Inderdaad een beetje jammer dat dit topic door sommigen verkeerd is opgevat. Was nooit zo bedoeld en het staat zelfs in mijn openingsbericht, als de kleine maar gezond is. DAT is het belangrijkste. Maar idd als het even kan hoop ik dat ik niet overbodige kilo's er aan eet, die er moeilijk afgaan. Waarbij uiterlijk het geluk en gezondheid van de kleine bovenaan staat en dat zal voor alle meiden gelden hier. Ik vond het gewoon grappig, omdat je nergens zo een tabel hebt en het is alleen ter vergelijking voor jezelf en eventueel met anderen. Meiden, geniet van de zwangerschap!
Ik mag 15 kg aankomen en daar zit ik nu dus al aan . Pfff eigenlijk ben ik er niet zo mee bezig, na de bevalling sport ik het er wel weer af .
Cindy vind dat je een mooie link hebt geplaatst....jammer dat er een discussie uit voortkomt....maarja....ook dat hoort bij een forum. Weet hier maar al te goed hoe het voelt om er lang over te doen...na ruim 3 jaar zijn we nu na onze 1e ivf zwanger van ons 1e kindje. Ik prijs me meer dan gelukkig....want ik besef ook nog heel goed dat er nog vele meiden veel verdriet en teleurstellingen moeten verwerken..... Maar daarnaast hoop ik toch ook dat ik af en toe mag zeggen als ik me eens niet lekker voel ofzo... Dat zou lekker wezen zeg....al genoeg moeten slikken van opmerkingen van anderen...'probeer er maar niet zoveel mee bezig te zijn...dan lukt het wel', 'enne...wanneer komt er bij jullie nou een kleine..je wordt er niet jonger op he?!', 'achja, kinderen is ook niet alles....'(zeggen dan mensen die wel kids hebben), 'wil je die van ons ff lenen, dan piep je wel anders'. Als iemand mij nu ook nog gaat vertellen dat ik hoe dan ook niet mag klagen omdat ik nu toch zwanger ben dan gaan mijn hormonsters van afgelopen tijd pas echt los. Ik prijs me nog steeds erg gelukkig met dit groeiende garnaaltje in mijn buik.... Ik weet ook zo goed hoe pijnlijk het toch soms is als je zwangeren over bepaalde dingen hoort....alles zou je ook voor lief nemen...als het maar eens zover is. Ik hoop ook dat een ander het eerlijk zegt als mijn woorden iemand kwetsen, maar ik zie dus echt niet hoe deze link kwetsend zou kunnen zijn...het is een informerende site...enne...by the way...ik mag 15 kilo aankomen........ik hoop van ganser harte dat ik het haal....meer of minder....als ik mijn wondertje straks maar gezond en wel in mijn armen mag houden. Groetjes, Eva.
Hoi Eva, Bedankt voor je bericht en ik wens je een hele goede, gezonde zwangerschap toe, dat alles maar goed mag blijven gaan en dat er maar een heel gezond en gelukkig kindje mag komen. Geniet er lekker van en idd als het wat minder gaat, dan gewoon lekker van je af mopperen hoor. Moet kunnen! Groetjes Cindy
Hmmm, ik ga maar niet teveel naar die lijst kijken , zit er nu al overheen Zou in totaal 15 kg aan mogen komen (volgens de tabel) en ik zit nu al op 16. En niet alleen op m'n buik .
Ik zou 15kg aan mogen komen maar ben tot nu toe nog maar 7kg aangekomen. weet niet of dat te weinig is de gyn zegt er niks van dus het zal wel goed zijn denk ik. Groetjes natas
Ik mag er 13 aankomen! Jeetje wat veel! Ben tot nu toe eerst afgevallen, toen een halve kilo aangekomen en nu weer een kilo afgevallen
Goh, ik mag 15 kg aankomen! Ben de 6de maand begonnen en amper 1.800 kg bijgekmen... Maar de beeb is groot en zwaar voor z'n termijn, dus dat zit goed. Hij neemt me alles af, zegt de gynae.
Hoi Allemaal! Ik heb volgens de tabel voorlopig mijzelf goed gedragen en dat vind ik erg prettig! Ik zie wel op tegen het aankomen, voornamelijk omdat ik al wat aan de zware kant ben. Maar goed we krijgen er als het goed is wel een waanzinnig prachtig cadeau voor terug! Groetjes Jen
ik mag 15 kg aankomen. zit nu op 14, dus klopt wel. ik was wel erg afgetraind voor de zwangerschap. als er nou 3 maanden na de bevalling vanzelf zo'n 10 kilo af is, ben ik al tevreden. de rest komt daarna wel weer als ik ga sporten.
ik mag 22 aankomen nou daar begin ik niet aan hoor. wie moet na de bevalling al die kilos wegwerken? ik eet gewoon gezond, ik eet al 2 keer per week vis (ik haaatt vis) drink genoeg water en vruchtesap, en ik begin zo met zwangerschapsgym/zwemmen.. wat wil mn baby nog meer?een moddervette moeder ? zal mn baby geen baat bij hebben, wat zwaar en log kan ik hem niet verzorgen hoor. ben ik al uitgeput als ik de trap naar boven moet om hem te verschonen ben tot nu toe 2 kilo aangekomen. en mn buik ligt volgens de vk al 2 weken voor op schema, dus die twee kilo zit al in de baby, en daar gaat het toch om? ik hoef hm niet op mn heupen te zien
mamary, waarschijnlijk heb je geen puntje gezet bij je lengte, dan gaat ie van het meeste uit en dat is 22 kilo...
nou ik mag e r16 aankomen zegt de tabel nou t zijn er 21 geworden mar had wel 5 kilo ondergewicht bij t begin dus dat kompenseert weer
Bij mij mogen het er 14 zijn en ik zit nu op 16. Moet helaas bekennen dat ik gewoon echt teveel eet soms. Moet er de laatste weken maar extra op letten.
Ik heb de weegschaal gewoon heeeeel ver onder het bed geschoven .... straks met die dikke buik kan ik er dan gewoon niet meer bij!
Ik zit netjees op schema, nog iets eronder, prima dus. Wel een handige leidraad. Ik let zeker op mijn gewicht, ik heb al wat overgewicht, en wil er niet nog meer bij.Na de zwangerschap ga ik afvallen, en veel sporten. Ik vind het wel degelijk belangrijk hoe ik eruit zie, natuurlijk zijn er wat veranderingen na drie zwangerschappen maar streef er wel naar om weer op mijn streefgewicht te raken, dan voel ik mij gewoon meer happy