Na narigheid over iets heel anders is mijn schoonmoeder er mee gekomen dat ik voor haar niet eens een naam heb. En dat is zo, ik heb geen idee als ik dr man aan de lijn krijg naar wie ik moet vragen. Ma vind ik gek, want ik heb maar 1 ma en das mn moeder. Dr voornaam voelt ook weer raar. Ik merk dat ik er zo mee zit dat ik amper nog durf te bellen, want wat moet ik nou weer zeggen als ze niet zelf op neemt. Ben even benieuwd hoe jullie je schoonmoeder noemen en of ik de enige ben die hiermee worstelt.
Ik noem haar gewoon bij dr voor naam...... Het is niet de koningen, een prinses of mijn baas, dus haar naam is hoe ik haar noem. Daar is toch niks raars aan? Mensen hebben een naam, om zo genoemt te worden? Of ben ik nu heel raar.
Ik noem haar gewoon bij haar voornaam. Ik zal haar nooit ma of iets van die strekking noemen, ik heb 1 moeder en dat zal zij nooit worden (van mij dan...). Momenteel ook geen contact meer met haar door omstandigheden, dus op het moment heb ik anderen benamingen voor haar, die ik hier niet zal herhalen...
Ik heb dus een beetje hetzelfde als jij. Heb echt geen band met haar dus ma of moeder: echt NO WAY dat ga ik never nooit niet over me lippen krijgen. Maar haar bij d'r voornaam noemen voelt ook raar. Maar toch doe ik het wel als het echt moet. Meestal probeer ik zo de aandacht te pakken dat ik haar niet hoef te benoemen.
Bij haar voornaam, idem voor mijn schoonvader. Ik kan het goed met ze vinden en ben ook superblij met ze maar ik heb maar één pap en mam en dat zijn mijn eigen ouders.
Mijn s.moeder is een haast 2de moeder dus ik noem haar mam... Heb erg goed contact met mn s.ouders, ze helpen altijd en ik kon met hun soms praten over dingen waar ik met mn eigen ouders niet over kon praten. Ik persoonlijk zou het heel vreemd vinden mn s.mams bij haar voornaam te noemen (hoewel mn zwager... [man v. mn schoonzus] het wel es doet... vind ik echt heel raar overkomen eigenlijk...) Ik ben er wel van overtuigd dat het wel heel erg ligt aan de band die je met ze hebt...
Ts, misschien een rare vraag.. Maar wil je dan een koosnaampje voor haar? Of ben je gewoon nieuwschierig of jij de enige 'ontspoorde' bent die iemand gewoon bij de voornaam noemt? Ik zou me er niet zo druk over maken hoor! ( sorry, ik lees nu pas dat jou schoonmoeder dat heeft aangekaart.. ) Hmm....... vreemd!?
Gewoon bij dr voornaam. Hebben ook geen goede band en ik heb tenslotte ook maar één moeder. Vriend noemt mijn moeder overigens nooit bij haar naam, altijd moeders.
Ik herken dit ook wel. Dit heb ik in het begin wel gehad, maar daar ben ik over heen gestapt en noem haar nu gewoon bij haar voornaam. Zij is alleen het type die het prettig vind als ik haar mam noem.. Tja, en ik ben niet zo. Toen mijn man en ik getrouwd waren toen zei ze: Nu mag je me officieel mam noemen hoor. Waarop ik direct duidelijk heb gemaakt, dat, dat echt niet gaat gebeuren en wees naar mijn eigen ouders.... omdat 1 moeder en 1 vader heb! Ik noem mijn stiefmoeder ook gewoon bij haar eigen naam. Ik heb een hele goede band met haar, die zelfs nog wel beter is dan de band met mijn eigen moeder, maar mam zal ik nooit kunnen zeggen, dat zit niet in mij.
klopt, zij heeft het ter sprake gebracht. Ging een heleboel ellende aan vooraf. Denk dat het op dat moment wel een beetje zoeken naar kritiek is geweest. Maar het heeft wel er voor gezorgd dat ik me er nu nog ongemakkelijker bij voel en haar dus niet bel als ik hulp nodig heb. Zit met een pnd en op dit moment een zware bronchitis en zou best een paar handen kunnen gebruiken. Misschien moet ik haar gewoon s vragen hoe ze genoemd wil worden.
Nou, zo voelt het hier ook, heb maar 1 moeder. Man zn stiefvader noem ik gewoon bij zn voornaam maar dat was ook logisch aangezien mn man dat ook doet
Nou, naar mijn weten heeft ze niet voor niks een voornaam gekregen, dus noem haar gewoon A. Ik ga haar ook echt geen mam noemen, want die heb ik al! Al moet ik zeggen dat mijn moeder háár s-moeder wel 'moeder' noemt. Terwijl ze ook niet zo'n heel hechte band met dr heeft ofzo.