of je nu een blaadje leest of even je emails bijwerkt? dat laatste is tenminste nog een beetje nuttig... kijk uitgebreid gaan bellen vind ik niets omdat je met zn allen in een kleine ruimte zit en dit als vervelend word ervaren maar ik zie geen probleem in iemand die even zijn emails bijwerkt of van mijn part een website bekijkt of even het nieuws checkt, ik vind dat alleen maar nuttig en niet zo nutteloos als een prive zitten lezen ofzo..
mijn mening zal ik geven. ik vind het ronduit belachelijkt dat het onder hand een must word je kind zulke dingen te moeten kopen. ja moeten want er is toch een sociale druk als je het niet doet! wat is er mis met gewoon boekjes en schrijfschriftjes ja mischien ben ik dan ouderwest maar hier krijgt hij pas zo iets als hij naar de boven bouw gaat. hij heeft nog nooit achter de pc gezeten en dat wil ik ook zo houden eigenlijk. een kind moet kind kunnen zijn en in deze tijd gaat dat onderhand niet meer het moeten allemaal kleine volwassenen zijn die vergeten hoe het is met stiften en potloten de tekenen omdat het met z'n ding makelijker is. steeds dikker worden omdat bluiten spelen er niet meer bij is want ach vriendjes kun je een berichtje sturen. nee ik pas hiervoor hier kan hij spelen met auto's en blokken (en de rest van de bende) en als hij het nodig blijkt te hebben komt het wel maar anders nee
Noukie; ik snap jou eerlijk gezegd niet zo. Je loop je ontzettend te irriteren aan mobiel inernet etc, maar hoe wil jij nu een internet bedrijf runnen zonder dit soort zaken. Ik heb ook een internetbedrijf en ja ik maak gebruik van mobiel internet en check bij de dokter ook mn mailbox. Wat maakt het nu uit wat ik daar doe, de tijd van een gezellig gesprek met andere patienten heb ik nog nooit meegemaakt in wachtkamers, dus wordt het boekje lezen of verveeld voor je uitstaren. Als mijn zakelijke telefoon gaat in wachtruimtes en winkels, ja dan neem ik op want het is mn inkomsten. Laat ik rinkelen dan ben ik de klant kwijt want internetkopers zijn shoppers. Wel loop ik weg van de plek waar de mensen zitten zodat een ander niet mee hoeft te genieten van mijn gesprekken, maar dat ik mn mailbox aan het checken en beantwoorden ben, ja jammer dan dan kijk je maar de andere kant uit of je knoopt een goed gesprek met me aan zodat ik tijd voor je vrij maak.
mbt tot het asociale gedrag van kinderen in restaurants en visites omdat ze niet deelnemen aan het gesprek maar op de mobiel of tablet oid aan het spelen zijn.... tja ik neem mijn kinderen mee als we uit eten gaan en brengen ze niet onder bij een oppas. Ja ze neemt deel aan ons gesprek, maar als we lekker zitten te tafelen en te kletsen dan is ze dr op den duur wel klaar mee. Thuis heeft ze al iets uitgezocht wat ze mee wil nemen voor tijdens het wachten...de ene keer neemt ze dr kleurboek met stiften mee de andere keer een boekje en ja soms ook de ipad, snap werkelijk niet waarom dat als asociaal gedrag gezien wordt. Persoonlijk zie ik 10x liever een kind zich vermaken in een restaurant dan dat ze rond de tafels rennen en alles bij elkaar schreeuwen. Tijdens visites vind ik het ook niet nodig dat ze constant in de kring zit om deel te nemen aan de gesprekken, thoeft geen oudwijf te worden. Als dr andere kinderen zijn zal ze daar mee spelen, maar aangezien wij de enige in de vriendenkring zijn met kinderen en de neefjes en nichtjes al de volwassen leeftijd hebben bereikt is de kans dat ze iemand om te spelen heeft erg klein.
Ha ha, typische conservatieve houding. Prima hoor, alle respect. Maar ben zelf toch erg blij zo niet te denken. Ik vind die vooruitgang heerlijk en kan niet wachten tot weer allemaal andere leuke dingen komen. En dan bedoel ik niet alleen technische snufjes maar gewoon alles. Heerlijk, leve de vooruitgang.
Ik zou nu ook nog geen tablet kopen. Ze is pas 3 en in groep 7/8 wordt het pas gebruikt. Dat duurt nog 9 jaar!! Er verandert verschrikkelijk veel in die tijd, dus wacht nog maar gerust even.
haha das ook nog zo voor hetzelfde geldt krijgen we dan een chip geimplanteert die voor ons ogen alles laat zien ofzo (haha)
Ik zou ook geen tablet kopen voor een 3 jarige (hoeveel kost zo'n ding eigenlijk) Als je dan iets in die geest wilt kopen voor je kleine kijk dan eens naar een storio. ONze zoon heeft deze gekregen voor sinterklaas (hij is 5) en hij vind het erg leuk, verhaaltje lezen, vragen over het verhaaltje beantwoorden, oefenen met het schrijven van de letters en de cijfers. Een erg leuk apparaat die goed aansluit bij datgene wat hij op dit moment leert in groep 3
Wij hebben hem voor 59,95 op de kop kunnen tikken (via internet) maar met het tasje erbij + een extra spel (wat hij voor de kerst krijgt) waren we 100 euro kwijt. Je krijgt er dan wel weer 3 punten bij en daarvan kun je weer andere spellen downloaden van hun site (1 punt per spel) of kopen voor 2.99. Maar goed qua prijs liggen ze dus dicht bij elkaar in de buurt.
een tablet heb ik zelf nog niet eens dus krijgen de kids er ook nog geen. alyssa heeft wel een oude laptop waar ze af en toe onder begeleiding van ons op mag. het gaat dan meer om het leren omgaan met de muis en spelletjes doen van dora, sesamstraat ed. met die latop kan ze ook niet op internet omdat we niet de dingen konden blokkeren die we wilden, dus kindersites doet ze met ons op die van ons. maar doe vooral wat jij wil en als jij vind dat je kindje een tablet verdient moet je het vooral niet laten omdat anderen het niet met je eens zijn. ieder zn mening vind ik altijd en zolang het niet gevaarlijk is moet iedereen elkaar lekker in zn waarde laten. liefs doris
o dat doe ik ook niet hoor Wie mij kent weet dat ik toch wel mijn eigen weg trek. Onafhankelijk van het oordeel van een ander. Maar ik was gewoon benieuwd wat anderen er nu van vinden. Maar mijn man en ik zijn er wel uit hoor. Mijn man vindt het allemaal prima en hij weet ook hoe ik ben. En eigelijk zie ik het zo, of ze nu op dat storio ding of op een tablet een spelletje doet maakt niet uit. En die tablet kan ik ook af en toe nog gebruiken op vakantie ofzo om films op te zetten of te internetten of wat dan ook. Dus ze krijgt over een half jaartje gewoon zo een ding.