Hey ladies, Ik werk op een kinderdagverblijf en zoals bekend gaat het niet zo goed in deze branche...sinds enige tijd weet ik dat ons bedrijf gaat reorganiseren, 32 van de 150 medewerkers worden ontslagen volgens het last-in-first-out principe. Morgen krijg ik de horen of ik eruit moet of mag blijven. Heb ineens enorm de zenuwen al ga ik ervanuit dat ik weg moet, ik werk hier pas 3.5 jaar. Een nieuwe baan is jiet makkelijk te vinden nu in de kinderopvang dus ik heb zwaar de zenuwen, moet toch drie kinderen (wv 2 stief, alimentatie goes on) onderhouden en de hypotheek betalen... Brrr moest het even kwijt hoor!
Succes! Ik ga voor je duimen. Ik ken het. Wij hebben van de week een xtra vergadering. Hier ook het vermoeden dat er ontslagen gaan vallen.
Pfff, herkenbaar... Ik werk op een muziekschool en ook het muziekonderwijs staat ontzettend op losse schroeven nu. Ook op mijn werk is al bekend dat er heel veel ontslagen gaan vallen, of dat zelfs gewoon de hele tent failliet gaat... Ook bij ons is het iedere dag spannend Wat een rottijd he? Ik kan me voorstellen dat je enorm gespannen bent voor morgen. Heel veel succes en ik hoop dat je slaapt én dat er na jou nog tenminste 32 mensen in dienst zijn gekomen...
Het gaat helaas per leeftijdscategorie, in mijn categorie 25-35 jaar werken de meeste mensen dus moeten er ook de meeste uit...Nadeel is dat iedereen met een tijdelijk contract al eerder weg moest en ik denk dat ik 1 van de laatste ben gekomen met een vast contract (eerste anderhalf jaar tijdelijk dus pas 2 jaar een vast contract)
He bah, dan ziet het er inderdaad niet goed uit Biedt je achtergrond de mogelijkheid om werk in een andere branche te vinden?
Bah, wat vervelend! Ik hoop voor je dat er toch goed nieuws is en je toch mag blijven. En anders is misschien (tijdelijk) een functie als gastouder iets voor je?
Even een lichtje in de duisternis. Als je straks misschien ontslagen wordt is het misschien een idee om te kijken naar de zorg sector, want daar zoeken ze vrij veel verzorgende. Ik weet toevallig dat er bij ons nu mensen uit de kinderopvang zijn aangenomen omdat deze opleidinfpgen heel erg op elkaar lijken. Aan verzorgende is een chronisch tekort.
Hoop voor je dat je mag blijven. Bij mij op het werk gaan ze ook reorganiseren, maar er zouden geen gedwongen mensen weg moeten.
Jeetje dat is vervelend! Ik werkte zelf ook in de kinderopvang, maar ben mijn baan kwijt geraakt. Tijdens mijn zwangerschapsverlof was het kind aantal zo terug gelopen dat ik niet langer kon blijven. Sas7 noemde al dat je ook als verzorgende kon beginnen, hier zijn ze al mensen aan het omscholen met een SPW diploma zodat ze in de zorg aan de slag kunnen. Maar ik hoop heel erg dat het voor jou niet nodig is! (Balen he dat het zo slecht met de opvang gaat een aantal jaar gelden kon je kiezen waar je wilde werken, nu hoor je alleen maar verhalen over ontslagen ) Ik ga voor je duimen!!
He bah wat eer rot gevoel! Ik ben nu al sinds Juni werkeloos en ik kan je vertellen dat werk zoeken niet mee valt! Ik duim voor je! Heel veel sterkte morgen!
Jeetje meid, hopelijk krijg je morgen toch goed nieuws. Bij het KDV van mijn zoontje zijn ook een hoop leidsters ontslagen Ik heb zelf ook de spw opleiding, ik daarmee gewerkt met verstandelijk gehandicapte misschien is dat iets voor je? Volgens mij is daar wel meer werk in. Op dit moment ben ik me trouwens aan het omscholen tot verpleegkundige in het ziekenhuis. Maar goed hopelijk is dit voor jouw niet nodig en kan je, je baan behouden.
Ik herken het helemaal. Zit nu sinds twee weken ook werkloos thuis, werkte ookop een kdv. Ik was de laatste die eruit moest met een jaarcontract, in dec gaan er nog twee weg, die beiden een vaste aanstelling hebben, ook dmv spiegelregeling van het uwv of iets degelijks. Bij ons was het nu 1 in categorie 25-35 en 1 35-45. Beiden zijn wel als laatste erin gekomen. Succes morgen en ik hoop dat je je baan mag behouden! Hoeveel dagen werk je?
Ik weet niet waar je woont, maar mocht dat in de grensstreek van Duitsland zijn en je bent bereid duits te leren, dan zou ik daar eens kijken. We hebben verschrikkelijk veel tekort aan kinderdagverblijfpersoneel. Er moet voor midden 2013 veel nieuw personeel geschoold worden voor (ik geloof ongeveer) 240000 kinderen zodat die een opvang kunnen krijgen.