Vandaag in het nieuws: de cinema's houden een twilight-marathon en er waren heel veel tieners die van hun ouders mochten spijbelen om te gaan kijken. Oké, ik ben niet naïef maar het lijkt me sterk dat moesten de ouders het niet weten dat ze zich geen vragen stellen bij het feit dat hun kind tot 2u 's nachts in de cinema zit. Mijn eerste gedachte: mijn kind zou dit zeker nooit mogen! Zou jou kind dit mogen?
Nee, hier zou ik het niet goed vinden als ze zou spijbelen en ik zou het ook niet goed vinden als ze op een doordeweekse dag tot 2uur in de bios zou zitten.
Tegen de tijd dat ze oud genoeg zijn om binnen te mogen komen doen ze het toch wel waar ze daar de kans voor krijgen. Om bij voorhand te zeggen mijn kind zou dat nooit mogen is irrelevant tot je zelf als ouder in die positie komt om met zo'n situatie te dealen.. En een kind van 13 in de eerste is anders dan een 15 jarige puber in het 3-4e jaar... Ik kon op mijn 14e al wegkoen met uitgaan tot 4 uur ookal mocht dat niet.. Achteraf kun je wel zeggen dat et misschien niet juist is maar elk kind ontwikkeld anders...
Nou, ik zal wel een ontaarde moeder zijn, maar als het heel belangrijk is voor mijn zoon (en ja, zoiets kan op die leeftijd heel belangrijk zijn), dan zou ik er wel over nadenken. Als het een uitzondering is, zou ik het niet zo erg vinden. Mijn ouders namen ons vroeger ook weleens mee naar de efteling en meldden ons dan ziek op school. Heb er niks aan overgehouden hoor
Voor een keertje zou ik daar geen probleem van maken eerlijk gezegd. Zou hem/haar dan gewoon een keertje afmelden onder het mom van Tandarts/huisarts/griep ofzo Mocht ik vroeger ook wel eens van m'n ouders en ben er niks slechter van geworden beter zo dan dat ze het stiekem doen en net doen of ze naar school gaan tegenover papa en mama en vervolgens nooit op school komen maar spijbelen Mijn ouders deden niet zo moeilijk, als ik maar open en eerlijk was viel echt alles te bespreken thuis, zo denk ik er ook over bij mijn kids. Beter dan stiekem achter m'n rug om wat ze anders vaak toch doen als je iets verbied op die leeftijd
Ik vind het niet echt normaal dat een tiener (laat ons zeggen van 15 jaar) tijdens de week tot 2u uit mag EN dan nog eens mag spijbelen om naar de cinema te gaan ook. Moest dat nu nog voor iets serieus zijn zoals bijvoorbeeld om papieren in orde te maken wat niet lukt buiten de schooluren ja. Dat heb ik zelf ook nog gedaan maar voor de cinema vrees ik toch dat mijn kinderen later een nee zullen krijgen
Ja, hier zou dat mogen. Het zou mij nog meevallen als hij/zij op die leeftijd rustig in de bioscoop zou zitten.. Ik ging altijd naar concerten, tot diep in de nacht, op die leeftijd
Ik zou zeggen voor een keer ja ga maar.. Ik ben zelf heel vrij opgevoed betekent niet dat ik alles mocht. Maar liever open en eerlijk iets bespreken en samen tot een oplossing komen dan dat ze straks iets stiekem achter mijn rug om doen.
Uuuh, misschien. Mijn moeder heeft mij ook wel eens stiekem ziek gemeld, terwijl ze gewoon heel gezellig wilde shoppen met mij Is een enkele keer voor gekomen, maar ik deed het ook erg goed op school. En volgens mij was het vlak voor de kertvakantie. Ach ja, wie weet in wat voor een situatie wij eens komen.
Ja mijn kind zou naar de bioscoop mogen. Het leven bestaat niet alleen uit moeten maar ook soms uit genieten en dat is mijn standpunt. Het moet niet wekelijks zijn of zelfs maandelijks. Maar zou een oogje toe knijpen. Zie het aan de kinderen van mijn zusje. Van af een bepaalde leeftijd doen pubers toch echt wat ze zelf willen! Dan kan je er beter nog van af weten.
Mijn kind zou wel naar de bios mogen. Maar, dan ook naar school. Ik vind bij nacht een man (vrouw) bij dag een man. Ik vind dat ze moeten leren dat ze verplichtingen ( school, later werk) niet kunnen afzeggen omdat ze toevallig een betje moe zijn, doe ik zelf ook niet....
Eens. Mijn meiden zijn 15 en 13 en die zouden dat mogen... Ik zou ze zelf brengen en halen. Ze doen super hun best op school en het zijn gewoon lieve meiden die eigenlijk alles heel braaf tegen hun moeder vertellen. Ik vind dat ik in mn handjes mag knijpen met 2 van die superdochters, dus daar mag ook wel eens iets tegenover staan.
ik zou het niet goed vinden, die film speelt morgen, in het weekend en over 3 weken nog steeds in de bioscoop, ik zou ze dan naar de film van 20u brengen ofzo, maar wel de dag erna naar school! als het bijvoorbeeld een concert is van hun grote idool en die komt alleen maar op een bepaalde dag dan zou ik hem wel laten spijbelen
Hangt helemaal af van de situatie. In principe zeg ik Nee, maar als er nou iets heel bijzonders is, en mijn kind doet het goed op school, en kan een dagje een keer wel missen dan zal ik het misschien wel goed vinden. Zo mocht ik ooit een dag thuisblijven omdat er voor het eerst in 23 jaar een Elfstedentocht was, en mijn moeder het oké vond dat ik ernaar keek op tv, onder schooltijd. En zo'n makkelijke was zij echt niet hoor, maar ik was een onvoorstelbaar braaf kind in die tijd, en haalde vooral veel negens en tienen.
Lastige discussie.. Ik zeg sowieso Nee.. mijn kind mag nooit spijbelen.. ze is nu 6.. heeft niet 1 dag ongeoorloofd gemist van school en dat gaat ook niet gebeuren... Evhter een puber van 15/16 is natuurlijk een heel ander onderwerp... Ze mag van mij ook dan niet spijbelen.... Maar zelf heb ik toen ik 16 was bijna 3/4 van het schooljaar gespijbeld.. Mijn moeder wist daar niks van af... tot het uit kwam.. Ik weet wel dat ik dus extra goed ga opletten of ze wel naar school gaat rond die leeftijd... Maar als zij goede cijfers haalt.. altijd netjes haar huiswerk doet en goed luisterd thuis.m.ben ze wil een keer tot 2 uur s nachts naar een film.. Dan wil ik daar best ja op zeggen... zolang ze de volgende dag maar wel naar school gaat en mits het niet tijdens een examenweek is etc.. Zo iets moet je je kind af en toe ook gunnen... anders ontsporen ze zodra ze de deur uit zijn.. of nog eerder...(vind ik).
Maar dit is dé finale van een filmreeks van 5 films Er is maar één keer de nachtelijke premiere van deze finale en als je kindje t nu echt geweldig vindt? Ik weet t eigenlijk niet wat ik zou doen. Zou van onze dochter afhangen, doet ze goed haar best etc