het volgende servies maar over op 8.
Wij hebben voor 8 personen, maar in nood pakken we de gebaksbordjes erbij, daar hebben we er 20 van. Zit ineens te denken dat ik eigenlijk wel eens graag een nieuw servies zou willen, bijv. van Blond of van Pip.
Keukenservies 6 persoons, en nog een goed servies van Wedgwood voor zon- en feestdagen, verjaardagen enz. dat is 10 persoons (kleine, grote, diepe borden/ diverse schalen en gebakservies 12 persoons incl kleine en grote gebaksbordjes.) Heb 2 uitgebreide bestekken dus altijd voldoende.
Mijn servies is een zooitje bij elkaar geraapt haha verschillende borden van alles en nog wat bestek het zelfde. Toch maar eens een leuk goedkoop serviesje er bij kopen over een tijdje. Heb hier wel voor nood vaak plastiek bordjes.. Niet zo gezellig met kerst maar nood breek wetten.
mijn servies is nog niet compleet. Ik spaar new wave van villeroy en boch. Ik heb bijvoorbeeld wel 12 grote borden en 12 ontbijtborden. Maar 0 schotels. Echt zwaar irritant. Als ik visite heb moet ik altijd van die papieren bordjes nemen. Maar ja, die gebaksbordjes kosten 13,50 per stuk... moet er gewoon af en toe 1 halen denk ik...
wij hebben maar voor 6 personen maar wel voor 12pers soepkommen maar we hebben ook niet veel meer ruimte voor servies in onze kastjes helaas
Wij hebben een 9 persoons 'goed' servies van fine bone China, helemaal compleet van Clou & Classic. Daarnaast hebben we ook nog voor ongeveer 12 personen een 'samengesteld' servies.
Ik heb 'maar' voor 9 personen servies. Het oude heb ik allemaal weggedaan en ik heb een blond servies deze is niet alleen voor 'netjes' maar voor alledaags. wil er nog wel een paar op reserve kopen. Maar geen plek meer in de kasten. Deze keuken heeft bordenrekken, niet handig
Heel weinig, haha....Ik heb mooi servies voor 4 personen en als er meer mensen komen, krijgen ze lelijk streepjesbestek en moeten we deels van ontbijtbordjes eten. Maar er eten hier vrijwel nooit meer dan 4 volwassenen dus ik vind het zonde van het geld om meer te kopen. Oh en 'mooi' is in de zin van Hema servies ik vind al die dure serviezen eerlijk gezegd vreselijk onzinnig. Mijn moeder heeft een prachtig wit servies van weet-ik-veel-welk-merk en zilveren bestek, maar dat komt 1 keer per jaar uit de kast...tsja, zonde van het geld denk ik dan. Hier staan elke dag dezelfde borden op tafel en als mijn dochtertje er per ongeluk een keer 1 op de grond schuift is er geen man overboord, dan kopen we gewoon een nieuw bord a een paar eurootjes.
ik heb een vierkante set voor 8 personen en dat nog 2 sets van ikea in de kast voor nood. ik heb geen "goed"servies vind mijn witte vierkante borden goed zat
Heb van alles 12 stuks, maar aan tafel maar plek voor 4 personen. Heb t servies als souvenier van mn studietijd uit het buitenland meegenomen zon 8 jaar geleden. Simpel wit, maar ben er nog steeds weg van.
dan ga ik denk morgen maar eens alles aanvullen tot 12personen. Heb nu 6 persoons, maarja, komen allebei uit gezin van 8kinderen dus met verjaardag heb je al snel dat je wat te kort komt als je wilt koken en er blijven er eten. Komt er nu vaak op neer dat er dan friet gehaald word, maar ben dat beetje zat. Net als nu met kerst, van plastic bordjes gegeten omdat ik simpelweg niet genoeg had. Heb 1mooi servies, en dat word gewoon altijd gebruikt (going for a sail van Jet) dus ga die denk aanvullen ipv bij blokker ofzo nieuwe halen die ergens achter in de kast beland
9-delig Villeroy & Boch (duur ) 9-delig Ikea (goedkoop ) Ik heb wel zo'n 20 gebaksbordjes omdat mijn ervaring is dat je die echt veel nodig hebt in één keer met een verjaardag. Bestek heb ik alles 12 delig. Maar ook hiervan weer heel wat extra gebaksvorkjes .
Hier totaal voor 8 personen, en soms, zoals met verjaardagen, is dat inderdaad wel weinig. Wil wel een nieuw servies kopen, maar komt er steeds niet van...
Wij hebben hebben hier maar 1 soort servies. We maken hier dus geen verschil tussen net servies of dagelijks servies. Ons servies komt van de Ikea. Vind ik wel handig. Breekt er iets dan kan je het gemakkelijk bij kopen en het kost echt de wereld niet. We hebben wel voor 12 man in huis, nujah er zijn ondertussen wel al wat dingen gebroken.
mijn "servies" is een bij elkaar geraapte zooi verzameld in de afgelopen 25 jaar. plus een bak van mijn vriend erbij nu. geen idee hoeveel "persoons" het is. van het een heb ik al wat meer dan het ander. maar een stuk of 8/10 mensen moet ik toch gemakkelijk te eten en te drinken kunnen geven denk ik hoor. nu ben ik ook niet het type voor "een net en compleet 6 persoon voor zon en feestdagen servies". ( voel me meer thuis met mijn doordeweekse bordjes waarbij ik niet bang hoef te zijn dat er wat sneuveld.) gebaksbordjes is ook zo'n leuke, ik neem me elke keer na een verjaardag steevast voor om gebaksbordjes te halen. de realiteit is dat we al jaaaaren taart eten van gewone bordjes. het komt er gewoon nooit van om ook daadwerkelijk een speciaal taartservies te halen.