Mijn dochter is nu al 3 weken ziek.. Ze zat toen op een zondag ineens krijsend op het potje, de plas is heet! Dus naar de huisartsenpost geweest, kreeg ze haar eerste kuur.. Toen die was afgelopen leek het beter te gaan, maar paar dagen later weer een kuur (andere naam).. 3 dagen later werd ik gebeld dat er uit de kweek kwam dat er weer een andere kuur moest die beter bij de bacterie paste (Zinnat). Afgelopen zondag zat ze weer krijsend op de wc, ze werd nauwelijks nog wakker, 38,8.. Naar de huisartsenpost, die stuurde ons door naar de kinderarts, geen ontsteking in de urine te vinden en medicijnen gekregen voor obstipatie, de koorts kon ze niet verklaren. Dinsdag schreeuwde ze het weer uit met haar ochtendurine, en het stinkt ook helemaal naar vis dan, echt heel vies en ook troebel.. De huisarts zag een fikse ontsteking in haar urine, dus doorgestuurd naar de kinderarts, maar daar is dan weer niks te zien, een spoortje meer niet (ze hebben de urine nu op de kweek gezet).. Helemaal helder en ze heeft er dan ook geen moeite mee, ze speelt nu ook gewoon, je zou niet denken dat ze wat heeft.. Het lijkt dus alleen de ochtendurine te zijn of als ze wat langer heeft opgehouden waar ze echt pijn van heeft en die ook stinkt! Zondag heeft ze alleen wel de hele dag geslapen, en tussendoor slaapt ze nu ook elke keer, kan ze zo op de grond in slaap vallen.. Iemand hier ervaring mee? Ik weet nou eigenlijk niet wat ik hier mee moet.. Vanmorgen zat ze dus weer zo sneu op het potje, de urine ruikt zo vies naar vis en is troebel.. Maar alleen in de ochtend, of als het lang opgehouden is..
E Coli bacterie in de urine stinkt ook zo erg! Dat zal wel uit de kweek komen hoor... En is ook wel goed te behandelen met de juiste antibiotica.
Klinkt niet goed. Doorgaans wordt bij kinderen een blaasontsteking veroorzaakt door de e- coli en daarom wordt er een kuur gekozen die deze bacterie aanpakt. Klinkt mij eerder als een probleem met de nieren een zogenaamde refllux maar dat zou de kinderarts toch moeten weten. Beterschap!
Zelf heb ik er helaas ervaring mee. Bij mij zijn de klachten vaak al 1 week a 2 weken van te voren aanwezig. Ik kan dan naar de huisarts gaan voor een test, maar deze geeft dan aan dat er geen ontsteking zit. 2 weken later is het dan zo verergerd dat het dan wel wordt gezien maar het gelijk valt onder een zware blaasontsteking/ beginnende nierbekkenontsteking. Het begint bij mij ook altijd met troebel en ruikende urine. Echt zo n chemische geur. Of het doet gelijk al pijn. Dat kan ook nog. Wel is het zo dat als je pas een kuur hebt gekregen, en de klachten komen snel terug en ze testen het bij je, dan kan het zijn dat de ontsteking er nog wel zit maar niet wordt gezien omdat de kuur nog doorwerkt in je lichaam. Maar dat is wat mijn ervaring is. En hier is het iedere maand feest met een ontsteking. Hier trouwens een blaas met allemaal putten in de wand. Vandaar de ontstekingen.
ik heb er zelf helaas wel ervaring mee.. 1,5 jaar last gehad mijn urinebuis bleek de nauw,, ze hebben hem opgerekt en toen was het klaar.. bij mij konden ze nooit wat in de urine vinden daarom duurde het zo lang,, mischien is dit bij uw dochter niet het geval maar ik denk meld het toch even..
Ik heb vorig jaar last gehad van een urineweg infectie. Deed zo een pijn dat ik haast niet meer kon lopen. Ben geloof ik 3x terug geweest omdat ze zeiden dat er niets te vinden was of maar amper iets. Heb 2x een kuur gehad. Na de eerste kuur leken de klachten over maar soms met vlagen terug te komen alleen dan minder heftig en niet constant aanwezig. Na de 2de kuur (een andere) was het over.