Mijn dochter van 5 is op dit moment heel bang. Naar bed gaan is een probleem. Ze is bang voor mummies en wil niet slapen. We hebben al van alles geprobeerd. Ze heeft een paar dagen bij haar broer op de kamer geslapen maar die hield ze wakker dus dat was geen succes. We hebben haar op onze kamer laten inslapen en dan naar haar eigen bed getild en dat ging wel goed. Maar in de nacht wordt ze wakker en wil ze niet meer slapen. Daarna wordt ze in de ochtend zo vroeg wakker en gaat ze roepen en huilen. Het begint ons op te breken. M'n zoon heeft Wallen van hier tot Tokio. Heeft iemand ideeën?
Het is een fase waarin ze heel hard groei en en een grote ontwikkelingssprong maken. Ik heb het nu 3X meegemaakt en merk hoe heftig die nachtmerries zijn rond deze leeftijd. Wij hebben met de kids afgesproken dat ze s nachts altijd bij ons mogen kruipen, maar dat ze bij voorkeur niemand wakker maken. Dus kussen onder de arm, naar onze slaapkamer en zelf er tussen kruipen, niet roepen en schreeuwen
Ah oké, het is zonde. Misschien een soort ritueel 'd avonds doen waarbij je samen de kamer doorzoekt en zo laat zien dat er echt niks aan de hand is? Waarschijnlijk ook al geprobeerd. Is ze misschien ergens van geschrokken op tv of iets anders? Het is echt vervelend als ze zo bang zijn... En zie ze maar eens te laten zien dat er echt niks aan de hand is dan
Tikigo dat doen we idd al. Ze is bang geworden doordat ze een mummiefilm heeft gezien bij een vriendin. Amdaa ik wil niet dat ze aanleert om bij ons te slapen. Ten eerste dan slapen wij zelf niet meer en ten tweede is dit iets wat moeilijk om te keren is. Als ze eenmaal bij je slapen dan willen ze niet anders meer. Dit ga ik niet aanleren.
Hier ook bang voor mummie's (en weerwolven) maar gelukkig kunnen we haar wel overtuigen gewoon te gaan slapen. Ze vertellen dat ze niet echt bestaan, maar alleen in films en dat wij beneden zijn en dat ze veilig is. Is haar voor genoeg, gelukkig, want het is een erg gevoelig meisje. Ze slapen ook vaak samen, dat gaat hier gelukkig wel goed, is ook een kwestie van wennen/oefenen en het gaat hier steeds beter. Ze slapen eigenlijk alle vakanties samen
Dat is persoonlijk, maar ik heb dit met 3 kinderen zo gedaan en heb absoluut geen ervaring dat het niet om te keren is of dat ze niet meer in eigen bed willen. Wij bieden puur geborgenheid aan, geen gezellig feestje midden in de nacht. Onze kinderen mochten altijd bij ons als ze dat wilden, hierdoor is ons bed niks speciaals meer voor ze en ze slapen gewoon in eigen bed 98 vd 100 nachten zeg maar. Ze gaan veel liever bij elkaar logeren.
ja inderdaad. het is weer terug te keren. ze snappen het ook allemaal dat dit mag omdat ze bang zijn. en als ze dat niet meer zijn willen ze misschien nog een keer proberen maar dat is dus weer te corrigeren. heb je even rust en kan iedereen slapen.
Hier werd ook wel eens bij ons geslapen als ze bang waren of er gewoon even behoefte aan hadden. Was rond de 2-3-4 jaar en maar heel sporadisch.