Onze dochter (wordt deze maand 3) speelt veel met mijn galaxy tab en de i-pad van mijn man. Ze tekent er vooral veel op, en van die muziekinstrumenten-spelletjes, beetje trommelen enzo. Haar naam spelt ze ook al en ja, voordat ze kan schrijven inderdaad Mij maakt dat niet veel uit, schrijven leert ze ook wel. Ze krijgt zelf nog niet een i-pad of tab, puur omdat we ze nu op die van ons kan en omdat als je niet uitkijkt, ze het ding gerust in haar speelgoedkist dondert.
ja en we hebben hem nu nog maar een paar dagen met 1 spel erbij dus je zal vast nog wel leukere spellen hebben als die er standaard bij zit (samn in de stad of zoiets) Ik vind altijd dat je kinderen kinderen moet laten zijn, niet erg om ergens op in te spelen maar houd het wel op hun niveau een i pad is voor volwassenen niet voor kinderen ik vind dat daar best wel een grens getrokken mag worden, zo krijg je ook geen ongelukjes met een paar honderd euro kostend apparaat en leren ze dingen op hun eigen niveau. Zou gewoon eens proberen wat er allemaal opzit, de mobigo is ook een groot succes hier maar de storio gaat wat meer richting het idee van een ipad dus vandaar..
Mijn kinderen hebben geen tablet en voorlopig krijgen ze die nog niet ook. Wel mogen ze af en toe een spelletje doen/ filmpje kijken op de computer of playstation. Ik werk in de bovenbouw van een basisschool en het is nog niet normaal om op die leeftijd een tablet te hebben. Waarschijnlijk zal dat binnen een aantal jaren wel veranderen, kijk maar naar de ontwikkelingen op het gebied van mobiele telefoons. Het is best leuk om je kind al vroeg dingen te leren, maar ik denk niet dat je de intelligentie van je kind daarmee beinvloedt, voor mij heeft een tablet dus echt geen meerwaarde.
Sorry maar ik vind het al te gek voor woorden dat pubers met elkaar wat gaan drinken in een restaurantje en dat ze geen woord wisselen tijdens wat drinken en eten en irriteer me dus ook mateloos dat ouders smartphones aan hun kinderen geven en ook nog eens met internet en een abonnement over 20 jaar zal het helemaal van de zotte zijn vind het echt abnormaal dat ouders kinderen met die rotzooi stimuleren geef ze een normale telefoon en al helemaal geen ipad of iets dergelijks zo zat ik vanmorgen bij de dokter komt er een vrouwtje binnen het eerste wat ze doet is een ipad pakken dan denk ik is het nou zo belangrijk om op twitter, hyves en facebook te melden dat je bij de dokter zit kun je nou echt niet ff een half uur zonder internet Geef zelf het goede voorbeeld en kom met je luie reet achter die pc weg en ga iets leuke met je kinderen doen.
sja... tijden veranderen nou eenmaal... pubers vinden dat normaal. En het lijkt me normaal om je ipad te pakken als je bij de dokter in de wachtruimte zit. Ik zit dan ook altijd op mijn telefoon wat te zpen... Anders zit je daar maar zo te wachten. Bij ons kan het echt heel lang duren... Een ander leest een tijdschrift, ook goed. Misschien was die mevrouw wel aan het werk? ik kan me daar echt niet aan storen.
vond jij het socialer als ze maar wat voor zich uit had zitten staren? En vindt jij een tijdschrift lezen ook asociaal? sjonge jonge... waar mensen zich al niet aan kunnen storen tegenwoordig.
Uhhh... Oke... En als ze nou gewoon zo'n oude beduimelde story uit 2009 van de stapel had gepakt, zou je dat dan niet asociaal vinden? Een iPad kun je namelijk o.a. Ook als veredeld tijdschrift of krant zien. Heb je er überhaupt wel eens eentje in je handen gehad? Je klinkt alsof je er bang voor bent, zo overdreven agressief reageer je hier.
Wat IK trouwens asociaal vind zijn van die bekrompen figuren die zich aan anderen gaan zitten ergeren in een wachtkamer, op niks af.
