Sinds ik weer aan het werk ben slaap ik heel slecht en bijna niet eingelijk. Ik werk in de avond en ben dan im 0100 weer thuis. Moe en uitgeput maar slapen... Ho maar. Ik val gewoon niet in slaap, ja rond een uur of 4 pas. Ik werk 36 uur dus je snapt wel dat ik dan overdag kapot ben. Niet chagrijnig ofzo en probeer op de dagen en tijden dat ik thuis ben zoveel als mogelijk leuke dingen met mijn gezin te doen maar wat extra slaap zou geen kwaad kunnen. Ik heb van alles geprobeerd, warm relaxed bad, in bed liggen en ogen dicht houden( maar dan ga ik weer aan van alles denken, we hebben geen zorgen ofzo hoor maar bv hmm hoe deel ik de dag morgen in en .. Oja dat moet nog en dit en zus en zo en ook enge gedachten als stel je voor dat dit of dat gebeurd met mij/man/ kids... Dat soort gekkigheid) even tv kijken helpt niet. Lekker theetje helpt niet echt niks helpt Als ik dan rond een uur of 4 slaap sta ik (bv morgen) om half 7 op want mijn man moet werken dus ik moet de kinderen naar de creche brengen, maar kan daarna ook echt niet meer slapen. Ben uitgeput maar ik slaap niet.. En dan is het weer tijd omte gaan werken en dus weer tegen hetzelfde aanloop als ik klaar ben met werken. Ik slaap max 5-6 uurtjes op een vrije dag. Tot nu toe heb ik er nog niet heel veel last van maar dat zal nog wel komen en ik wil dat voor zijn. Dus wie helpt mij hier een oplossing voor te bedenken? Aub geen slaappillen want die vind ik eng
Ik heb in de horeca gewerkt en sliep ook altijd laat. We hadden toen nog geen kids dus kon ik lekker uitslapen. Ik ging vaak even boek lezen, dan sliep ik eerder dan als ik tv ging kijken. Verder helaas geen tips,iig veel succes.
Mediteren! Dan kan je je hoofd helemaal "leeg" maken voor het slapengaan en helemaal ontspannen. Vereist wel enige oefening dus niet te snel opgeven. Google maar even wat concrete dingen die je kan doen en kijk wat bij je past. Ik doe het gewoon liggend in bed.
probeer eens melatonine van sleepzz , heb ik ook een tijdje genomen en dat was zaaaaaaaalig sliep als een baby
Ik zou ook denknen aan melatonine. Dit is een lichaameigen stofje dat je aanmaakt voor het slapen om te gaan slapen. Is dus geen slaappil.
mn man slaapt regelmatig ook slecht, veel wakker, malen, lezen ectect melatonine helpt hem ook goed om beter te kunnen slapen!
Melatonine zou ik ook niet zo makkelijk mee beginnen hoor.. ook daar kan gewenning optreden. Ik heb bij het vak neuropsychologie hier het e.e.a. over moeten lezen, en ze adviseren het vooral voor korte periodes te gebruiken, zoals bij jetleg, maar niet voor langere tijd. Maar aan de andere kant, ik weet hoe vervelend niet slapen is misschien zou je het eens aan een homeopaat of gewoon bij zo'n homeopathisch winkeltje kunnenvragen wat ze aanraden? Ze hebben vaak nog meer dan melatonine
Hoe laat moeten de kinderen naar de creche? Want als jij avonden werkt, begin je misschien pas om 15uur? Dan hoeven de kinderen toch niet om 8 uur op de opvang te zijn of wel? Lekker wat langer uitslapen als tot 6.30? Verder was 't bij mij met onregelmatig werk een kwestie van weer wennen...
Melatonine kan echt geen kwaad. De dosis die voorgeschreven wordt is zooooo laag.. Neem er af en toe zelf meestal 6 of 7 in.
Ik ben zelf ook een slechte slaper ik had als tip gekregen om voor het slapen gaan met je voeten in een goed warm badje dat je het nog net aan kan en dan een finke schuut keuken zout e bij in en dan lekker een min of 15/30 in zitten en dan naar bed bij wert dit goed ik slaap dan snel in en door
Ik kan juist niet slapen op melatonine, lig er wakker van, maar voel me juist the day after zeer verrot. Slechter dan dat ik "gewoon" niet kan slapen... Ik weet niet of je een koffiedrinker op je werk bent, maar misschien kun je 's avonds beter overstappen op water of thee? Of eet je nog wat voor je gaat slapen? Dat je lichaam net weer te veel energie krijgt...
Ja melatonine werkt per persoon wel verschillend. Heb een vriendin die van 1 tabletje al 'dronken' wordt.
Hier nachtdiensten, neem tegenwoordig ook melatonine om wat beter te slapen. Ik neem het in en ga dan nog een half uurtje lezen, meestal worden mijn ogen dan wel zwaar en kan ik heerlijk slapen.
Voor wat betreft dat malen: Ik had dat ook na een late dienst en dan lag ik dus lang wakker omdat ik in mijn hoofd aan het plannen was. Daardoor kon ik niet slapen en vergat ik de volgende dag de helft van wat er op mijn mentale lijstje stond... De oplossing: Opschrijven! Voor ik naar bed ging maakte ik een lijstje van wat ik de volgende dag nog wilde doen. Daardoor hoefde ik er in bed niet aan te denken en kon ik sneller in slaap komen. Overigens duurde het wel een week of 2 voordat het goed werkte, want ik vergat nog wel eens wat op te schrijven en dan lag ik daar weer aan te denken... Maar de aanhouder wint!
Voor je gaat slapen alles opschrijven wat je de volgende dag wilt doen of waar je op dat moment mee in je hoofd zit En wat hier goed helpt zijn oordopjes. Ik dacht ook dat kan niet helpen, maar slaap er heel goed mee.
Slaap ook vaak moeilijk. Heb wel slaap medicatie maar die neem ik alleen in als ik weet dat vriend lief blijft slapen. Wil niet sloom zijn in de ochtend. Maar helder. Pas nog een cursus gehad van wegen mijn depressie en bps. Slaap problemen kwamen ook aan bot. Als je s nachts moet plassen bijvoorbeeld en je ligt lekker warm in je bed ga maar als nog naar de wc want uit eindelijk moet je toch. Neem een glas warme melk als je niet kunt slapen. Kijk geen tv of laptop sluit de dag af. Hier werkt lezen vaak ook ontspannender. Neem geen triller maar iets wat ligt is anders ga je daar weer over dromen piekeren. Kijk of je dingen kunt veranderen zo dat het je niet te veel word. Taken meer verdelen. En zet geen klok naast je bed anders blijf je daar na kijken. Je kunt ook een ontspanning,s oefening doen. Heb je zwangerschap,s gym gehad? Bij mij tijdens de zwangerschap,s gym kregen we ook een ontspanning,s oefening deze kun je ook voor dagelijks gebruik gebruik. Ga op je rug liggen en probeer je lichaam los te maken van je bed zo dat je ( gevoelloos word) Dit zijn even wat losse tips. Snap wat slaap problemen zijn het is verdomt lastig.
Oordopjea dacht ik ook aan maar dat durf ik niet zo want ik ben bang dat ik de kinderen sochtends niet hoor roepen als ze wakker zijn.
Ik kan ook slecht slapen als ik na elf uur nog ergens intensief mee bezig ben geweest. Het enige wat hier helpt: in bed een kwartier een boek lezen...en boek waar je helemaal in 'mee gaat'. Dan is mijn hoofd leeg en val ik zo in slaap....