tablet/ds/telefoon met kinderen.

Discussie in 'De lounge' gestart door pluk, 11 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    tuc, of je zit in een wachtkamer en dan zitten ze ook met een dc of tablet. Het liefst nog met geluid aan en de bij behorende kritiek en woorden.

2. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Mijn man en ik hadden ieder een ds, maar gebruikten en na een tijd niet meer.
    Nu hebben de kids ieder een oude ds en we nemen hem heel soms mee als we ergens zijn waar ze weinig kunnen doen.
    Thuis spelen ze er soms op ipv tv tijd en dan vaak een half uurtje ongeveer.
    Ik heb er niks tegen zolang er nog wel gewoon gespeeld wordt en er nog een normaal gesprek te voerenis.

3. Vagans

Vagans Niet meer actief

Op visite gaat het juist niet mee

Thuis heeft ze de oude smartfoon van mn vriend met apps erop... vind dit een beetje het zelfde als een speelgoed laptop of speelgoed telefoon enzo maar dan op 1 ding zeg maar.

Soms speelt ze er ff mee soms niet. .. gewoon het zelfdr als met al het andere speelgoed eigenlijk. Omdat het voor het grijpen ligt in principe is het ook niet ineens mega spannender als ander speelgoed en wisselt ze zelf lekker af!

4. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Tablet zelden tot nooit en al helemaal niet alleen. DS komt er voorlopig niet in en wij hebben zelf ook geen smartphones. We zitten ook niet op de laptop/tablet/achter de tv als zoontje wakker is. Er wordt wel kindertv gekeken maar liefst niet te lang en meestal samen. Ik krijg helemaal de kriebels als zoonlief als een passieve zombie naar zo'n scherm hangt te staren.

5. Imensa

Imensa Niet meer actief

jay heeft de ipad tot zichzelf geëigend. hij mag als hij uit bed komt erop spelen en in de namiddag even.

mijn schoonouders hebben de storio 2 gekocht voor zijn verjaardag. ik ben alleen bang dat hij toch liever met de ipad speelt.

6. fruity

fruity Actief lid

30 dec 2010
    258
    0
    0
    wij hadden onze ipad godzijdank mee op vakantie! Ik ben dr helemaal niet voor om een kind vaak achter televisie of computer te zetten, maar mijn dochter van 2 kan zo moeilijk even blijven zitten (logisch ook bij een peuter)!! Als we ergens zaten te eten dan was ik blij dat ze op deze manier toch nog wat langer aan tafel kon blijven zitten.
    Thuis speelt ze af en toe een spelletje er op, maar gelukkig vind ze dingen als tekenen en met duplo spelen net zo leuk al dan niet leuker!

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Hoor hier iemand over geen tablet en pc etc voor de 14. Die gast het nog moeilijk krijgen op de middelbare school denk ik. Waarschijnlijk tegen de tijd dat onze kinderen op de middelbare school zitten zijn er geen schoolboeken meer en ga je met de tablet naar school. Kleuters krijgen hier al 1x per week computerles op een kinderlaptop en de bovenbouw in een computerruimte 2x per week. Tablet en pc kunnen ook erg leerzaam zijn en juist erg goed om vaardigheden als taal, rekenen etc te leren. Ik denk dat tot 14 jaar wel erg moeilijk wordt al vind ik 3 jaar ( zoals hij mijn dus) misschien ook wel overdreven. Uurtje tablet of ds is tenzij leerzame games en Apps niet slecht in mijn ogen. Wel moet er een max aan zitten en buiten spelen en actief bezig zijn ( vooral sociaal zijn en communiceren met andere kinderen is een vaardigheid die door gebruik van internet niet geleerd wordt) is iets wat gestimuleerd moet worden maar wel gecombineerd kan worden met de techniek van nu

8. jvs12

jvs12 Bekend lid

24 apr 2013
    982
    0
    16
    NULL
    NULL
    Amen, helemaal mee eens..... Hier komen ze ook niet in huis (voorlopig) ze leren het op school wel voor nu eerst leren tekenen en dat soort dingen.
    Hier dus lekker ouderwets spelen in huis. Tegenwoordig hebben kinderen onder de 2 al zo'n apparaat....ga gewoon je kids corrigeren ipv voor het gemak de Ipad geven.
    Moet er wel bij zeggen dat je er op een gegeven moment niet meer onderuit kan als ouders zijnde maar zolang je dat zelf kunt bepalen vind ik het niet nodig.

