Wij waren heel blij toen we ons huis verkochten, maar nu blijk ik afgelopen week boventallig te zijn verklaard. Mijn vriend heeft een eigen bedrijf dat goed loopt maar pas 3 jaar bestaat. Per 1 november lig ik er dus uit. Andere functies in het bedrijf zijn er niet veel. Ik krijg wel een bedrag mee, maar daar kopen wij geen nieuw huis van. Nu gaan we ons koophuis uit, en moeten we tijdelijk gaan huren. Een vaste baan vinden is moeilijk, en we hebben enorme stress. We gaan dit huis half november uit. We kunnen er twee weken langer in zitten gelukkig. Ik baal als een stekker en ongerust. Gezeik allemaal Stomme bedrijven, waarom juist nu Even gefrustreerd
Arghh balen! Voor een hypotheek heeft de bank 3 jaar ondernemingcijfers nodig, dus het is niet geheel onmogelijk. Maar ja, ongetwijfeld wordt het wel een lagere hypotheek.
We hadden een mooi huis op het oog wat we makkelijk konden betalen Grote voor en achtertuin, genoeg slaapkamers in leuke buurt. Helaas is dat niet meer mogelijk Ik ben zwanger, nog maar net. De zwangerschap is nu geheel stressvol De bank geeft al aan dat we nu veel minder mogen lenen We zouden ons huidige huis ( die verkocht is) niet eens kunnen betalen Daar zit je dan met een klein jongetje van bijna 3 en net zwanger Zijn kamertje straks weg, en ik kan hem niets anders moois bieden
Ik snap je stress heel goed Probeer alleen niet in het negatieve te hangen,dat is voor niemand goed, maar denk in mogelijkheden. Ww aanvragen en solliciteren. Desnoods iets onder je niveau. Bij een winkel of macdonalds desnoods. Beetje welwillende werkgever geeft je een verklaring en dan kun je toch wat meer lenen misschien,zeker ook omdat je een geldbedrag meekrijgt en buffer hebt. Hoop ik. Weet niet waar je werkt en hoe relatie met je baas is maar dit hebben ze moeten zien aankomen lijkt me. Baas had je wel tegrn mogen houden van je verhuis plannen als hij dit wist. Wens je veel sterkte en hoop dat het uiteindelijk toch nog goed komt allemaal!
Ach wat naar dit! En net pril zwanger. Vind het heel naar voor je! Ik heb geen tips of adviezen voor je maar ik wil je heel veel sterkte toewensen en rust voor het kleine minimensje wat in je groeit
Volgens mij mag dat niet zomaar, vooral niet als alle voorbehouden al zijn verlopen. Indien wel, dan zit je aan een hele hoge boete vast. Bovendien schreef TS dat ze hun huidige huis eigenlijk ook al niet meer kunnen betalen zodra ze zonder werk zit straks? Of lees ik dat verkeerd?
Ze zouden die hypotheek niet meer krijgen bedoelt ts. Wat een vervelende situatie zeg! Zou inderdaad zsm ander werk zoeken en dan hopen op een intentieverklaring. Maar zelfs zonder die verklaring zou je inkomen meetellen, maar dan het gemiddelde van afgelopen 3 jaar. Heel veel succes!!!
Huis is verkocht anderhalve week geleden ja. 5 dagen later vertelt mijn baas dat ik boventallig ben verklaard Ik heb een goede baan in de financiële wereld. Ik vind vast een nieuwe baan Maar we hebben nu zo'n spijt dat we er uit moeten Dat we eerst moeten huren was ook wel duidelijk. De nieuwe koper wil er snel in. Maar dat het huren langer gaat duren is minder leuk. Was het alleen ik en mijn vriend dan was het geen probleem Ik loop door het huis hier en ben best verdrietig Ons plan weer aanpassen maar
Hé wat ontzettend vervelend zeg!!! Maar uhhmm..je weet wel dat je niet ontslagen mag worden als je zwanger bent he ondanks het nog een prille zwangerschap is.
Dit klopt niet. Je mag niet ontslagen worden met als reden dat je zwanger bent. Maar om economische redenen, zoals in dit geval mensen boventallig zijn, staat je zwangerschap er los van en mag dit net zo goed. Ts is het een optie de verkoop terug te draaien? Dit geeft je meer rust en eventueel verhuizen kan als je weer een nieuwe baan hebt.
Als ik het goed begrijp dan ben je nog tot november in dienst. Kunnen jullie dan niet gewoon een ander huis vinden voor november? Geen bank heeft er wat mee te maken dat je er na november uitgaat. Ze kijken naar jaaropgaven van de afgelopen tijd. En als jullie denken dat je het gewoon kan betalen (omdat je vriend een eigen bedrijf heeft en jij zelf aangeeft dat je een goede functie hebt in de financiele wereld) dan komt het vast wel goed toch? Laat je baalbui even uitrazen (dat is soms best lekker) en dan zie je vanzelf wel weer kansen!
Klopt, ontslag mag gewoon onder die omstandigheden. Wat ontzettend vervelend TS. Dat betekent dat jullie nadat je een baan hebt gevonden nog moet wachten op een intentie verklaring van nieuwe werkgever voordat jullie eventueel weer het oorspronkelijke hypotheek bedrag kunnen aanvragen, klopt dat? En dan maar hopen dat nieuwe werkgever geen probleem maakt van de zwangerschap. 😟 Wat je zoontje betreft zou ik mij geen zorgen maken, kinderen zijn zó flexibel en hij is nog zo jong. Hij slaapt toch voorlopig alleen maar op z'n kamertje dus maakt niet uit als dat geen kinder paleisje is. Ik zou gewoon wel een fijn huis huren omdat het nu langer gaat duren. Sterkte en succes!
Jullie hebben nog totdat je contract afloopt om een nieuw huis te passeren. Dat is nog best te doen. Je hebt 2 opties: 1. je gaar wat langer tijdelijk huren. en verhuizen zodra je een nieuwe baan en intentieverklaring hebt. 2. je zoekt een nieuw huis en doet er alles aan om dit voor het einde van je contract te laten passeren bij de notaris. succes!
Maar dit is toch totaal niet verstandig en dat is toch juist de reden waarom de bank ts geen hypotheek zal verstrekken? Bovendien heb je een verklaring nodig van je werkgever.
Bij mijn weten heb je tegenwoordig, vooral nu met de strenge hypotheekregels, altijd een werkgeversverklaring nodig! Helaas kijkt men nu niet meer alleen naar jaaropgaven of salarisstrookjes.....
Oooohhh dat is zwaar balen zeg, dat begrijp ik. Probeer positief te blijven....niet makkelijk maar toch. Huren is niet het einde van de wereld, een baan en een hypotheek komen wel weer toch?
Ondanks dat wij allebei een vast contract hebben, wilde de bank ook een werkgeversverklaring hebben. Dus ik denk dat deze vlieger niet op gaat...