Tabel met verwachting gewichtstoename

Discussion in 'Zwangerschap' started by Cindy1975, Mar 10, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tweeling

tweeling Fanatiek lid

Sep 9, 2006
    3,579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    ik zit helemaal niet op schema :confused:

ik ben als ik naar mijn gewicht kijk in maand 3 terwijl ik bijna 6 ben...moet ik me zorgen maken.
    Ik heb een bmi van 31.2 overgewicht dus, en nou staat er dat ik dan een grote kans op een keizersnede heb :confused:

weet iemand of dit klopt?

gr

2. DutchAngel

DutchAngel Actief lid

Mar 5, 2007
    349
    0
    16
    Moeder
    zo ik mag 11 killo aan komen heb er al 6 aan lukt nooit :O:O hahaha

3. aafje87

aafje87 Actief lid

Jan 11, 2007
    223
    0
    0
    ICT Medewerkster
    Voorburg
    Ik mag 12 kilo aankomen, dat zou betekenen dat ik er nog maar 3 mag aankomen.(heb er nu al 9 kilo bij zitten)
    Gelukkig is het wel zo dat ik de laatste 3 weken een kilo ben kwijt geraakt(was volgens de VK geen probleem en mag zelfs nog een kilo), was in een korte tijd wel ineens heel veel aangekomen(10 kilo in 6 weken :oops: VK had al gezecht dat er daarvan het een en ander verloren zou gaan, hield als een gek vocht vast :evil: )

4. Cynthia85

Cynthia85 Bekend lid

Aug 4, 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Ik mag 22 kilo aankomen, en dat ben ik inmiddels ook, en ben al bijna uitgerekend, dus dat vind ik wel netjes.

5. babytje

babytje Bekend lid

Jan 9, 2007
    926
    0
    16
    jemig ik mag 22 kilo aankomen, dat wil zeggen dat ik 102 kilo ben als ik op het eind loop! Nou laten we dat toch niet hopen! Sjeetje, ben al iets stevig van mij zelf dus ik dacht dan mag je nt meer zoveel aankomen, maar toch wel. blijf maar gezond eten misschien valt het dan allemaal wel mee

6. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

ik mag 12 kilo aankomen. nou dan mag ik nog 8 kilo aankomen.

7. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

Dec 5, 2006
    2,143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Nou, ik mag 14 kilo aankomen en ben tot dusver al vier kilo afgevallen (eerste vijf, maar hoera er zit er weer een aan). Totaal nu dus 18 kilo. :confused:
    Pffff, gelukkig hoef ik dat er niet aan te eten! ;)

8. Angeliek1973

Angeliek1973 Actief lid

Jan 12, 2007
    115
    0
    0
    Tis toch wat he........als ik sommige reacties lees hier dan kan ik me gewoon weg een beetje kwaad maken....er zijn zoveel dames die er een moord voor zouden doen om alleen maar al zwanger te raken/worden/zijn en dus graag tig kilos aan zouden komen....!

DUS,wat maakt t in godsnaam uit hoeveel je aankomt tijdens je zwangerschap?
    je moet blij zijn dat je gezond bent EN vooral zwanger bent.....!
    En gaan die kilos er niet ( meer ) af, das dan jammer vind ik..... je hebt er iets moois voor gekregen, toch?

Sorry hoor maar moest t gewoon ff kwijt nu..... :oops: :rolleyes:

9. Angel Eyes

jeetje waar slaat dit op zeg?
    dus omdat we het geluk hebben dat we zwanger zijn hebben we geen recht meer om te kletsen over de dingen die daarbij horen. Ofwel positief ofwel negatief. Dus we moeten blij zijn met alles?
    Ik snap dat vrouwen die moeilijk zwanger raken alles ervoor over hebben. maar ga niet de vrouwen aanvallen die wel zwanger zijn! zij zijn niet verantwoordelijk ervoor.

10. Angeliek1973

Angeliek1973 Actief lid

Jan 12, 2007
    115
    0
    0

tuurlijk mag je erover kletsen...ik zou de laatste zijn die zegt van niet.... en ik val niemand aan hoor....