Ja hoor ik heb weleens een tablet in mn handen gehad maar vind het geen enkele toegevoegde waarde van de pc die ik heb. Als ik de deur uit ga wil ik niet de hele dag met een telefoon in mn handen zitten te sms, pingen en weet ik het allemaal. ik snap niet waarom internet zo belangrijk is om 24 uur mee op zak te lopen als je na de winkel gaat of winkelen hoef je toch niet te melden '' oh ik heb een vet cool shirtje gekocht met een foto erbij'' of '' ik sta te wachten bij de kassa duurt wel erg lang'' wtf wat interesseert mij het dat iemand in de rij staat voor de kassa en als iemand een story gaat lezen terwijl je met een vriendin aan high teaën bent en gaat uitgebreid de story of de vriendin lezen vind ik dat ook associaal ja. Vind het volkomen respectloos en helemaal apart dat mensen dat pikken. blijf het vreemd vinden dat mensen dit normaal vinden en dan al helemaal aan een 3 jarige ipad achtig apparaat te geven pfffffff waar gaat het heen met de wereld
@Noukie, het ging niet om een tijdschrift lezen tijdens High Tea, maar in de wachtkamer bij de arts. Was is het verschil tussen een tijdschrift lezen of met je Ipad zitten, in die wachtkamer dus? Hier moest ik wel om lachen. Ik zit ook op Twitter en heb ook mensen in mn lijstje die inderdaad de hele dag door dit soort berichtjes schrijven. 'Ik sta in de file', 'aangekomen op werk', 'even rookpauze', 'terug aan t werk', 'weer naar huis', 'in de file', 'boodschappen doen' etc etc. Maar dat vind ik niet storen, alleen erg grappig dat iemand dat blijkbaar zo belangrijk vindt om te melden
Ook ik zit met mn mond open te lezen dat sommige van jullie het normaal vinden een kind van 2 of 3 een tablet te geven! Ik vind het ronduit belachelijk , laat een kind lekker kind zijn joh en op de kleuterschool bezig zijn met schrijven en alles vind ik vroeg genoeg. Ik zou er echt niet trots op zijn als mijn kindje die nu net 2 is al het hele alfabet en alles kan hoor....is straks nog tijd genoeg voor. En ik vind als je er zelf eentje hebt en je kindje doet er af en toe iets op al wel iets anders dan er zelf eentje voor je kind te kopen, nee dat vind ik echt vreemd. Noem mij maar lekker ouderwets
noukie haha ja maar met een tablet kan je wel andere dingen dan alleen maar op facebook dingen melden. Misschien leest ze een verhaaltje op internet ofzo of doet ze een spelletje of leest ze een boek op dr ereader. Ik vind dat doen tijdens een high tea heel anders dan in de wachtruimte van een arts. Maar als ik jou was zou ik mijn mening een beetje bijstellen. Ik vind jouw mening over de wachtruimte van de dokter namelijk een beetje asociaal. Als iemand bijv in de trein of in de wachtruimte met een tablet wil spelen dan vind ik dat doodnormaal. Geen verschil met een boek lezen.
Er wordt hier net alsof gedaan dat een IPad of internet in het algemeen alleen gebruikt wordt voor twitter, facebook en hyves. Wat een onzin er is nog zoveel meer online te doen! En dan heb ik het neit over games. Er zijn mensen die werken op hun laptop of ipads. Het is echt niet alleen voor social media hoor, ik zou je voor gek verklaren als je alleen daarvoor een tablet zou aanschaffen. Wat een kortzichtigheid
Wat is daar asociaal aan dan? Ik kan ook niet een half uur gaan zitten niksen bij de dokter, als je een eigen bedrijf hebt gaat alles gewoon maar door he Kom op zeg, als iemand nou snoeihard gaat zitten bellen ofzo, maar beetje typen op telefoon of i-pad, wat heb jij daar voor last van dan??
+10... Ik zat dit ook écht met open mond te lezen... Maar wat Noukie zegt zat ik ook met open mond te lezen. Ik zie het verschil ook niet tussen iemand die een tijdschrift pakt of zn Eipet of smartphone. Als ik zonder mijn zoontje ben en ergens moet wachten pak ik ook mn telefoon om ff een potje wordfeud te doen of op nu.nl te lezen of hier... In een restaurant ofzo vind ik het dan wel weer een beetje raar om constant met je mobiel te zitten. Maar zo is de jeugd van nu gewoon. (en niet alleen de pubers meer)
ik heb ook een eigen bedrijf maar ik vertik het om de telefoon op te nemen bij de dokter. (en dan heb ik een webshop wat dus draait om internet en online shoppen) iedereen die vind het normaal. Dat snap ik niet. Ik snap gewoon niet dat als je de deur uit moet internet nodig bent nederland is internet, soical media verslaafd Hierboven is een voorbeeld hieronder zie je het live de link des daar zie je dat het steeds drukker word op dit moment net was hij nog blauw nu al roze het is toch vreemd dat nederland gemiddeld voor 6% van de wereld wijde tweets in handemn heeft! maar nu is het wat rustiger maar het begint al op te lopen weer on-topic het dagelijks leven moet weer draaien om het leven niet om zoveel mogelijk uur online te zijn a world of tweets