Vrijgezellenfeestje, hoe ermee om te gaan?

Discussie in 'De lounge' gestart door Khlo, 14 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!

In juli trouwt mijn schoonzus. Erg leuk maar het vrijgezellenfeest zit ik een beetje in mijn maag. Gisteren waren we daar eten en hadden we het erover. Wij hebben het in juni/juli erg druk met feestjes, andere bruiloften en vakantie. Nu was schoonzus dus best boos dat ik maar een vrije zaterdag nog heb in die periode. Maar mijn man moet bijv ook mee naar vrijgezellenfeest van haar verloofde, dus ja dat is dan ook een zaterdag die zij niet kon en ik dus evt wel.

Ik heb aangegeven dat ik begrijp dat ze het jammer vind dat ik waarschijnlijk niet mee kan maar dat ik het schitteren door afwezigheid op een bruiloft van een goede vriendin bijv niet wil alleen vanwege haar vrijgezellenfeest.

Ik vind t jammer dat ze zo reageert maar ik kan er toch niks aan doen dat andere mensen wel al dingen vooruit plannen en zij nog geen eens een dag kan plannen voor vrijgezellenfeest? Voel me best opgelaten nu maarja ik kan toch geen bruiloft afzeggen voor een vrijgezellenfeest? Dat opperde ze namelijk dat ik mijn andere verplichtingen maar moest wijzigen.

Wat moet ik nu?

2. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Een bruiloft moet je zeker niet afzeggen, mag ze ook niet van je vragen.
    Wat zijn je andere verplichtingen? Niks wat je kan verzetten? Als dat niet kan is het jammer, maar dan houdt het op.

3. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Laat ze eerst maar met een datum komen en dan verder kijken.
    Een bruiloft kan je niet afzeggen, evt een feestje van bijv een verjaardag nog wel. Maar ook dat hoef je echt niet te doen!
    Vind dat ze namelijk vrij laat is voor een dag te plannen voor een vrijgezellenfeestje. Dus tja als je niet kan helaas. Niet druk om maken.

4. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    2 zaterdagen een vakantie, een zaterdag bruiloft, een zaterdag andere bruiloft, een zaterdag een feest dat al sinds december gepland staat en dan nog 1 zaterdag die vrij is dus.

5. Lyt

Lyt Actief lid

21 dec 2009
    296
    0
    0
    Je schoonzus plant haar eigen vrijgezellenfeest?
    Ik heb ook een bruiloft in juli maar de datum van het vrijgezellenfeest staat al 1,5 maand vast.

Als ik jou was zou ik gewoon bekijken wanneer het vrijgezellenfeest is en dan bekijken of je er wellicht deels bij kan zijn. Maar niks beloven op voorhand.

6. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.825
    113
    En waarom moe het perse op een zaterdag? Zondag of vrijdagavond zou toch ook kunnen?

7. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zij wil het blijkbaar op een zaterdag. Ik organiseer t verder niet ofze dus weet van niks. Ze vroeg me wanneer ik vrij had in juni/juli en toen gaf ik dus datum vrijgezellenfeest verloofde aan en datum die ik nog kon. Toen was ze dus beetje beledigd dat ik maar twee dagen kon. Ja maar ze weet nog niet eens wanneer ze het wil plannen???

8. pientje1

Wat wil ze dan? Dat je je vakantie af zegt? Vind het vreemd dat ze er geen begrip voor heeft, dit zijn geen afspraken die je zomaar af zegt. Misschien dat feest, maar dat kan alleen jij beoordelen. Succes!

9. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja dat feest misschien. Maar van de andere kant dat is al sinds december gepland, dus zou ik die vriendin moeten afzeggen omdat mijn schoonzus superlaks en laat is met dingen? Daar denk ik een beetje van wie het eerst komt wie het eerst maalt? Of vinden jullie dat een rare gedachten?

10. pientje1

Ik zou zelf naar het feest gaan of je moet heel veel zin hebben in het vrijgezellenfeest? Kan je het nog met die vriendin overleggen.

11. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Jammer maar helaas, wie het eerst komt..

12. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ze is,zijn al laat met organiseren dat ten eerste.
    grote kans dat er meerdere niet kunnen of diverse datums.

Ik zou eerst afwachten welke datum het gaat worden, en dan zo mogelijk bijv alleen overdag mee gaan als dat een optie is . Ze zal er nog een kluif aan krijgen als er straks meerder diverse data niet kunnen. Dat moet zij kiezen met ze weg wil..

ben benieuwd!

13. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Dat ze eerst al maar es een datum plant.
    Dan kan je nog altijd zien of er een gaatje is om misschien een stuk mee te vieren (bijvoorbeeld alleen 's middags ofzo).

14. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Ik geef andere gelijk wacht eerst even af welke datum ze vast prikt.. Kun jij dan niet, prik dan een andere datum om iets te gaan doen en een hapje te gaan eten ter eren van haar vrijgezellen waar je evt. niet bij kan zijn.. Is niet zeldzaam volgens mij?

15. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Misschien ben ik heel vreemd maar ik vind best dat jij je wat kunt schikken, het is wel je schoonzus. Kun je het niet verdelen dus dat je er gedeeltelijk bij bent en wat later op die andere bruiloften of dat feest komt? Ik zou er ook erg van balen als mijn schoonzussen er niet bij zouden zijn.

16. kleinliefje

kleinliefje Niet meer actief

Moet ze het maar eerder plannen. Als de bruiloft in juli al is vind ik het echt erg laat om nu nog een vrijgezellenfeest te plannen. Meestal plan je dit ruim vantevoren omdat er veel verschillende mensen meegaan.

Ik zou kijken of je misschien alleen overdag mee kan en gewoon s avonds naar dat feest gaan wat al langer vast staat.

17. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Als ze je er zo graag bij wilt hebben dan plant ze het maar op de dagen dat je wel kan. Ik snap zoiets nooit..je kan toch niet alles op het laatste moment plannen en dan verwachten dat anderen zich daar maar op aanpassen en van alles laten vallen? Van mij had de iig de rambam kunnen krijgen.

18. Joycey

Joycey Niet meer actief

Of je kunt erbij zijn, of niet. Zo boeiend is een vrijgezellenfeest meestal toch niet. Tenminste; vind ik dan. Als ze jou erbij wil hebben kan ze schikken om jouw rooster en zo niet, dan niet. Ook goed. Dan kun je daarna altijd nog beslissen of je kunt schipperen tussen twee feesten die dag en allebei nog kunt meepikken. En zo niet, tja, jammer dan. Zo belangrijk is een vrijgezellenfeest niet, zolang je er op de bruiloft maar bij bent!

19. Logan

Logan Niet meer actief

Plant ze dit dan zelf? Vreemd. Ik vind vrijgezellenfeesten zelf onzin dus ik zou zeker geen bruiloft ervoor verzetten. Het kan toch ook op vrijdagavond of zondagmiddag?

20. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Heb even niet alles gelezen maar ze is wel tamelijk laat met het organiseren van een vrijgezellenfeest.
    Tis dus helemaal niet zo raar dat je al dingen gepland hebt staan.

Je kan moeilijk een bruiloft gaan afzeggen omdat zij ook niet wilt meebuigen.

Is het geen optie om de dag van het feest deels aanwezig te zijn op het vrijgezellenfeest?

Persoonlijk zou ik de dingen die je nu hebt staan er niet voor afzeggen. Die staan al langer vast.

Ze trouwt toch in juli?
    Eerste zaterdag in juli geen optie?

Deel Deze Pagina