11. Angeliek1973

Angeliek1973 Actief lid

Jan 12, 2007
    115
    0
    0
    ik bedoel alleen maar te zeggen je weet van te voren dat je aankomt, de een meer als de ander, en dat er ( meestal ) allerlei andere klachten (kunnen) bijkomen enzo....nou...ik zeg je dan weet waar je aan begint en neem t gewoon allemaal voor lief......er is meer in t leven dan t uiterlijk alleen.....maar ik zeg wel nix meer :-#

12. Angel Eyes

ik begrijp je wel hoor, maar het komt zo raar over. als een zwangere ook maar enigszins klaagt dan krijgen we toch altijd te horen wees blij dat je zwanger bent want veel vrouwen kunnen dat niet...... Nou als we even willen klagen of wat ook vergeten we heus niet dat het erbij hoort. Maar onze mond snoeren omdat we maar blij moeten zijn ben ik het gewoon niet mee eens.......

je mag wel wat zeggen, sorry als ik wat hard uit de hoek kwam. maar laatst was er hier ook een discussie wat er nou zo leuk is aan zwanger zijn. veel reactie's als de jouwe, wat weer een hoop felheid opwekte bij iedereen.....

13. Angel Eyes

En je hebt gelijk er is meer dan uiterlijk alleen........... Maar dat neemt niet weg dat we niet ongelukkig kunnen worden met Tig kilo's erbij. daartegen over staat weer het geluk van een kleinw wezentje

14. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

Dec 5, 2006
    2,143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Netjes gezegd Angel eyes! Dit staat niet voor niks in de rubriek Zwangerschap! Bovendien heb ik niemand horen klagen, tis meer een vergelijking onderling en vooral verwondering.
    Ik weet heel goed hoe het is om moeilijk zwanger te raken, maar dat betekent niet dat ik nu niet ook een beetje op mijn gewicht wil letten.

Dit soort reacties komen best vaak voor op dit forum en ik vind het echt ongepast! Respect voor iedereen, zou ik zeggen!

15. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    ik voel me er wel goed bij, tabel zegt dat ik 22 kilo mag aankomen. komt goed uit er zitten er namelijk al 3,5 aan :) dus als ik ietsje gezonder ga eten komt het wel uit lijkt me.

16. tweeling

tweeling Fanatiek lid

Sep 9, 2006
    3,579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    Dit topic is denk ik ook bedoeld om te kijken of het de goede kant op gaat, niet of je te zwaar word hoe erg dat ook kan zijn...
    denk dat we juist blij zijn met de kilos die het schema aangeeft want dat is de bedoeling voor de gezondheid van je kindje...

denk dat je kritiek op het gewicht in dit topic met een knipoog moet nemen ;)

gr

17. marilyn

marilyn Actief lid

Oct 3, 2006
    344
    0
    0
    Administratief medewerkster bij Justitie.
    Nootdorp
    Helemaal mee eens!

Dit is toch een zwangerschapsforum, dus een plek waar je kunt praten over ALLES wat met zwangerschap/ zwanger worden te maken heeft en over alles wat ons bezighoudt. Gewicht is iets van zwanger zijn wat denk ik bijna elke zwangere wel bezighoudt.
    Het is echt heel rot en oneerlijk voor sommige vrouwen die moeilijk of niet zwanger kunnen raken, maar dat wil nog niet zeggen dat vrouwen bij wie het allemaal wel wat voorspoediger gaat, nergens over mogen 'klagen'. Lees het forum maar eens goed, het staat er vol van...

18. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Jeetje ik snap niet waar sommigen zich zo druk over maken , je hoeft toch niet alles op jezelf te betrekken , als iemand er anders over denkt dan jezelf is dat zo en verder geen gezeik , ik ben 35 kilo aangekomen in mijn zwangerschap en ik ben er pas 18 kwijt , ik ben dolgelukkig met mijn dochtertje maar ik baal er wel stevig van dat ik er nog bijloop als zo'n olifant , dus ik begrijp precies wat die meiden bedoelen die ervan balen....

Nog een voorbeeld, er zijn hier genoeg single moeders en alleenstaande zwangeren , moeten die ook gekwetst zijn en zich rot voelen omdat hier meiden zijn die over hun vent klagen :( :( omdat anderen wel een man hebben en hun niet ... dat kan toch niet ... dus als sommigen eens niet alles op hunzelf betrekken dan zou het een stuk minder gespannen zijn bij sommige topics :D :D

19. kat

kat Fanatiek lid

Mar 21, 2006
    1,402
    2
    0
    Nou...

Ik mag 15 kilo aankomen,
    ben er nu al 4 bij gekomen, merk het niet aan mijn broeken (benen en kont) echt alleen aan mijn buik. Ben benieuwd waar dat heengaat :)

groetjes

20. Danique

Danique Bekend lid

Nov 19, 2006
    572
    0
    0
    ik mag 16 kilo aankomen en volgens de tabel zou ik qua gewicht nu 5 maanden zwanger moeten zijn :oops: :oops: :oops:

Bij de vorige ben ik ook 20 aangekomen, in het begin ging ik superhard en op het laatst groeide ik bijna niet meer dus het zal zich vanzelf wel regelen.
    De kilo's waren er overigens binnen notime weer af gelukkig :D

Share This Page