Mijn partner is ervan overtuigd dat ik ieder gerecht lekker weet te maken en ik ga die uitdaging graag aan. Tot nu toe lukt het elke keer. Nu koos hij v/d week in de supermarkt Chinese kool. Ik heb werkelijk geen idee wat ik ermee kan maken... En dan bedoel ik voornamelijk een hoofdgerecht en niet 'door de nasi/bami', zoals ik in het verleden wel vaker heb gedaan. Ik ben op verschillende sites aan het kijken - maar vind nog niet echt iets waarvan ik denk: JA! Dat gaat em worden... Jullie enig idee?
Ja! Ik heb er laatst een ovenschotel mee gemaakt en die was echt super. Even denken wat ik er ookweer in deed hoor... Aardappelschijfjes gehakt chinese kool natuurlijk knoflook ui champignons blikje tomaten puree kerrie poeder zout / peper nootmuskaat Kaas Aardappelschijfjes koken. gehakt bakken met ui en knoflook champignons erbij. Kerriepoeder ( best wel wat) nootmuskaat ( een beetje) zout en peper naar smaak erbij. Chinese kool even meebakken Tomaten puree erbij. Laagje aardappelschijfjes op bodem van ovenschaal, chinese kool mengsel erover, laagje aardappelschijfjes, daaroverheen kaas en dan lekker de oven in Was echt super lekker
Ik kook hem meestal, maar dan zit er eigenlijk geen smaak aan. Misschien zou je hem kunnen wokken of grillen?
Stamppot: Ingredienten 1 kg aardappelen 500 gr Chinese kool, in reepjes 2 tl kerriepoeder 1 blokje groentebouillon 1 kleine rode paprika, in blokjes 5 ananasschijven, in blokjes 150 ml melk 200 gr kaas, in blokjes nootmuskaat zout en peper Bereidingswijze Kook de aardappelen gaar en maak er puree van met de melk, zout, peper en nootmuskaat. Kruimel het groentebouillontablet erdoor en roer de kerriepoeder en stukjes paparika erdoor. Snijd de Chinese kool in reepjes en meng het door de puree. Laat het goed warm worden in ongeveer 10 minuten. Roer dan de kaasblokjes erdoor tot de kaas zacht wordt. Schep als laatst de stukjes ananas door de stamppot.
Chinese-kool-stamppot! Zelfs met dit weer lekker! Met ananas en spekjes (en het liefst een beetj mayonaise). Jammie!
Wij hebben er ook nog 1 liggen in de koelkast, en ik kom er ook niet echt verder mee dan geroerbakt of als quichevulling...
Ik wok de chinese kool meestal met peper en zout en vloeibare blueband boter. Dan wordt het echt lekker zoetig! Dat stamppotje klinkt ook lekker, alleen dan zonder vlees
Mijn dochter is gek op chinese kool als ik hem kook met een scheutje koffiemelk door het water en dan goed afgiet en nootmuskaat erover. Dit is de enige groente die ze echt lekker vind.
Hier eten we het heel simpel We doen het in reepjes snijden en maken een dressing van room, tuinkruiden en een beetje azijn. Dit eten we dan met kalkoenschnitzel in champignonsaus(gebruik je de overige room) en daarbij aardappel of ovenfrietjes. als we bezoek krijgen vragen veel of we dit kunnen eten.
is chinese kool hetzelfde als spitskool? vind ik wel lekker, vind het alleen jammer dat er zo weinig smaak aanzit! hoe krijg ik er meer smaak aan? ik maak altijd stamppot ervan.
hier pas zelf uit getest en het is heerlijk! chinese zoetzure kool. 1 chinese kool, grof gesneden. 1 a 2 wortels in plakjes. 2 uien, grof gesneden.(of lente ui gebruiken) 2 teentjes knoflook, fijn. (wij lusten zelf geen paddestoelen, maar dat kan je er ook nog doorheen doen, past er goed bij) saus: 2 el chilisaus. 2 el witte rijst azijn. 2 el suiker 1/2 t zout maizena papje om de saus te binden. bereiding: bak de (evt paddenstoelen) ui/knoflook in olie tot de geur vrijkomt. voeg daarna de wortel en kool toe, bak voor zo 2 min. tot iets gaarder. meng saus ingredienten goed en voeg saus erbij, roerbak tot gaar. verdik de saus met maizena papje. lekker met gekookte of gestoomde rijst & aardappelen. wij doen dit altijd voor 2 pers, maar houden dan altijd over. dus dit is eigenlijk voor zo'n 3 pers.
nee dat is niet hetzelfde, spitskool is lekker om mee te wokken, of als je het eet met aardappelen, er een tuinkruiden sausje bij te doen.
Ik at vroeger regelmatig een bepaalde ovenschotel met paksoi/chinese kool. Stond in een kookboekje van mijn ex. Zojuist gegoogled en vond het recept zowaar in iemands blog (alleen moet je nog wel een bakje oesterzwammen aan het recept toevoegen)! De omschrijving klopt helemaal: Het lijkt een vreemde combi, maar hij is echt heel erg lekker! Echt eten, puur koken: Ovenschotel met chinese kool en kaas-kokoskorstje
Wow! Wat een recepten allemaal Dank jullie wel!!! Ik weet zeker dat ik hier wel iets goeds uit kan halen wat in de smaak gaat vallen !
Wokken met kerrie en ui! Lekker veel kerrie! Vervolgens in de oven! Onderop aardappel puree Daarop gerulde gehakt Daar boven op de kerrie chinese kool (zelf lekkerder maken met kruiden) Daarna heeel veel kaas en 20 min in de oven, jummie!!!
Ik ga dat met kerrie eens proberen. Wij roerbakken het altijd met geruld gehakt. Wat mij vies lijkt... die stamp met de ananas... ik gruwel van warme ananas!