*krijgt nu vast heel veel commentaar*

9. Imensa

Imensa Niet meer actief

Ze werken tegenwoordig met tablets op school.
    Het is gewoon de toekomst die dingen. Tijden veranderen nu eenmaal.

10. Imensa

Imensa Niet meer actief

Wtf heeft een tablet nu te maken met het corrigeren van je kinderen?

11. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Hier word alleen het negatieve van zon apperaat ingezien lijkt me.. ik hoop echt dat mensen hun ogen open doen naar de toekomst.. want dit is het. Dit word steeds meer gebruikt als je het nu wilt of niet..

Het ga je kind maar corrigeren is best kortaf, heeft niks met gebruik van een ipad of niet te maken.

12. jvs12

jvs12 Bekend lid

24 apr 2013
    982
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dit werd gezegd/gevraagd in het 1e bericht,

Hoe doen jullie dit, tablet ed mee zodat je zelf rustig op visite kunt gaan of juist niet mee zodat je niet rustig kunt zitten omdat je steeds je kinderen moet corrigeren.

13. jvs12

jvs12 Bekend lid

24 apr 2013
    982
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik besef me heel goed dat dit de toekomst is maar niet als ze pas 2 zijn, maar dat is mijn mening

14. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Hier hebben we tablet en damien mag het af en toe gebruiken voor spellen en filmpjes.
    Met Sinterklaas krijgt hij er zelf een, maar ik laat laat m er niet steeds op.
    Al moet ik zeggen dat hij ook veel speelt du s af en toe vind ik het dan ook niet erg.

15. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Wanneer kinderen zo klein zijn, vind ik het persoonlijk niet goed om elke dag op pc of tablet te spelen we weten nog helemaal niet wat straling op lange termijn bij kleine kinderen en hun ontwikkeling doet. Er zijn onderzoeken maar op termijn is nog te weinig bekend.

Afgezien daarvan, ik vind dat een kind eerst veel te leren heeft van spel, beweging om zijn motoriek te ontwikkelen. En sociale interactie. Sommige kinderen zijn al een soort zombies met tv tablet etc.

Ik laat m'n zoontje wel spelen op de iPad maar zeker niet elke dag. En ja, hij leert ook daarvan. Maar met visite neem ik geen iPad mee en op m'n telefoon mag hij niet.

Bij mij op school zie ik de gevolgen van cyberverslaving en gameverslaving. Kids hebben idd hun rooster in een Appje op de telefoon. In de pauze zitten ze allemaal individueel op de phone...je houdt het niet tegen maar het is wel verontrustend vind ik!

16. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Ja, in plaats van boeken. Prima! Maar dan ook nog thuis op een tablet? Ik heb juist niet gekozen voor de school waar iPad onderwijs gegeven gaat worden...hoe langer je het kan uitstellen hoe beter. Ik heb het liever voorlopig zelf in de hand...bovendien heb ik echt de gevolgen van pc verslaving gezien, tot aan psychose aantoe...

Je houdt het niet tegen maar je bent er zelf bij...

17. Imensa

Imensa Niet meer actief

Op de maniee hoe jij het schreef kwam het heel anders over.

18. Imensa

Imensa Niet meer actief

Geen idee wat andere kinderen natuurlijk doen op de tablet.
    Maar mijn zoontje speelt gewoon educatieve spelletjes en leert daar super veel van. Diersoorten kleurtjes tellen puzzelen etcetc.

19. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Stiefzoontjes van 6 en 9 hebben bijna alleen maar online huiswerk.. dus je wij vinden het belangrij dat ze ermee overweg kunnen. Als we ergens naar toe gaan waar geen kinderen zijn nemen we de tablet mee. Als we bij oma opa op bezoek gaan niet want daar hebben ze speelgoed. Thuis wordt er zelden op gespeeld.

20. Metire

Metire Niet meer actief

Ons zoontje mocht altijd filmpjes kijken op onze telefoons (woezel en pip, zandkasteel enz.) en we hebben op een gegeven moment flink geminderd. Op mijn telefoon mag hij eigenlijk niet meer en mijn vriend geeft hem nog wel eens. Op verjaardagen of op bezoek bij anderen krijgt hij hem nooit, zodat hij lekker met de kids gaat spelen :)

Deel Deze Pagina