tablet pc voor kinderen

Discussie in 'De lounge' gestart door debby82, 4 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    vanaf 8 jaar staat erbij.
    Dus je bent gewoon erg vroeg als je em je peuter geeft.;)

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind het niet zo schokkend dat een kindje van 3 iets op een tablet doet, maar wel dat een kindje dat voor haar verjaardag krijgt, vind ik gewoon teveel van het goede, schaf zo'n ding dan aan voor het hele gezin. Ik vind 100 euro ook veel te veel, hier geven we aan een verjaardag zo'n 25 euro uit. Niet omdat we het niet kunnen betalen, maar het hoeft allemaal niet zo veel en duur vind ik. Wij hebben trouwens geen tablet en die komt er ook niet, vind het niet nodig met 2 Android telefoons en een laptop, word een beetje moe van de consumptie maatschappij... Zie dat dus ook bij kinderen (kijk maar wat kinderen vaak allemaal krijgen met Sinterklaas), het mag ook wel wat minder (vind ik ;))

3. De basisschool waar mijn zoontje waarschijnlijk heengaat heeft 1 grote tablet in de klas (geen idee hoe het heet). En daar werken ze ook veel pc's. Ik vind er ook niks mis mee, op veel middelbare scholen is een laptop al verplicht.

Mijn zoontje mag iedere dag even op de iPad en als ik niet oplet dan pakt hij de iPhone. Ik heb er heel veel (leerzame) spellen opstaan of hij kijkt een filmpje op YouTube.
    Hij heeft nu mijn oude iPod touch om mee te spelen en speelt er regelmatig mee. Tuurlijk mag hij er niet de hele tijd op maar af en toe zit hij heerlijk rustig te spelen en het is heel leerzaam (niet alles hoor maar wel veel spellen).

4. koekenpan

koekenpan Bekend lid

13 okt 2010
    909
    2
    18
    Randstad
    toch iemand die hapt :D

5. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Ik begrijp standpunt van ts wel, maar mijn mening.... Met 3 jaar denk ik dat een eigen tablet nog niet nodig is. Laat haar lekker spelen met jullie tablet of oude laptop etc.
    Mijn oudste is altijd gek geweest van pc laptop etc etc. maar hij krijgt van mij nu nog geen eigen.
    Redenen... Vind het te duur, vind het ook 'gevaarlijk' omdat hij op die manier vrije toegang heeft tot internet en ik denk dat hij dan nooit meer naar zijn andere speelgoed omkijkt.
    Hij heeft aardig wat spellen op mijn tablet en mag een half uur per dag spelen er op.
    Wacht gewoon tot groep 5 met een eigen tablet en laat haar tot die tijd met die van jullie!

6. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Niet zo gek als je zoiets mafs neerzet. Slaat echt nergens op!

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    oeps betrapt :D

8. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    sja mijn dochter mag met 5 jaar niet alleen op straat...
    maar als ze dat wel zou mogen (als ze een jaar of 7/8 is) waarom zou ik dr dan geen telefoon geven (prepaid uiteraard). Is toch handig dat ik dr kan bellen?
    Vroeger vond ik dat ook belachelijk, maar in deze tijd hoort het er gewoon bij...

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ja daar heb je wel een goed punt met dat internet...
    ik ga me er eens in verdiepen of ik dat kan afsluiten met uitzondering van bepaalde applicaties. Vrije toegang tot internet is toch echt niet de bedoeling.

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
  11. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    lovely ja dat ding is ook leuk zeg... ga hem eens in het echt bekijken!

12. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    nou bij de school waar ik ben agan kijken werken ze in groep 1 al met digi borden daar zitten 3 klassen bij in 1,2 en 3 dus 3 groepen in 1 klas zijn dan groepen van 16 kindjes

en ja daar doen ze al aan digibord dus denk dat julian hem krijg met zijn 4de verjaardag niet met 3

13. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Verveel je je ofzo?

14. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik zag laatst in het foldertje van de aldi een tablet die is ingericht voor kinderen. Dus met speciale applicaties en beperkte toegang tot internet. Was nog onder de 100 euro. Ik heb er ook even over getwijfeld :) Toch niet gedaan omdat Thijmen mijn telefoon ook al erg leuk vind. Als hij er echt mee mag rommelen dan zet ik hem op vliegtuigstand... geen internet en niet bellen :)

15. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    volgens mij is iedere tablet zo in te richten dat internet uitgeschakeld is.

16. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Uiteraard :) Maar bij die van de aldi was dus al veel voorwerk gedaan.

17. DunjaTamara

DunjaTamara Actief lid

10 feb 2011
    223
    0
    0
    opt moment ff niets
    Apeldoorn
    Bij ons op de school hebben ze ook digiborden maar das gewoon een digitaalbord ipv het ouderwetse krijtbord.

No way dat mijn kind van 3 en tablet of mobiel zou krijgen ook al zouden ze dat in groep 7 gaan gebruiken.

Mijn zoon zit in groep 3 nu en als ze er in groep 7 wel aan zouden beginnen prima, de school gaat het maar regelen.

Als je een kind van 3 nu al een tablet gaat geven wilt ze als ze 6 is een iphone een eigen laptop een superdeluxe brommer en sja met 16.5 een auto want dan mogen ze ook beginnen met rijlessen.

Wat is er tegenwoordig toch mis met educatief speelgoed wat speciaal voor kinderen gemaakt is?????????

18. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    oke :)

19. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik zie niet in waarom een tablet dit soort dingen zou opwekken... daar ben je toch zelf bij?? Jij als ouder bepaald waar de grenzen liggen, niet je kind.... Kinderen worden echt niet grenzeloos van een tablet hoor. Voor ons is het nog bijzonder, maar voor hen is het van hetzelfde niveau als ander speelgoed.

20. Triskele

Triskele Niet meer actief

Je hebt van Vtech zo'n storio dat is zo'n beetje de eerste stap naar een ipad achtig iets ;) onze zoon (4) heeft hem gekregen met kerst en vind hem leuk, je kan daar kleuren, tekenen, video's en foto's kijken, spelletjes spelen, voorleesverhaaltjes afluisteren, maar ook leren schrijven. Dus ik denk de ideale stap en op haar niveau en toch spelenderwijs zeg maar... wat belangrijk is want het moet leuk zijn.

Ik vind het trouwens niets hoor en ik ben echt een computernerd maar sommige dingen hoor je gewoon in een schrift te schrijven als ik denk aan die oogjes die dan hele dagen digitale dingen moeten bekijken en bewerken vind ik dat wel veel...

Deel Deze Pagina